Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.

Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod petrhorak90 » ned 28 dub 15:49

Zdravím,

Jelikož se v autech moc nevyznám, a nevím zda je to běžné tak potřebuji vaši radu.
Vlastním Kia Sportage 2010 1.7 CRDI 185 000Km. Přijde mě hrozný propad mezi 2 stupněm a 3. Pokud motor na 2ku nevytočím někde nad 2 000 RPM a zařadím 3 tak motor začně dunit a vibrovat jakoby měl vyskočit.
Dělá to vlastně jen u toho převodu z 2 na 3.. jestli to takhle je běžné tak mě tam přijde teda naprosto šílený skok. Protože takhle vytáčet 2ku není moc komfortní.

Napadlo mě v čem by mohl být problém spojka,převodovka ?

Nějaké rady?
Díky moc
petrhorak90
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 28 dub 15:47

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod Lachende Bestien » ned 28 dub 16:16

Většina lidí ví o autech kulové, ale takřka denně je využívat považují za naprosto normální, protože se naučili pár pravidel provozu, šlapat na pedály a točit volantem. Já jsem nebyl žádnou výjimkou. :ymhug:
V tomto kontextu je pochopitelné, že vytočení motoru na nízký převodový stupeň nad 2000 ot/min. považujete za nekomfortní. ;)
Ovšem s tímto dýzlovým sazometem nemám zkušenosti; třeba se opravdu vyznačuje nehorázným hlukem a vibracemi už od 2k otáček.
Sazomety sice nelze vytáčet jako jejich benzínové protějšky, ale přeřazovat před 2k (nejlépe v kopci, že ano) může doporučit leda retard (či palubní systém :D ).
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod petrhorak90 » ned 28 dub 16:38

Právě, že už mám několikáté dieslové auto a přijde mě to dost nekomfortní. 2ka se opravdu musí vytočit do otáček kdy už se nedá považovat jízda jako kultivovaná. Jediné řešení je se rozjíždět stylem důchodcovské nohy. Což ne vždy v provozu je optimální řešení. Pochybuji, že by převodovka byla až takhle debilně nastavená :(

4,5,6 stupeň převodovky je naprosto v pořádku.
petrhorak90
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 28 dub 15:47

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod Zajda » ned 28 dub 17:47

Při řazení ze 2° na 3° ve 2000 RPM spadnou otáčky na kolik? 1300-1400? Výraznější zrychlení v takových otáčkách u nízkoobjemového dieselu v těžkém autě se neobejde bez vibrací, jinak to být nemůže.
Proto mají diesly léta letoucí dvouhmotové setrvačníky, které mají vibrace zamaskovat a uchránit před nima aspoň zbytek pohonného ústrojí.
Možná už ti dvouhmota dosluhuje.
U vyšších kvaltů je pokles otáček po řazení vyšší, asi proto už se problém neprojevuje.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1002
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod petrhorak90 » ned 28 dub 18:17

Děkuji za odpověď. To by tomu dost odpovídalo. Kolik stojí oprava či výměna dvouhmotového setrvačníku?
petrhorak90
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 28 dub 15:47

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod Zajda » ned 28 dub 20:05

Letmým pohledem na eshopy jsem nenašel žádnou spojkovou sadu pro to auto, která by byla včetně setrvačníku.
Začínám mít podezření že je tam v sérii jednohmotový a to co popisuješ je prostě vlastnost :-)
Já měl v Audi 1,9 TDI z roku 1997 klasicky dvouhmotu vymlácenou a provedl jsem konverzi na jednohmotový setrvák, co už by měl vydržet navždy.
Před konverzí když zrovna poškozená dvouhmota tlumila, auto bylo kultivovanější a nechalo se podtáčet.
V určitých režimech to už ale mlátilo a byla potřeba výměna.
Po konverzi ale nesmím nechat spadnout otáčky pod 1600 pokud chci jakékoliv zrychlení, jinak to vibruje.
Ve výsledku jezdím těsné kruháče jedině na 2° a do kopce 50 km/h lze jedině na 3°, pro čtverku bych musel zrychlit aspoň na 60 km/h.
Vítej ve světě turbodieslové zábavy když to jede vocpodu :))
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1002
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Kia Sportage 2010 1.7 CRDI

Příspěvekod jirka87 » pon 29 dub 07:50

petrhorak90 : Nic nového, mě se stejně chová Fabia II s 1.6Tdi. Jezdím po městě jak kokot na 3ku, protože při 50km/h má 4ka asi jen 1300ot a nedá se s tím ani po absolutní rovině bez požadavku na zrychlení (takže prostě takový ten režim - plachtím..) jet. 55km/hod už relativně se skřípěním zubů ano. Je to daň za to, že při 130-140km/hod to točí asi jen 2200ot. Vždycky když pak jedu Sharanem s rotačkou, kterej je těžší o půl tuny a přitom by klidně uměl jezdit na 1100otáček, chytám se za hlavu kam ten pokrok došel...

Zajda : A nejzábavnější jsou na těch nízkých otáčkách (dle rádce v přístrojovce) pak ty dopady na motor. Přirovnal bych to k tomu, když bohatý 70letý pán stižen běžnými chorobami svého věku atrefí na zlatokopku. Chtějí se po něm výkony, které není schopen podat a odnese to svým zdravím.

Léta upozorňuje Mahle, Federal Mogul a další výrobci komponent do motorů, že emisní svěrací kazajky v podobě natahování převodů, snižování objemů atd. v kombinaci se zvyklým užíváním..ničí motor (typicky 1.0Tsi zvládne lépe zátěž a vytáčení a dálniční rytmus, než městské šmrdlání a podtáčení obecně...) Navíc lidi se tím rádcem řazení řídí a jde to pak rychle. Nějaká prasklá klika už tady taky byla...

Já se přiznám, že čas od času se chci pomstít počítači. A tak teda na autě, když mi ukazuje abych v 1800ot/min zařadil vyšší stupeň si řeknu...táááák ty kurvo, já ti dám 4ku...Jebnu to tam a říkám si - ha a teď se ukaž...Motor překvapen situací začne protestovat, rádce stagnuje, nakonec uzná, že je debil a píše abych podřadil :-D A tu já, ten vítěz situace radostně zvolám - vidíš....sám si debil a na druhé to svádíš, ještě pořád mám větší mozkovou kapacitu, než ty tlustej obvod !

Dneska maj lidi pocit, že otáčky jsou špatně. Hovno špatně. Pak to teprve funguje. Dobře se to vyplachuje, dobře se to chladí, adekvátně se ohřívá motor. Mě Sharan točí ve 130Km/hod přesně 3000ot/min (ne, nezapomněl jsem řadit, je to nejvyšší rychlostní stupeň). Ano, je to hrůza. Ale asi nikdy nebudu mít problém se zatuhlýma lopatkama na turbu, nebudu řešit zakarbonovanej motor nad nějakou běžnou normu atd...

Jak je to teplý, dejte tomu napít proboha...Jak mi kdysi řekl dnes už známý závodník Martin Kolomý, když jsme jeli do Německa pro auto - "Dej tomu napít, neboj se toho jen ať ta kurva zpívá" :)) Mimochodem on byl asi jediný, komu nekleknul 2.5Tdi V6 - měl to v A4, tahal za ní vozík a byl i s naloženým autem rychlejší, než většina lidí bez vozíku na D1...
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 568
Registrován: čtv 02 lis 12:55


Zpět na Auta z Asie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků