Stránka 1 z 1

honda CRV

PříspěvekNapsal: stř 23 led 22:37
od tony6777
mam Hondu CRV 2l benzin rocnik 2003 a moje otazky sa tykaju systemu 4*4,cital som clanky ,bavil som sa s mechanikmi,ale kazdy to vysvetluje inak,takze ja skusim uviest prakticke priklady a vas poprosim o vysvetlenie

--- auto ide po dobrej ceste a odboci na zasneenu,predne kolesa presmyknu a zopne sa pohon aj zadnych kolies a teraz --- mozem ja urobit to,ze postojim dupnem na plyn,aby predne kolesa presmykli a na zasnezenu cestu vyrazim uz s pohonom 4*4 ?
---- kedy vypina pohon 4*4, to je velmi dolezite pocas zasnezenej cesty
---- a este mi par ludi hovorilo,ze ak dvakrat za sebou zaradim ten isty prevodovy stupen,tak sa spusti system 4*4
dakujem za odpoved,pripadne mi staci link,kde je to napisane

Re: honda CRV

PříspěvekNapsal: čtv 24 led 06:48
od Spectral
Začnu od konce - to poslední (že druhým zařazením stejné rychlosti se zapne 4x4) je úplná blbost, tak to rozhodně nefunguje a z povahy toho pohonu fungovat nemůže. CRV druhé generace používá systém 4x4, který pro svou funkci (připojení zadních kol) nutně potřebuje rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou. 4x4 nejde nijak zapnout, pokud se přední náprava netočí rychleji než zadní (přední kola prokluzují). Čím větší je rozdíl v otáčkách přední a zadní nápravy, tím silnější je přítlak mezinápravové spojky, která připojuje k pohonu zadní kola. Jakmile rozdíl v otáčkách pomine, mezinápravová spojka se rozpojí a z Hondy je zpět předokolka.
Závěrem: Honda pohání zadní kola jen po dobu, kdy se přední kola otáčejí rychleji než ta zadní; vychází to z architektury toho systému a nelze to nijak změnit (žádné ruční zapnutí, žádné přeprogramování - hydraulické pumpy, které způsobí sepnutí mezinápravové spojky, ke své funkci vyžadují právě ten rozdíl otáček).