Stránka 1 z 3

Mazda CX-5 2,5i

Napsal: ned 27 lis 20:42
od header009
Zdravím, už delší dobu řeším celkem dilema.
Aktuálně mám Škoda Octavia 2 RS PPD. Vždycky mě to táhlo ke škodovce a pořád táhne, jenomže jsem otrávenej tou jejich politikou, celkově downsizingem a tím že každej druhej motor od VW je průser. S octávou jsem si užil dost a vzhledem k tomu že jezdím převážne krátký trasy tak to TDičko dostává strašně na prdel. Líbí se mi celkem i Tiguan s nějakým TSi ale poslední dobou mě to strašně táhne právě k tý CX-5 a hlavně k tomu benzínovýmu 2,5litru. Chci hlavně spolehlivý auto, mám auta rád a věnuju jim maximální možnou péči, od špičkových olejů po detailing. Ale když se to pak sere a vyhazuju peníze za to co někdo posral při vývoji tak mě to prostě štve a veškerá motivace a nasazení jde do kopru.

Chtěl bych od Vás vědět, jestli někdo máte osobní zkušenost s CX-5 2,5i.
Jak na tom ti japonci jsou vlastně se servisem, náhradníma dílama a tak podobně.
Klidně bych byl rád kdyby mi někdo napsal třeba i proč se CX-5 vyhnout a nebo klidně i nahodil nějakou alternativu.
Ještě jsem otevřenej, ikdyž od škodovky se mi půjde pryč těžko.
Děkuji

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: pon 28 lis 08:13
od TomZ
Nevim, kdy planujes vymenu. Nicmene mozna by se vyplatilo pockat na novy model http://www.autoforum.cz/predstaveni/nov ... wnsizingu/

S CX-5 zkusenost nemam, ale obcas jezdim s Mazdou 6, coz je v leccem podobny. Cena pravidelnych prohlidech v servisu se od Skody vice mene nelisi. Na motor 2.5 jsem necetl vubec nic spatneho a AT znam z Mazdy 6 2.2D a je velmi dobry. Jde o klasicky HDM, ale zamyka menic rychle a radi predvidave. Kdybych mel volbu mezi dsg a tito AT, tak beru tento. Pocitej s tim, ze lak na mazde je hodne tenky a mene odolny, ale neznamena to, ze bys mel kapotu po 30k km deravou od kaminku na zakladovku.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: pon 28 lis 12:29
od Shr3k
Na CX-5 bych určitě počkal na nový model, tedy pokud se ti nelibí design starého. Ceny servisních úkonů u motoru 2.5 např. zde https://www.mazdaklan.cz/threads/bosina ... kolin.159/. Těžko říct, co jiného za CX-5 2.5, v dané cenové hladině, rozvoru a objemu motoru toho na výběr moc není, tahle kombinace velké přímovstřikové atmosféry a HDM převodovky je celkem unikátní. Sám o ní do budoucna uvažuju, ačkoliv by mi víc vyhovovala, kdyby se dělala s motorem 2.5T z CX-9.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: pon 28 lis 19:24
od header009
Děkuji Vám oběma za reakce.
Co se týče termínu výměny, tak v tom úplně jasno nemám. Prvotní plán byl takový, počkat až vyjde nová CX5, omrknout jestli nepůjdou s cenou dolů skladovky. A pak se případně rozhodnout jestli vezmu novej model, nebo vezmu starší. O tom všem rozhodne ale cena. Vzhledem k tomu že skladovky s tímhle motorem jsou většinou pouze revolution nebo revolution top. Tak se nemusím obávat, že bych se musel nějak uskromnit.
Zas na druhou stranu nikde jsem se nedočetl co nového přinese nová verze, nicméně i ta stará mi přijde jako jedno s nejkrásnějších suv spolu s tiguanem Rline. Takže počkám až bude víc informací a budu se postupně připravovat jestli novou nebo starou.

Zatím jsem ještě nejel s tímhle motorem, ale určitě to mám v plánu, chci zkusit ukecat nějakýho prodejce jestli by mi to půjčil alespoň na den abych si to mohl v klidu vyzkoušet. Nemám ani problém s automatem s HDM, sice máme doma jedno DSG a nikdo mi ještě neukázal lepší automat než právě koncernový DSG, nicméně něco jsem teď nalítal s Amarokem 2,0 BiTDi kde je 8st Tiptronic a musím uznat že HDM převodovky udělali za pár let pěkný posun kupředu, v Amaroku řadila bezchybně, a předpokládám že Mazda na tom nebude o moc hůř.

Co se týče tvrdosti laku, tak už jsem pár asiatů myl a leštil tak vím, že koncernovej lak je tvrdostí asi trošku jinde nicméně o lak mám v plánu se starat vyjmečně a dokonce jsem zvažoval na přední část kapoty dát eventuelně průhlednou fóli ale to už jsme trošku v jiné diskuzi.

Jediný čeho se trošku bojím je pověstná asijská antikorozní úprava podvozku, nevím jestli to ještě platí ale před deseti lety to bylo celkem známý. Je možný že už se někam posunuli a zároveň vím, že se to dá řešit doplňkovými nátěry podvozku a dutin.


Jinak můj druhej favorit je Tiguan, ale ten je cenově dost nad rámec v srovnatelný výbavě

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: úte 29 lis 10:00
od x2005
Já jsem kdysi pokukoval pro Mazde 6 Wageon 2.5i 6AT. Nakonec mě odradila kombinace menšího vnitřního prostoru + nedostatku výkonu + cena atakující milion (v době rozhodování). CX5 nebo třeba právě Mazda 6 jsou hezký auta s který nejsou tuctovka.

Na druhou stranu nový Tiguan 2.0TSI bude hezký svezení. Jen nevím, zda vůbec v ČR/SR jne nějaký na projetí.

Proč jdeš z Okty do CX5/Tiguan? A ne třeba do Mazdy 6 nebo Passat?

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: úte 29 lis 11:03
od Shr3k
M6 2.5 Wagon nikdy nestála milión, nejdražší byl, do nástupu faceliftu a 4WD, 2.2D Revolution AT za 855. Ta samá výbava v 2.5 stála 805. Příplatek za střešní okno byl 19 a Soul Red barva 16.

Co se týče avízované tvrdosti laku, v té problém není, spíš je problém s jeho tloušťkou. Nicméně stejný problém má i třeba nový Superb, víceméně všechna auta z nově postavených ekologických linek.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: úte 29 lis 14:06
od lambdamen
doporučuju kouknout na mazdaclub.cz - řeší se tam jak CX-5, tak motor 2.5i

Sám mam 6GJ v 2.2 naftě a popravdě lituju, že jsem nešel do 2.5 benzínu. Spolehlivost je skvělá a spotřeba stejná jako silnější diesel. Jezdim běžnou jízdou za cca 7,5l nafty na 100km a to ten benzín umí taky.

Nová (nedávno představená) CX-5 bude otazník. Ta, co prodávají teď nějaké mouchy má, ale co tak čtu na fóru, tak nic strašného. Největší potíže byly s naftovými motory, infotainmentem a klepajícími se zrcátky. To všechno bylo vyřešeno faceliftem ve 2015.

Když to vemu ještě jinak - kdybych kupoval střední SUV, tak by to z nynější nabídky na trhu byla CX-5 2.5i.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: úte 29 lis 20:47
od header009
Nemyslím si že by mazda 6 byla na tom nějak na štíru s prostorem, nicméně v porovnání s oktávkou určitě ně. Pokud bychom měli srovnávat se Superbem a Passatem tak možná ano, nicméně myslím se že pro čtyřčlenou rodinu bude mazda6 akorát.
Že tiguan s 2,0TSi není špatný tvrzení je naprosto bez debat. S 2,0TSi jsem jel a je to parádní svezení na auta tohoto typu při použití jako daily car tak akorát. Jenomže když to vezmu kolem a kolem ve srovnatelné výbavě jako CX-5 bude cena o dost vyšší, troufl bych si plácnout klidně ke dvoum kilům a to je pro mě dost peněz.

Proč SUV a ne kombíka ??
Já vlastně ani nevím, ale přijde mi SUV praktičtější, k čemu mi je obří kufr když nedosáhnu pořádně dovnitř aniž bych si umazal oblečení, kolikrát jsem s oktávkou někde drbal spodkem, nebo měl strach projet ani nebudu počítat, a mazda6 není zrovna co do světlé výšky koza. Bydlíme na vesnici, silnice jsou tam kde se pohybuju dost podprůměrné až rozmlácené, občas máme i sníh. A do budoucna vzhledem k tomu že plánuju děti, tak mi přijdou SUV prostě praktičtější. Můj subjektivní názor samozřejmě.

Na mazda club samozřejmě kouknu.
Já jezdím se svým stylem jízdy s nafotvou oktávkou za 7-8l na 100. Což není rozhodně pěkná spotřeba, k tomu jako bonus královské náklady na provoz spojené především s vychytávkou DPF. Kdyby idioti místo miliard nasypaných do změn v měření emisí dali dotaci na nové DPF tak by to nikdo nekuchal kdyby nový stálo 5000 a né čtyřicet. Takže pokud bych ve finále s tím benzínem jezdil do deseti litrů tak bych byl spokojenej.

Laky jsou na samostatné téma, tuhle jsem koukal v salonu na MB s cenou atakující 5Mega a na laku pomeranč jak kladívkovej hammerite, ale zase jsme ekologičtější :/

Někde jsem slyšel že všeobecně asijský auta jsou na tom výkonově hůř než koncern. Třeba moje sériová oktávka měla na brzdě místo 125Kw nějakých 138Kw. Někde jsem možná i četl že u asiatů motory dosahují horko těžko deklarovaných hodnot.

Tohle všechno mi ale asi ukáže až skutečná jízda s autem no.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: stř 30 lis 06:28
od lambdamen
Co se týče srvonání velikosti CX-5 a 6, tak si myslím, že 6ka je výrazně vězší auto. Jsme 4-člená rodina a právě 6ku máme jako rodinný povoz. Do CX-5 bychom se tedy nevešli. Dle mého je M6 srovnatelná s Passatem, Superb je nataženější, tak je v něm víc kufru a víc místa vzadu, ale pokud jste v rodině do nějakejch 190cm tak místo nebude chybět ani v M6. Mě to vyvažuje hlavně to, že se 6ka řídí lépe než nějakej Sup nebo Passat a má skvělej 6ti stupňovej HDM automat - žádný cukavý DSG. Navíc vypadá dobře, což o Passatu ani Supu za sebe říct nemohu. 4kolka je výhodou CX-5, ale 6ky po faceliftu ji už můžou mít taky. S mojí předokolkovou 6kou zvládáme jak Alpy, tak výlety na vesnici k babičce - neměli jsme zatím problém.
CX-5 bude mít spoustu vlastností podobných.

K výkonu - netuším, tohle slyším prvně. Jízdně to cca odpovídá, 129kW s automatem žádnej zběsilej drak neni, ale je to tak nenuceně příjemný - tak akorát. Stejně s rodinou nebo za prací nejezdí člověk bokem. Přikládám odkaz na to, jak jede moje 6ka
https://youtu.be/T_kpOPn1Pks

Lak je v pohodě - neshledávám na něm žádné větší vady - auto mám garážované a po 3 letech je furt krásný.

Co bych teda zmínil je, že 6ka je mé první auto, které chutná kunám. Použili nějaké eko hadičky a ty teda těm mrchám jedou. Takže už dvakrát jsem na vesnici měl prokousáno. Soused s novým Supem má stejný problém - jiní sousedé se staršímy vozy o kunu nezavadí.

Re: Mazda CX-5 2,5i

Napsal: stř 30 lis 08:21
od TomZ
Z pohledu porovnani velikosti bude pro posadku CX5 a M6 podobna. Na prvni pohled to tak nemusi vypadat, ale jde o to, ze v SUV se sedi jinak a diky tomu neni potreba tolik mista na nohy. Velikost kufru je u CX5 mensi jak u M6, kde je kufr v ramci tridy spis mensi, napr u zminovaneho Passatu lze mit podlahu niz, nez je nakladaci hrana (podobne jako superb, octavia) a kufr je o to vyssi, i kdyz plocha je stejna. Kazdopadne u kufru se doporucuji neridit litry v katalogu a pokud to je kriticke meritko, tak si vzit metr a zmerit si to. Resp. ja to resil kvuli kocarku, tak jsem ho bral s sebou a na prodejne zkousel...