Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
maxik..
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 26 říj 22:21

Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od maxik.. »

Ahoj . Chci se zeptat. Mám Nissan Juke 1,6 DIG , benzín, 140kW, dvojkolku , udávaný max.krouták 240 N.m. od 2000-5200 ot.
Vím, že obecně u benzínových motorů není dobré šlapat na plyn při nízkých otáčkách - např. při 2000 ot, protože jim to spíše škodí , cítí se dobře ve vyšších otáčkách 3000 + . Ale na druhou stranu si říkám, když má to moje maximum kroutáku už ve 2tisících, tak by to motoru nemělo vadit a škodit, při 2000 ot šlapat víc na plyn ne? díky za postřehy :)
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od PalaS »

Si sa chcel pochváliť? ;)
Neboj,neuškodí mu to.
maxik..
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 26 říj 22:21

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od maxik.. »

pochválit? nene, ani ne...jen mě tohle zajímalo . Protože benzíny jak bylo vždy zvykem se cítí lépe ve vyšších otáčkách a naopak diesely, při 2000 ot se cítí už velmi dobře.
Zetti
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06 kvě 12:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od Zetti »

Tem turbomotorum dava na frak spis spousta jinejch veci, nez slapani na plyn pri 2000ot. Studenej motor: Drz se po rozjezdu do 2000 otacek, nez se pohne teplomer (jestli tam nejakej je) a do 3000 otacek, nez se ohreje naplno a na frak mu muzes dat, az se ohreje olej, to je cca 10km, jestli nemas teplomer oleje.
Pokud dojizdis, je treba nechat turbo zchladit na nizke otacky tak minutu az dve.
Pokud tankuju na dalnici, klidne necham pri tankovani bezet motor.

A pak tu je vymena oleje, nevim jake jsou u Nissanu intervaly, ja mam na Mitsubishi predepsany 7500km / pul roku a kdyz se tomu da cocka, tak se to i zkracuje. Ten olej je po 5tis uz slusne cernej, tak to sleduj. Podle pouziti se vyplati i vymena vzduch. filtru, turbo potrebuje hodne vzduchu a zas**** filtr se mu nelibi.

To mas starsi nebo novy?
maxik..
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 26 říj 22:21

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od maxik.. »

Zetti...díky moc za rady :) při studeném motoru po výjezdu jen do 2 tisíc?točit u benzínu jen 1500 např? :) aha..to já dělám max. do 2500 a jinak už řadím. Jj, to vím, že u auta s turbem je důležité hodně dávat bacha na olej...výměny . Jinak je to moje první auto s turbem. Tak proto ty dotazy...To zchlazení turba po dojezdu do cíle vždy nebo jen po nějaké velkém výkonu? U Jukeho mám výměny po 20tisících. Jinak mám to skoro nový, má to 7000 najeto. Kupoval jsem to při 5200 km
Zetti
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06 kvě 12:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od Zetti »

já to točím do sepnutí turba, to je u mne pod 2000, ale i tak se to netoci na plny tlak. To je u každýho jinak. Musí se hlídat aby motor nebyl podtočený, tedy najit to spravne urostred. Já mám auto na soukr. pozemku, tedy to neřeším a zpravidla ten motor ohřeju aspon napul než vyjedu. To pak lze tocit az na 3000. Ale když to má někdo na ulici, nechce to nechat pred odjezdem par minut brumlat. Pokud se motor ohriva na fleku, musi se pocitat, ze ostatni naplne - dif a prev nejsou teply, tedy stejne slapnout na plyn az po 10km.
LL Olej po 20tis je nesmysl, zkrat to na 10tis. Nemusis s tim do Nissanu, vymeni ti to kazdy slusny olejservis, jen se ptej, jestli olej vycucnou nebo vypusti. Nejlepsi je teply olej vypustit, protoze s nim vytecou i mikrocastice. Ja to davam ke kamosovi, pockam u toho. On byl v soku, protoze normalne opravuje stary krapky, ale uz si zvykl. Je na Praze vychod.
Na Mercedesu jsem mel taky 30000, na Honde 20000, zkratil jsem to oboje na deset. A zadny LL oleje. Porad se nekde jaky oleje, kde tomu fakt rozumi, ja mel poradce, ktery s Mits zavodi i umi udelat generalku motoru. Davam tam celorocne 10W60 z doporucenych LiquiMoly, Castrol, Sunoco nebo Mobil. Ale to auto stoji v teply garazi, jestli stojis venku, nemuselo by se to motoru v zime libit. Ten olej 10W60 je az lepivy.
Zchlazeni turba pokazdy, kdyz ho pouzivas, tedy nad 2000ot. Ja dojizdim bez turby u nas ve vsi, nez projedu, otevrou se vrata a garaz, tak je to akorat. Podle rezimu jizdy.
maxik..
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 26 říj 22:21

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od maxik.. »

no u mě sepíná turbo asi taky ve 2tisících, už vzhledem k tomu max.kroutáku při 2000 se to vysvětluje. Ale nemohu si prostě zvyknout točit jen 2000 nebo tomu dávat při 2000. Já měl předtím Micru 160SR a ta se nejlíp cítila od 3500-6000, kdy byli reakce plynu velmi působivé :) . A všichni říkali, že mi to v kabině hučí moc. A ted auto s turbem, kde motor moc neslyším, a točit běžně kolem 2 tisíc , popř. tomu šlapat ? to je prostě nezvyk. Jinak mám to v záruce,tak zatím jezdím do Nissanu. Dávaj mi Mobil 1 5W30 . Jak je v manuálu k vozu :D, tak ráno nastartuju /auto před vraty/, nechám to půl minuty běžet a pomááálu vyjíždím a nepřesahuju 2500 ot. Jinak mám jen ukazatel teploty chlad.kapaliny...ve formě digit.čárek...jakmile jich je 6, tak už je motor zahřátej a už točím 3-4tisíce. Nebo už i víc. Jinak tam mám ukazatel i tlaku turba a N.m. , ukazuje to takovej vějíř, když je plnej vějíř, tak to tlačí naplno. A když není žádnej vějíř, tak neplní.
Zetti
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06 kvě 12:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od Zetti »

Vyber oleje je velka veda. Olej ma charakteristiky podle pouzivani auta. Ja mam taky v navodu neco jineho.
Je mozne ze na leto potrebujes jiny a na zimu jiny, jiny na klidnou nebo sportovnejsi jizdu a ja nevim co jeste.
Jak rikam, je to na dotaz u odborniku, ale musis vedet, komu mas verit. Mozna zkus forum na oleje.cz

Muzes to davat po 20ti do Nissanu a mezitim v olejservisu vymenit olej po deseti. Ja servisni prohlidky neprozivam uz leta. Servisy jsou hrozny lupici a stejne tomu autu nedaj nic navic. Ted uz ani servis v neautorizovanem nema vliv na zaruku.

Tyhle slova ale neber jako dogma, ja jsem trochu nenormalni, nepojistuju auta ani nemovitost, nemam pojisteni na stari ani na nemoc a nedavam auta do servisu, kdyz neni vyslovene nutno. U techto aut si zjistim servisni plany a necham v autorizovanym servisu udelat jen to co nejde jinde.

Ted jsem objevil servis Mits v Nemecku, dokonce tam mluvi cesky, a ceny a jednani jsou taky jinde. Tak tam asi pojedu podle serv. planu, protoze Mits je technicky trochu jinde, tam to nejde udelat na kolene.
Protoze jsem si jedno auto stavel, vim trochu co a jak a taky se o to zajimam, jsem rad, kdyz muzu u tech servisnich ukonu byt, protoze dneska lidi nedelaji za penize ale pro penize a kdyz nejsou pod dozorem, neudelaji nic poradne.
Napr. v Mercedesu mi menili predni sklo a musel jsem to dvakrat reklamovat. V Honde mi menili po 30tis kotouce a odesly po dalsich 30tis. Pak jsem si koupil svoje, menil je kamos a jezdi dodnes. Rekordman byl Opel Omega, se kterou jsem najel za 4 roky 240000, aniz by videla Opel servis. Jen klepavou vacku po 200tis menili kamosi.
Proste jsem divnej.....
maxik..
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 26 říj 22:21

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od maxik.. »

olejservis slyším poprvé :) ale máš pravdu...všichni dneska dělaj pro peníze, ne za peníze. A opravují tak, aby se ti to zachvíli znovu rozbilo a měl si tu čest, navštívit servis znova. Jinak už jsem taky slyšel, že někteří lidé místo aby dávali auta do servisu v Čechách, tak to dávaj do Německa za hranice, kde přístup a kvalita práce je uplně někde jinde. U nás už mají v hlavě jen to, až se jim odkroutí směna a hurá dom...a peníze dostat. Jinak já jezdím jen do jednoho origo servisu nissan, kde už jezdím asi 11 let s auty /všechny byli nissan / a pohoda...žádný problém. Divnej nejsi, jen máš ze zkušenostní své zásady . Ani se ti nedivím. Jinak dycky co se týče těch výměn oleje, jezdím na výměnu dycky o dost dřív než hlásí počítač. :)
Zetti
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06 kvě 12:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Juke maximální krouták - dotaz

Příspěvek od Zetti »

At ti ten dracek jezdi a vaz kde setrit a kde ne.
Odpovědět