Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Uživatelský avatar
Arnie J
Mistr volantu
Příspěvky: 859
Registrován: stř 16 úno 12:52

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Arnie J »

hezky to drží
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Pavel
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 21 srp 12:17

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pavel »

Pallas píše:Abych neprepisoval co uz jsem nekde psal, tak na uvod nalinkuju 2 posty z jdm-meeting.cz, zbytek pak trochu jak me napadne:

Z nahradnich dilu jsem potreboval katalyzator, dnes uz bych caste jezdeni na okruh s OEM catem nedoporucil - bud metalicky sportovni nebo decat. Za original cat si v CR zase reknou nesmysl a dovoz z USA by se asi nevyplatil, protoze cat cast vyfuku je velka a tezka. Lepe se da poridit v UK - sice ne original, ale na technickou to staci :-) Ja to nakonec vyresil modularnim potrubim s HJS hi-flow catem od Pettit Racing/Millteku z UK, momentalne v konfiguraci race-pipe, tj. bez catu. V dusledky zvukovych a vizualnich efektu pozornost zarucena :-)
Ahoj,vidím že se vyznáš, tak bych tvé zkušenosti využil, potřebuji na Mazdu RX-8 objem 1820 ccm katalyzátor, můžu porosit o kontakt na shop v UK ? Případně jaký typ je na tento model nejvhodnější, předem díky!
Pavel
Uživatelský avatar
Arnie J
Mistr volantu
Příspěvky: 859
Registrován: stř 16 úno 12:52

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Arnie J »

RX-8 má snad objem vždy 2 x 654 ccm
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
jmalyska
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 16 črc 03:06

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od jmalyska »

Podělím se o pocity z RX8:

Mám jí od března,nalítáno už přes 6tis km. Silnější verze, rv03.
Spotřeba kombi 13, město15, dálnice 11, sport 18. Olej nežere.
Studené starty po upgradu startéru za 2kW 13 zubů, nové ngk svíčky, nové kabely k nimi i cívky; jsou perfektní, za tepla docela taky, avšak problém s teplými starty dělají další dvě věci,na které jsem postupem času přišel. Váha vzduchu (MAF senzor na sání), pokud je špinavý či vadný,dává jiné hodnoty a jednotka pak jinak otvírá klapku - poměr směsi je jiný a nestartuje to dobře, za tepla skoro vůbec. Senzor lze doma na koleně během minuty demontovat,čističem na brzdy umýt. Doporučuji vyměnit těsnící okroužek, ať to nepřisává bokem. Druhý problém, způsobující totéž,je vadná první lambda sonda, ta taky říká, co leze z motoru a kolik ma lést do motoru. Lambda je dražší,nejdříve tedy zkusit senzor.
Provoz - do 4tis to je líná jak všechno ostatní, při 5-6tis začíná radost z jízdy, zvuku, zrychlení. Auto je na tohle stavěno a doporučuje se auto honit, jako by jste ho zrovna ukradli. Určitě nevhodné na popojíždění mezi Tescem a Kauflandem ve městě.
Jak auto sedí v zatáčkách, asi netřeba mluvit, začínal jsem se 80km, teď si dovolím i 120km a s vypnutým hlídáním smyku. Co se ještě startu týče,je vhodné nechat auto zahřát,osobně necháhám otáčky spadnout na 1000, pak plynule s rozumem vyjíždím skrz vesnici a na jejím konci je motor skoro ready pro blinkr doleva a hurá kupředu.
Řízení plynulé, lehké,v zatáčkách stálé. Design hodně nadčasový a když se po autu otáčejí lide i dnes, vypovídá to samo o sobě. Kdo má chuť a odstraní z výfuku katalyzátor, dočká se ještě většího obdivu díky hlasitějšímu projevu motoru.
Náklady na provoz - samo, chceto kvalitní syntetiku, netankovat noname benzín (já beru shell v power nitro). Já si vyměnil komplet brzdy a destičky, olej s filtrem, sada svíčky, cívky, kabely a všechny vzduchové filtry. Cca 30tis vč.práce.
Obměnu dostalo také osvětlení,kde jsem vyměnil klasické žárovky za LEDkové. Svítí to krásně bílé a moc,i když pravda, že normální žárovky měly v noci své nažloutlé intimní kouzlo.
Karoserie na 12let staré auto hodně dobrá,dutiny nastříkány, auto zřejmě celou dobu garážováno. Interiér v kůži, vyhřívané sedačky, klima a kvalitní zvuk dodáhá pocit, že opravdu sedíte v autě, které se prodávalo kolem milionu kč.
Krásný pocit vystartovat při 5tis otáčkách z křižovatky s protáčejícími se zadními koly, v zatáčkách a v kopcích předjíždět čmoudíci diesely,na dálnici si vyhradit levý pruh a poblikat si na předjíždějíci kamiony. Pocit k nezaplacení,ale nejvíce potenciálu má toto auto na okrskách, kde jsou pěkný cesty bez výmolů. Až tady,v kopci, v zatáčce a v naklopené rovině poznáte,co máte v rukou...Máte totiž jedinečné auto, které za prodejní cenu 120-180tis kč vzhledem k roku výroby, asi nemá moc konkurentů a když k tomu připočtu pojistku ve výši jako na Felicií, není co řešit.
Mazda RX8 je vozidlo, které je v hodně věcech jedinečné, nadčasové, dokonalé a atypické právě motorem Wankel. Právě použití rotoru je chod motoru plynulý a výkon 235koní, 170kW a 9000 otáček hovoří za vše.
Osobně mě RX8 učarovala vzhledem a i přes obavy co Wankel bude dělat po čase, jsem si tohle auto koupil a nelituji toho. Tohle auto má náboj a velikost investicí jde stranou. Mazdu prostě budete chtít, stane se vaším mazlíkem.

Kdo by se v Mazdě rád svezl jako spolujezdec a jste ochotni přijed do Olomouce, rád předvedu, svezu, podám své zkušenosti. Jirka
Uživatelský avatar
Raďas
Autoškolák
Příspěvky: 97
Registrován: úte 19 srp 20:35

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Raďas »

Gratulace k autu, je videt, ze nadseni ti nechybi - snad ti vydrzi.. Ja sam jsem jednu chvili o RX8 taky uvazoval (libi se mi moc), ale po prostudovani vsech moznych clanku a recenzi jsem od toho rychle upustil - naklady na provoz jsou enormni, nizke povinne je jen pro dobry pocit, je to naprosto zanedbatelna polozka vuci ostatnim nakladum. Hlavne at ti to jezdi.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2551
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Vrooom »

Zas misto nahradnich dilu muzes rovnou kupovat cela auta ^^
http://www.gumtree.com/p/mazda/2005-maz ... 1125055782

V UK stoji min nez horsky kolo :-D
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Londoner »

to jo, kolem tisicovky je jich tu dost :-)
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
Uživatelský avatar
Raďas
Autoškolák
Příspěvky: 97
Registrován: úte 19 srp 20:35

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Raďas »

Vrooom píše:Zas misto nahradnich dilu muzes rovnou kupovat cela auta ^^
http://www.gumtree.com/p/mazda/2005-maz ... 1125055782

V UK stoji min nez horsky kolo :-D

:D mazec!
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16369
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od pavproch »

Neska sem prvně v životě jel kus těsně za RX8 .... moc mu to nejelo (nechtěl?!?) ale ten zvuk, ty woe... :x v nižších bublavý jako pravý emerický small block, ve vysokých řezavá cirkulárka... je to normální, nebo měl jen děravý vejfuk?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
skrek
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: stř 25 lis 16:58

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od skrek »

mazdu rx8 som este nesoferoval ale uz videl aj pocul ...je to fakt paradne auticko len stym ze papa trosku viac oleja ako ine auta a po 50 000km treba zrobit generalku ...ale paradny motor z maleho objemu vyzmykat taky vysoky vykon ...na moj vkus by som ho bral je to paradne auticko len treba trosku viac lasky
Odpovědět