Re: Mazda a její technologie Sky Active

Toto je zkopírovaný text xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, který tvrdí, že si to auto koupil v r.2014, ale o problému prokazatelně píše na všech fórech a diskuzích už od samého začátku, kdy se tyto motory 2,2 diesel Sky Active začali prodávat tj. od roku 2012.
Bohužel už tam nepíše, co se stane s motorem po ujetí 15 tis. km s pilinami v oleji než dojde na svolávačku:
Tak se pochlubte, už vás také svolali?
Jak se nám (potencionálně postiženým, tedy těm, kteří mají auto vyrobené cca před polovinou září 2013) tak pěkně zadírají naše výfukové vačky (viz vedlejší téma), tak po motoru kolují kovové piliny a ty nám ucpávají vakuovou pumpu posilovače brzd. Jeden z příznaků je i to, že auto přestává brzdit v okamžiku, kdy motor pracuje na volnoběh, např. při popojíždění po parkovišti a je opakovaně šlapáno na brzdový pedál. Copak u aut s automatickými převodovkami, tam jen hrozí, že se leknete, že auto najednou nemůžete udržet na místě, aniž byste nebyli vzpříčení mezi sedačkou a pedálem brzdy, tak prostě vyřadíte. Ale hodně lidí s manuálem vyřazuje při jízdě z kopce a tam by někteří mohli být najednou velmi nemile překvapeni, když by potřebovali zabrzdit a ono jim to ve stovce neposilovalo.
Postup prohlídky je takový, že:
otestuje se vakuová pumpa při volnoběhu, jestli při opakovaném mačkání brzdového pedálu udrží podtlak nižší než 35 kPa - hodnota u nové pumpy je asi 7-8 kPa
všechny motory (jak s dobrým, tak se špatným podtlakem) jsou pak vypláchnuty vyplachovacím olejem
pokud je pumpa ucpaná, je vyměněna za novou
všechny motory jsou následně naplněny novým olejem a je použit nový olejový filtr
Co mi nejde na rozum je, že byl pro diesely SH nedávno zaveden jemnější olejový filtr SH01-14-302A a starý olejový filtr SHY2-14-302 se má dávat už jen do benzinových motorů PE/PY. Pro tuto akci to však neplatí a pokud není skladem nový, klidně tam prý mohou dát ten starý.
Bohužel už tam nepíše, co se stane s motorem po ujetí 15 tis. km s pilinami v oleji než dojde na svolávačku:
Tak se pochlubte, už vás také svolali?
Jak se nám (potencionálně postiženým, tedy těm, kteří mají auto vyrobené cca před polovinou září 2013) tak pěkně zadírají naše výfukové vačky (viz vedlejší téma), tak po motoru kolují kovové piliny a ty nám ucpávají vakuovou pumpu posilovače brzd. Jeden z příznaků je i to, že auto přestává brzdit v okamžiku, kdy motor pracuje na volnoběh, např. při popojíždění po parkovišti a je opakovaně šlapáno na brzdový pedál. Copak u aut s automatickými převodovkami, tam jen hrozí, že se leknete, že auto najednou nemůžete udržet na místě, aniž byste nebyli vzpříčení mezi sedačkou a pedálem brzdy, tak prostě vyřadíte. Ale hodně lidí s manuálem vyřazuje při jízdě z kopce a tam by někteří mohli být najednou velmi nemile překvapeni, když by potřebovali zabrzdit a ono jim to ve stovce neposilovalo.
Postup prohlídky je takový, že:
otestuje se vakuová pumpa při volnoběhu, jestli při opakovaném mačkání brzdového pedálu udrží podtlak nižší než 35 kPa - hodnota u nové pumpy je asi 7-8 kPa
všechny motory (jak s dobrým, tak se špatným podtlakem) jsou pak vypláchnuty vyplachovacím olejem
pokud je pumpa ucpaná, je vyměněna za novou
všechny motory jsou následně naplněny novým olejem a je použit nový olejový filtr
Co mi nejde na rozum je, že byl pro diesely SH nedávno zaveden jemnější olejový filtr SH01-14-302A a starý olejový filtr SHY2-14-302 se má dávat už jen do benzinových motorů PE/PY. Pro tuto akci to však neplatí a pokud není skladem nový, klidně tam prý mohou dát ten starý.