Suzuki Swift Sport 2012
Re: Suzuki Swift Sport 2012
Gmm borci, tak mě nějak napadá - jak řešíte zimáky? Já mám už mám bohužel auto z verze kde je povinný mít elektronický ventilky hlásícíc stav v pneu.. No, letní kola jsou 17" na ty se zimní guma koupit nedá, fajn..
Zimní jsou sice 16ky, ale nejsou tam autorizovaný 205ky takže k dispozici jsou jen 195ky (oficiálně dle techničáku) no ve výsledku..
Máte někdo ty elektronický ventilky z druhovýroby, nebo jste si je koupili od suzuki, nebo jezdíte pořád na 16kách a přehazujete jen gumy na discích?
Dík za názory!
Zimní jsou sice 16ky, ale nejsou tam autorizovaný 205ky takže k dispozici jsou jen 195ky (oficiálně dle techničáku) no ve výsledku..
Máte někdo ty elektronický ventilky z druhovýroby, nebo jste si je koupili od suzuki, nebo jezdíte pořád na 16kách a přehazujete jen gumy na discích?
Dík za názory!
Re: Suzuki Swift Sport 2012
povinné ventilky s tpms? kdo ti to nařídil?
proč se nedají koupit zimní 17"?
co je špatného na zimních 195?
proč se nedají koupit zimní 17"?
co je špatného na zimních 195?
Pravda vyděsí
Re: Suzuki Swift Sport 2012
Povinné ventilky (jo TPMS) nařídila EU, ve spolupráci s palubním počítačem, kterej když není k dispozici čidlo řve error.
Rozměr 195 45 r17 je z hlediska dostupnosti kvalitních gum, dost za zenitem, z nějakýho důvodu výrobci tuhle variantu moc neřeší a vlastně i s autem jsem dostal obstarožní ContiSportContact 3 což je taková guma trochu dinsaurus
Ale to se bavíme o letních.
Zimní variantu 195 45 r17 jsem teda nikde nenašel, jestli jo, to bych uvítal tip. Přímo v Suzuki mi potvrdili, že i oni sami mají na zimu liťáky, v r16, protože na r17 ty pneumatiky zimní sehnat nejdou. Teď jsem se díval, a žádnou jsem nenašel. Ale to už je vlastně jedno protože stejně mám koupený 16kový liťáky na zimu.
Liťáky na zimu teda mám, jsou to na rozmer 195/50 r16, což je jediná další autorizovaná homologovaná varianta na Swift Sport 2012, a mám k tomu i gumy, ale teď řeším že v Suzuki mi jsou schopní dát ventilky za 1450 Kč/kus - protože chci mít dvě sady a jen je přehazovat.
Co mi vadí na 195 šířce je množství nabídky novejch typů gum (tedy rozuměj, směsí a vzorků) který jsou u nás na trhu. Ve 205 to je daleko lepší ten výběr. Ale to je jedno to prostě není autorizovaný na sporta, takže neřeším.
No takže, tak..
No a co mě zajímalo, jak to řešíte vy, kdybych se nseral s ventilkama tak pochopitelně mám dávno přezuto, my se ale snažíme spolu s dodavatelem (jsme jedním z větších ČR prodejců gum/liťáků příslušenství etc) zjistit jestli ventilky z druhovýroby, a za jakých podmínek, budou na Swiftu fungovat, protože to budeme muset řešit i pro naše zákazníky, kteří si koupí nový auto od jara/léta, protože ten systém hlídání tlaku je povinnej a tak dále a tak dále...
PS: varianta přehazování ventilků nedává moc smysl, protože se budou vyzouváním kurvit obě sady
PPS: r17 zimní gumy se nedaj sehant ani v něměcku, to sme taky zkoušeli
Rozměr 195 45 r17 je z hlediska dostupnosti kvalitních gum, dost za zenitem, z nějakýho důvodu výrobci tuhle variantu moc neřeší a vlastně i s autem jsem dostal obstarožní ContiSportContact 3 což je taková guma trochu dinsaurus
Ale to se bavíme o letních.
Zimní variantu 195 45 r17 jsem teda nikde nenašel, jestli jo, to bych uvítal tip. Přímo v Suzuki mi potvrdili, že i oni sami mají na zimu liťáky, v r16, protože na r17 ty pneumatiky zimní sehnat nejdou. Teď jsem se díval, a žádnou jsem nenašel. Ale to už je vlastně jedno protože stejně mám koupený 16kový liťáky na zimu.
Liťáky na zimu teda mám, jsou to na rozmer 195/50 r16, což je jediná další autorizovaná homologovaná varianta na Swift Sport 2012, a mám k tomu i gumy, ale teď řeším že v Suzuki mi jsou schopní dát ventilky za 1450 Kč/kus - protože chci mít dvě sady a jen je přehazovat.
Co mi vadí na 195 šířce je množství nabídky novejch typů gum (tedy rozuměj, směsí a vzorků) který jsou u nás na trhu. Ve 205 to je daleko lepší ten výběr. Ale to je jedno to prostě není autorizovaný na sporta, takže neřeším.
No takže, tak..
No a co mě zajímalo, jak to řešíte vy, kdybych se nseral s ventilkama tak pochopitelně mám dávno přezuto, my se ale snažíme spolu s dodavatelem (jsme jedním z větších ČR prodejců gum/liťáků příslušenství etc) zjistit jestli ventilky z druhovýroby, a za jakých podmínek, budou na Swiftu fungovat, protože to budeme muset řešit i pro naše zákazníky, kteří si koupí nový auto od jara/léta, protože ten systém hlídání tlaku je povinnej a tak dále a tak dále...
PS: varianta přehazování ventilků nedává moc smysl, protože se budou vyzouváním kurvit obě sady
PPS: r17 zimní gumy se nedaj sehant ani v něměcku, to sme taky zkoušeli
Re: Suzuki Swift Sport 2012
A jede to bez toho? Protože jestli jo, tak urvat reprák, palubák přelepit nějakým hezkým obrázek a sr...na to. To auto si stejně něco takového nezaslouží.
Re: Suzuki Swift Sport 2012
ano řeším to zimní sadou bez tpms ventilku a jediné co se děje, tak to ukazuje nulu. nikde nic neřve.
(a je to povinné montovat do nových aut od pozitří a navíc to nutně nemusí být příma metoda měření a taky nikdo nebude kontrolovat funkčnost, ale to jedno)
stejně by mě zajímalo co přesně to v tom swiftu dělá
(a je to povinné montovat do nových aut od pozitří a navíc to nutně nemusí být příma metoda měření a taky nikdo nebude kontrolovat funkčnost, ale to jedno)
stejně by mě zajímalo co přesně to v tom swiftu dělá
Pravda vyděsí
Re: Suzuki Swift Sport 2012
No to já právě kurva taky nevím co to dělá, proto by mě zajímalo, co to dělá vám a jak to řešíte
tobě to ve swift sport 2012 ukazuje nulu? Pokud se nepletu swift má jen podtlak/error ale neukazuje přesnej tlak ne?
tobě to ve swift sport 2012 ukazuje nulu? Pokud se nepletu swift má jen podtlak/error ale neukazuje přesnej tlak ne?
Re: Suzuki Swift Sport 2012
Já jen nechci aby na mě každejch 30 vteřin něco blikalo a brblalo, a měl jsem kompletně odpojenej palubák. Ne že bych tu spotřebu a dojezd tak moc potřeboval, ale nemám rád nekoncepční řešení
Re: Suzuki Swift Sport 2012
já nemám swifta, jen jsem jsem toto téma okrajově řešil před lety ve své DP a kromě toho oba níže zmíněné systémy máme na autech v práci.
to má ty drahé ventilky a neukazuje to konkrétní hodnoty? to je divné.
to že mám někde nižší tlak, mi umí ukázat i O3, která to počítá z čidel abs. (jsi si jistý že swift to nedělá stejně?)
nulu to ukazuje na phaetonu. Ten opravdu ukazuje konkrétní tlak v jednotlivých kolech, pokud jsou tam letní. No a pokud tam jsou zimní s obyč. ventilkem tak ukazuje nulu, ale kromě toho už neřve, není nikde vykřičník ani nic.
taky by mě sralo, že na mě furt něco svítí. tak jak mě sere kontrolka auta ve smyku co mi furt musí svítit
to má ty drahé ventilky a neukazuje to konkrétní hodnoty? to je divné.
to že mám někde nižší tlak, mi umí ukázat i O3, která to počítá z čidel abs. (jsi si jistý že swift to nedělá stejně?)
nulu to ukazuje na phaetonu. Ten opravdu ukazuje konkrétní tlak v jednotlivých kolech, pokud jsou tam letní. No a pokud tam jsou zimní s obyč. ventilkem tak ukazuje nulu, ale kromě toho už neřve, není nikde vykřičník ani nic.
taky by mě sralo, že na mě furt něco svítí. tak jak mě sere kontrolka auta ve smyku co mi furt musí svítit
Pravda vyděsí
Re: Suzuki Swift Sport 2012
Vzhledem k tomu že v návodu je napsaný že v případě ztráty signálu s čidlem začně palubní počítač ukazovat chybu, tak bych řekl že ano, swift má aktivní drahý čidla kontroly tlaku.
Ale jak na sviňu neumí palubák ukazovat tlak, ale jen OK dle nastavenýho režimu EKO - ZÁTĚŽ - KOMFORT (nebo tak nějak).
Možná to de přes čidlo ale k tomu jsem se zatím nedohrabal (nemám).
Ale jak na sviňu neumí palubák ukazovat tlak, ale jen OK dle nastavenýho režimu EKO - ZÁTĚŽ - KOMFORT (nebo tak nějak).
Možná to de přes čidlo ale k tomu jsem se zatím nedohrabal (nemám).
Re: Suzuki Swift Sport 2012
Pozdravujem. Som majiteľom modrého SSS '15 5dv. Za mesiac čo ho vlastním som ním nalietal cez 7tis KM, vrátane 9.tich kôl na NS BTG: tesne okolo 10min
Čo sa týka TPMS, po prezutí na zimnú sadu 16" som to vyriešil prelepením kontrolky na palubnej doske, tá si po naštartovaní blikne 5x a potom zostane svietiť. Žiadne zvuková signalizácia ani nič podobné. Povinnosť TPMS je EU zverstvo. BTW po prezutí na 16" OEM enkeie to pocitovo pridalo aspoň 10koní oproti fabrickým 17" ťažkým kolesám.
Čo sa týka TPMS, po prezutí na zimnú sadu 16" som to vyriešil prelepením kontrolky na palubnej doske, tá si po naštartovaní blikne 5x a potom zostane svietiť. Žiadne zvuková signalizácia ani nič podobné. Povinnosť TPMS je EU zverstvo. BTW po prezutí na 16" OEM enkeie to pocitovo pridalo aspoň 10koní oproti fabrickým 17" ťažkým kolesám.