řidičBOB píše:V podstatě už jsem se pro RX450h i nějak vnitřně přesvědčil, ale absence bufíku je pro mne velmi významné mínus, které autabez něj automaticky vyřazuje

To jsou vymysly s tim bufikem tak vzdy se da domontovat ale aby ses rozhodoval o koupi jen kvuli tomu... bez komentare. Ja mam teda draty v prednim skle takze rozmrazeni je otazkou 30s a zbytek udelaji zahrivane sedacky a volant.
Ta ctyrkolka funguje tak ze na kazde z naprav je otevreny diferencial, pokud to na jedne strane ztrati uplne trakci auto ho neumi pribrzdit, takze kolo na druhe strane napravy ktere trakci jeste ma je bezmocne.
Osobne si myslim ze to pro 99% situaci staci - nesmite jit do uplneho krizeni naprav (2 kola ve vzduchu) pak je to jasne, kdo se hodne boji muze si koupit jednorazove plastove vyprostovaci pasky ktere na to problemove kolo nandate hned a jedete dal. Dale musite pocitat s tim ze zadni kola v soucasne generaci nemaji takovou silu jako ty predni (ted nevim kolik kw electromotor tam je) takze pokud visite v prikopu a zadni kola jsou jedina kdo mohou pomoci tak muzete mit smolika.
Oproti haldexu ma e-four vyhodu - citlive manevrovani pod zatezi auto neodrovna a nic se neprehreje - s RAV4 Hybrid uz jsem byl parkrat pro drevo s vozikem a jak mokre louky tak couvani mezi stromy do kopce autu neudelalo vubec nic - pamatuju si jak smrdela spojka nehybridnich aut a Octavii jsme takhle prehrali nekolikrat. Samozrejme to je extrem, pochybuju ze majitele hybridu nemaji zrovna na praci nic jineho nez vozit drevo z lesa ze
RAV4 2019 a samozrejme jeji lexus verze co prijde uz maji opet e-four vymysleny lepe a uz budou umet vsechny vyse uvedene veci - silnejsi zadni pohon, pribrzdovani protacejiciho se kola, realtime traction control apod...