Subaru obecně

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.

Re: Subaru obecně

Příspěvekod Lachende Bestien » čtv 26 bře 14:17

Já sice nepatřím k cílové skupině potenciálních zákazníků, ale i tak by mě zajímalo, nakolik by přidání turba (nebo kompresoru?) změnilo charakter jízdních zážitků - výkonová špička by vytvářela problémy, nebo nástup kroutícího momentu v pro "závodníky" příliš nízkých otáčkách? Nežádoucí změnu zvuku motoru?
Každopádně za naprosté minimum v oblasti "sportovně" použitelných N/A motorů považuju 4-válec (ještě lépe 6-válec pro hladší chod) - 2-litr s výkonem aspoň 250 pFerdů v co nejlehčím autě.
V běžných civilních verzích aut si ale člověk stejně nikdy neužije jako ve speciálech na okruhu nebo uzavřených tratích obecně, navíc zbytečně riskuje své zdraví a mnohdy i zdraví ostatních.
Nic proti, ale mi osobně MX-5/BRZ díky podprůměrné motorizaci a "sportovnímu" designu kastle připomínají skoro až k zemi ospoilerované a okřídlené oktáfky/golfy vybavené nějakým základním sazometem.
Hore huj,
dole fuj.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 890
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Subaru obecně

Příspěvekod jerry » čtv 26 bře 17:06

Podle tvé teorie by v 70. a 80. letech tuhle podmínku nesplňovala ani tehdejší ikonická auta. Protože prostě ten výkon 250 PS neměla. A opak byl pravdou.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1983
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Subaru obecně

Příspěvekod řidičBOB » čtv 26 bře 18:56

To byla jiná doba... :-)
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 21886
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Subaru obecně

Příspěvekod Zajda » čtv 26 bře 20:53

Na zábavu výkon až tak potřeba není, ale pro volnou cestu je občas potřeba předjet třeba vláček ignorantů nalepených na sebe, oscilující mezi 70-100 km/h za diskotéky brzdových světel .

Jsem vycvičený ze slabých aut, takže s 200 atmosférickýma koňma Hondy se mi polospící účastníky provozu předjíždí jedna radost. Akorát konkrétně u Toyobaru jsem navnímal že jsou ty koně trochu chromé a místy zabité nenavazujícími kvalty.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1091
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Subaru obecně

Příspěvekod Lachende Bestien » čtv 26 bře 21:14

S přirovnáním k sazometným tuzerským výtvorům jsem to možná krapet přepísknul a rozhodně jsem neměl v úmyslu kazit radost z užívání těchto hraček jejich majitelům nebo jakkoli kritizovat jejich volbu.
Jen mě prostě zaráží zvolená motorizace, podle mě taková dnešní "obyčejná" malá 4-válcová 1,6 s turbem by byla prostě výrazně odlišná kávička, nemluvě o dvoulitru, a celkové náklady na výrobu by se zvýšily jen naprosto minimálně. U kompresorů si nejsem jistý, třeba dochází k nějakým komplikacím při jejich implementaci do těchto malých objemů; navíc jejich kvílení fakt nemusím, i když se jistě najde celá řada příznivců tohoto "atraktivního" zvuku. :ymhug:
Jak jste @Jerry přišel na srovnání s ikonickými auty 70. a 80. let jsem ovšem moc nepochopil, nejspíš proto, že jako "později narozený" nechovám v mysli sentimentální vzpomínky na události z této časoprostorové výseče.
Mnou zmiňovaný "nedostatek" výkonu je samozřejmě jen velmi povrchní názor, navíc nepodpořený vlastními zkušenostmi s řízením MX5/BRZu.
No a majitel může vždycky na (menší) kola nahodit nějaké levné čínské žiletky, čímž relativní nedostatek výkonu bohatě vykompenzuje. ;)
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 890
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Subaru obecně

Příspěvekod Stepan » čtv 26 bře 22:13

Problém porovnání s 70s a 80s je v tom, že tehdejší "běžná" auta neuměla 200km/h na počkání, provoz byl předpokládám obecně pomalejší a tak jakýkoliv "ikonický" sporťák prostě stačil.
Prostě nechci dát 800 litrů, sedět na zemi, mít absolutně nepraktický auto a pak mít problém předjet "z vláčku" 2 auta najednou, nedejbože když mi trouba v octavce přidá...
Na druhou stranu BRZ je prostě přesně to, co má být. Budget na pořízení a hlavně na provoz sporťák. Oproti tomu, co se dá koupit za stejný prachy nový, budou provozní náklady výsměch. S nějakým 2.0T a 300k už by to tak levný na provoz prostě nebylo. Ale zase by se to aspoň prodávalo. :D Uvidíme, co bude říkat honziss na GT86 2.0T. Supra, nebo tak nějak se tomu říká :))
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3414
Registrován: sob 05 bře 01:27

Předchozí

Zpět na Auta z Asie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků