
Problémem také je poměrně vysoké napětí které dobíjí alternátor, je to celých 14.9V a někdy to skočí i na 15. Tak už mi je naprosto jasné, proč vydrží přibližně půl roku, někdy i rok když to dobře jde. A to jsem zkoušel různé. Samozřejmě rozdíly v životnosti jsou, ale v mnohých autech na H7 žárovku nesáhnete klidně 5 let.
Jenže to je první část problému, ta druhá je horší, to první by mě nezabilo, kdyby výměna žárovky byla otázkou 10 minut jako například v Octavii II kde si člověk vyndá celé světlo a v pohodě vymění co potřebuje na stole. U Meganu prý v autorizovaném servisu sundavají nárazník na zvedáku, aby se tam pořádně dostali, což je opravdu hrůza. Samozřejmě jde to i možností výměny malým otvorem u kol, což jsem samozřejmě touto metodou zkoušel já, jenže při druhé výměně, jak jsem to tam pořád zkoušel tlačit a ohnout ten zacvakávací zobáček, tak jsem odlomil celou parabolku, no a samozřejmě, světlo mi svítí nahoru pod úhlem cca 40° do nebe jak Luxor ve Vegas

Tak jsem zvážil několik možností jak tuto nevýhodu Meganu vyřešit no a napadlo mě několik možností.
1.Možnost - Vyměnit světlomet a použít podžhavené žárovky s nižší svítivostí (Long Life)- To se mi příliš nechce, to nebude tolik svítit a stejně životnost nemusí být bůhví jaká
2. Možnost - Vyměnit světlomety oba a namontovat tam neoriginální z K-Tuning.cz s denním LED svícením, které údajně jsou homologované (nepíšou o jakou homologaci se jedná, může to být jakákoliv, jen ne ta na použití v ČR, ale může, to chce zjistit). LED denní svícení by ušetřilo žárovky za dne a na noc bych měl klasické H7. Vzhledem k tomu, že v noci jezdím tak 30% ježdění tak by životnost žárovek byla mnohem vyšší a šetřily by se alespoň za dne.
Velmi dobře vypadají tyto, připomíná to Edge light meganu 4. generace :
https://www.k-tuning.cz/40010/predni-sv ... 28QAvD_BwE
Dále pak tyto LED Angel Eyes, alá BMW, vypadá ještě lépe, akorát to více provokuje, nicméně jako předchozí má údajně homologaci :
https://www.k-tuning.cz/40011/predni-sv ... cerne.html
3. Možnost Nechat si udělat Xenony, avšak to je prý asi velmi drahé a složité - Potřebují jednotku, ostřikovače a další věci. Byla by to nejlepší možnost, ale cena i s prací by musela být tak do 10 000 kč ( ještě jsem ochoten zkousnout 12K) což bude asi určitě cena úplně mimo mísu. A nebo ne ?
4. Možnost - Nechat si opravit ten jeden vylomený světlomet a poté nainstalovat LED H7 (například Osram LEDriving). Žádné LED ovšem nejsou homologované, což mě šíleně štve, v Německu ke konci roku 2020 homologovaly některé LED a smí se použít, u nás na to určitě budeme čekat zase do konce desetiletí

Jenže ta homologace no, slyšel jsem názory lidí okolo a někteří LEDky v autě mají a nestěžují si a technickou prošli (jeden kámoš přes známého, jiní i bez známých). A to zrovna já potřebuju něco s lepší životností jako sůl, když ta výměna žárovky tam je extrémně složitá.
PS : Nevíte někdo o tom, jestli se u nás v brzké době nebudou nějaké LED jako v Německu homologovat, popřípadě jaké máte zkušenosti při STK, zastavení policíí, atd.
Předem děkuji za rady. Nechci tady urážet Renault jak má veškerou výměnu čehokoliv naprd. Co jsem koukal tak u novějších meganů je servis a údržba jednoduší (teda alespoň co se týče žárovek u 3. generace, u 4. jsou LED v základu takže tam není co řešit)
Němci jsou samozřejmě opět napřed : https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/