Stránka 91 z 109

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: úte 05 črc 12:21
od PepaSFI
to budou jen plasty, na 4x4 je to trošku dražší ale žádná tragédie. Možná i ten rám co drží chladič, ten je taky z plastu. Leda by to schytal chladič klimy, ten je dost na ráně. Já kdysi rozštípal předek o zmrzlou zem, jen takový škrtnutí při otáčení na kraji pole. Půl roku jsem jezdil spravovanej páskama škrkavkama a ductejpou. Problém byl že předchozí majitel na to dal předek ze 100HP který se dnes už blbě shání a stojí nesmysl. Taky je z plastu co nejde svařit. Ale ukázalo se že jde slepit vteřiňákem.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: pon 11 črc 12:00
od pavproch
Tak pindica je už na operačním stole u Michala, už mi volal odhad ceny = díly, práce, lakovna, sem mu to odsouhlasil. Ťukanec za asi 40, no.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: pát 22 črc 10:19
od pavproch
Tak. Pindicu můžu zase rozbít - už ji mám po opravě zpět v rukách, předek je jak nový (on taky nový je). Hurá! Můj kiks mě stál 37, no.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: čtv 11 srp 15:40
od pavproch
Tak už (bo mezitím dovolená) i ten soused, co sem ho Pindicou nabořil, má tu svoji 318i e46 opravenou + Allianz to zaplatil. Uffff.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: úte 18 říj 14:12
od pavproch
Opakovaně/trvale si tu stěžuju, že Pindica si (občas) plivne olej do sání a pak spadne do nouzáku (prý je to vrozená vada těchto motorů) - doposud to ale dělávala třeba jednou za 1000 km, poslední dobou ale škytne třeba i 2x na 10-ti kilometrové trase. benzín 1,2i 44kW, olej tam je dle předpisu Selenia 2K. Už mě to nebaví furt sundavat sání a čistit/odmašťovat - nemáte někdo nápad co s tím?

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: úte 18 říj 17:37
od M.Z.
No, možná už by taky chtěla nějakou GO.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: úte 18 říj 18:04
od PepaSFI
jo, už jsme to tady kdysi řešili a je to fakt divný. Já o tom nikdy neslyšel a to se mezi taliánama pohybuju dlouho. Ten motor se dělá strašně dávno, původně jako litr a má pověst snad nejspolehlivějšího motoru v levných autech. Ten olej do sání by se tam musel dostat jedině odvětráním z hlavy, z krytu vačky a fakt netuším, kolik by ho tam muselo cáknout aby to ovlivnilo chod motoru. V krytu vačky je plech který by tomu měl zabránit. Je vidět přes nalévací otvor, úplně zakrývá vačku. Musel by být nějak uvolněný protože jinak kryje díru do té propojovací hadice. Ještě je jedna možnost, že je něco v nepořádku s olejovou sprchou na vačce, že to stříká olej někam kde by to nemělo, že to nějak zasáhne ten krycí plech a dostane se kolem něj.
Co ti hlásí diagnostika? Zkus sundat kryt vačky, je to snadné, odšroubuješ škatuli vzduchového filtru, to znáš když čistíš sání. Pak tam je snímač vačky, na jednom šroubku, víko drží na čtyřech a zezadu je v něm přicvaklý držák kabelů ke vstřikům. A v tom víku uvnitř je takový tvarovaný plech, vlastně dvojité dno toho krytu. Je to tam zamáčklé, napružené v zoubkách. Na hlavě je vačková hřídel a nad ní je olejová sprcha, trubička s dírkama která kropí vačku. Stávalo se občas že tu trubičku někdo při opravě blbě ohnul, špatně nasadil do kanálku, tak to blbě mazalo a odřela se vačice.
Pak by ještě mohl olej do válců kolem ventilů, když zestárnou gumičky na ventilech ale to by se nemastilo sání.
Anebo je to něčím úplně jiným a s olejem to nemá nic společného.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: úte 18 říj 18:10
od pavproch
Kuju, zítra nad tím budu uvažovat.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: pát 21 říj 14:12
od pavproch
Tak. Takže do pindice gabat nebudu, prý to mám nechat tak... mně se to nelíbí, ale respektuju její názor - dokad yezdi, gabat se do ní nebude.

Re: Fiat a vše kolem nich

Napsal: pát 21 říj 15:52
od M.Z.
:D