Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

pj: otazkou je, jak tu trvanlivost hodnotit. Slysivam o tom, jak kdysi auta vydrzela pul milionu jako nic, ale taky za jakou cenu, kde nic neni nic se nepokazi, navic co vidivam tyto vozy, tak mimo par fandu jsou to rezave kusy o nicem. Znam dnes auta co maji stovky tisic najeto, znam i takova stara, byt pravda neni kolem mne moc aut co maji 300tkm a vice. Nevim co je pak ona trvanlivost.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

beaumont píše:goes: 2.2 JTS by mě moc zajímala, ale neměl jsem na ni nikdy štěstí. U nás i v Německu se jich prodalo dost málo, všichni kupovali buď diesely, nebo V6 (nebo BMW ;) )
mel sem ji jednak na test a druhak ji mel jeden "skoro soused".
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pjanda »

goes píše:pj: otazkou je, jak tu trvanlivost hodnotit. Slysivam o tom, jak kdysi auta vydrzela pul milionu jako nic, ale taky za jakou cenu, kde nic neni nic se nepokazi, navic co vidivam tyto vozy, tak mimo par fandu jsou to rezave kusy o nicem. Znam dnes auta co maji stovky tisic najeto, znam i takova stara, byt pravda neni kolem mne moc aut co maji 300tkm a vice. Nevim co je pak ona trvanlivost.
Lidi, kteri delaji u subdodavatelu pro automobilky Ti snadno reknou, co to konkretne znamena :) Vetsina dilu je dnes uz primo cilene koncipovana na kratsi zivotnost nez tomu bylo pred par lety.

Zrovna na BMW je to videt velmi dobre. U 3er E90 se vse opotrebovava cca 2x rychleji nez u E46. To jak vypadala E46 po 100 tkm, po vsech strankach (stav interieru, podvozek atp., zkratka co poznas - stav motoru samozrejme nepoznas, dokud se nerozpadne ;) ). Neni to dano nicim jinym, nez ze to muselo byt vyrobeno za nizsi cenu a tudiz mene kvalitne.

Lide z Bosche nebo Delphi Ti reknou konkretni priklady toho, co bylo jak pro jakou automobilku konstruovano v roce 2000 a jak dnes.

Jinak se to z dnesniho pohledu nehodnoti snadno, polovina aut nejake relevantni tridy z roku 2000 bude mit dnes najeto pul milionu kilometru a rozpadla budou taky ;) Jenze ta dnensni budou rozpadla drive.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

je mozne, ze budou rozpadla drive, ale to hodnoceni je slozite, je tam hodne vlivu a taky nikdo nema takovy vzorek, aby to dokazal realne zhodnotit. Je taky otazkou toho, zda dodelanost neni treba i tim, ze se jezdi vetsi najezdy, nez kdysi apod. nicmene je to mozne.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

goes: Test 159 2.2 JTS jsem samozřejmě četl a líbil se mi. A máš skorosouseda s dobrým vkusem. Taky mě potěšilo, když jsem v jednom satelitu viděl otevřenou garáž, kde stála 159 Sportwagon a Brera...

K té životnosti: u starých aut byla limitem rez karoserie. Kolik jsem viděl Granad, Sierr, Alf, Lancií (... ) s mechanikou v dobrém resp. snadno opravitelném stavu a s karoserií v podobě hnědého prášku. Třeba u takových Capri nebo Alfetty GTV to bylo k pláči.
Dnes je limitem spíš cena za opravy elektroniky a všech těch čidel... Čidla ABS ke starému Jaguaru z první poloviny 90. let můžou stát polovinu toho co celé auto, druhovýroba neexistuje a bez nich to nejde, protože nefunguje posilovač brzd... :(

Ale nedávno jsem shodou okolností potkal dvě Lancie Kappa diesel s nájezdem přes 400.000 km...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

baut: je jedno co je slabinou auta dane doby, pokud umre tak umre a pokud je oprava nerentabilni, tak je to ve finale prast jak uhod. Je jedno zda auto musis vyhodit ze ti zhnije, nebo ze odejdou cidla, proste ho musis vyhodit.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

400tkm není tolik. To má každá druhá jedničková Octávka :-|
2.9T RWD
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

Ale v bazaru má 120
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

beaut: jinak jen malou vec. Kolega nyni (ne)koupil 159tku rok 2009 najeto 70tkm 2,4 JTD v docela vyssi vybave za 7900 ecek. auto ma historii, zadna levarna nic. Uvadim to jen jako priklad, za kolik se to auto da koupit po necelych 24 mesicich.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

goes: To je až podezřele dobrá cena, to musel mít někde známé, ne? Nebo možná klika na nějaký zabavený leasing nebo exekuci...?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Odpovědět