Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pjanda »

beaumont píše:pjanda: Bohužel, generace 147/156/166/GT je už v dnešních podmínkách asi neopakovatelná. Mezi ní a dnešními Alfami je podobný zlom jako mezi BMW 3er E46 a E90 nebo koneckonců mezi minulým a současným Mondeem...

Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.

A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Ano, je to obecny problem, auta jednotlivych znacek ztraceji svou vyhranenost, kvalitu, trvanlivost. U ruznych znacek to ale nastava ruzne rychle, rekl bych, ze skok mezi 156 a 159 byl ohromny, u BMW 3 E46 a E90 ho vidim jako mensi, podobne jako u Mondea. Nic to ale nemeni na tom, ze bych si zrovna vsechna tato auta koupil radeji jako nova v jejich predchozich nez soucasnych generacich.

Giulietta me rozhodne nenadchla, po mem soudu je to razem zcela tuctovy kompakt s hezkou tvari, nic vic.

Se 159 s TBi jsem nejel, verim v lepsi fungovani, ale pochybuji, ze to to auto zasadne zmeni. Je to neco jako BMW 320d (srot) a 330i (slusne auto) - proste to motor a celkove naladeni v ramci moznosti posune na vrchol toho co to zvladne, ale ani to neni zadny zazrak.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

pjanda: Těžko se mi odhaduje, nakolik za tu pozitivní změnu jízdních vlastností a ovladatelnosti u 159 může facelift a nakolik motor 1.8 TBi, protože verzi před FL jsem řídil jen s těžkými diesely a benzínem 3.2 V6 a po FL právě jen tu 1.8 TBi.
Naftové 159 prostě jedou jako moderní nafty - v přímce dobře a v zatáčce pořád po přímce ;) Ne, tak zlé to není, ale horší než 156 určitě. A 3.2 V6 JTS s pohonem Q4 byl ve 159 tak těžký, že už to nezachránil ani slušným výkonem.
Naopak s tou 1.8 TBi je to nakolik jiné auto, že o něm vážně uvažuju jako o svém dalším denním potahu. Ale třeba Breru 1.8 TBi jako "hračku" bych si nekoupil, to si raději nechám své GTV nebo si seženu nějakou pěknou GT 3.2 V6 (ten 3.2 "Busso" jede a zní fantasticky).

Ano, být dnes k mání nová 156 Sportwagon s motorem 2.0 JTS nebo 1.8 TBi, byl by to skvělý kauf...

Docela legrace je s MiTem s benzínem 1.4 turbo, ale na takové auto už nějak nemám věk...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od pjanda »

beaumont: Ja jsem jak se 159, tak s Brerou jezdil jen s 3,2 V6 a 2,4 JTD (tusim 2,4, snad je to tak) a to byla v obou pripadech ucinena tragedie. Jelo to velm mdle, jen rovne, navic to melo vazne kvalitativni problemy. Lehci motor tomu urcite pomuze a asi se pri faceliftu take posnazili, takze... verim :) Aspon to neni jako u BMW, ta s faceliftem obvyke dorazi - 3er i 1er po FL, ale i 5er E60 byly alespon co do funkcnich vlastnosti znatelne horsi nez pred...

Kdyz popremyslim nad svymi "italian jobs" :), tak to vetsinou nejsou moc pekne vzpominky, z tech aut vzdy behem tydne neco upadlo :-) Pamatuji Stilo Uproad, ktere jsem ani malem nedovezl zpet do Fiatu - prestalo i topit, ukazovat rychlost... Krom te 147 snad jen par sportaku jako F360, coz je povedene auto.

Ale dnes uz je to stejne vsechno akademicka debata, podle me se opravdu dobrych aut pro narocnejsi zakazniky dela jen par jednotek...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

beaut: libi se mi tve vyidealizovane chovani 159 s TBi a tve reseni vahy. kdyz se podivas na realny pokles vahy po FL, tak zjistis, ze je to 20-40 kg a to jeste ne na predku, jak se casto rika. Cely predek (mimo motor) vazi mene o cca 5 kilo. Motory vazi stejne. Verze s TBi ma rozlozeni hmotnosti jako 1,9 JTD apod. Takze jede-li ti JTD po primce, pak to dela i TBi. Navic s ohledem na vykon je to dynamicky dost pofiderni.
U srovnatelne verzi po FL s 2,4 JTD jsem zadny rozdil v jizde a chovani nezaznamenal.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

falešný goes :ymdevil:
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

pjanda: S tou poslední větou musím bohužel souhlasit, moderní auta jsou si čím dál podobnější (jízdou i designem), mizí charakter... Dnes už jednoznačně rozlišuju auta na denní ježdění a pak auta pro pobavení. A ta druhá kategorie je vesměs "obydlená" veterány a youngtimery.

Mně asi nejlíp "sednou" auta ze 70. let - už jsou rozumě spolehlivá, dobře brzdí, dynamika stačí i na dnešní provoz, dá se s nimi odjet i delší cesta a přitom jsou ještě pořád zábavná.
A pak ještě byla dobrá první polovina 90. let, auta už nerezaví, mají airbag a ABS a moderní motory. A přitom minimální omezení emisními limity, bez přemíry poruchové elektroniky a ještě obvykle s celkem rozumnou hmotností... A taky se v té době "urodila" spousta dobrých sportovních aut. Když už jsme v italském tématu, tak zmiňme Alfu GTV, Fiaty Coupé a Barchetta, Lancii Deltu Nuova HPE HF, Lancii Kappu Coupé (to je GT, ne sporťák). Nechápu, proč žádné z nich nedostalo plnohodnotného nástupce, jen místo GTV přišla Brera, ale...
Ale byli i ne-Italové: Calibra, Puma, 306 GTI...

goes: Já ta auta nevážil, ale ten rozdíl v jízdě je úplně zásadní. Možná by stejně fungovala i verze před FL, kdyby měla motor 1.8 TBi (což neměla), nevím...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
brasci
Pan Řidič
Příspěvky: 463
Registrován: čtv 17 úno 20:50

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od brasci »

myslíte, že keby sa to vyrábalo tak by to bol hit???

Obrázek
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Aštar Šeran »

marketingové oddělení VW by to prodalo bez problému, u Fiatu nikdy nevíš, čím to zabije :-)
TSI
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

beaut: vzdy jsi psal, ze srovnani nemas a najednou jsou ty rozdily zasadni. Tak jak to vis, ze ta zmena je? Jak rikam, otazkou je, zda po precteni recenzi jsi nenabyl pocitu a ten jsi pak citil bez ohledu na realitu. To je docela bezne. Snizeni hmotnosti bylo po FL naprosto nicotne, ono to auto nevazilo moc ani pred FL, to bylo jen takove klise, vuci konkurenci BMW, MB, Audi vazilo vice mene stejne, problem byl, ze mezigeneracne ta hmotnost vuci 156tce vzrostla, ale taky vzrostly zasadne rozmery. Nicmene jak sem psal, rozdil na predni naprave u stejne verze je cca 5 kilo, tedy tolik, jako kdyz jsi dolil vodu do ostrikovacu nebo ne. Navic TBi neni zrovna lehky motor, samozrejme vuci V6 je lehci, ale vazi cca jako JTD.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od goes »

neber to samozrejme spatne, to auto je povedene, ale FL nic zasadniho nezmenilo. Kdzy to srovnam s 2,2 JTS a TBI pak jizdne (ne dynamicky) je to chovani v podstate naprosto stejne.
Odpovědět