Ano, je to obecny problem, auta jednotlivych znacek ztraceji svou vyhranenost, kvalitu, trvanlivost. U ruznych znacek to ale nastava ruzne rychle, rekl bych, ze skok mezi 156 a 159 byl ohromny, u BMW 3 E46 a E90 ho vidim jako mensi, podobne jako u Mondea. Nic to ale nemeni na tom, ze bych si zrovna vsechna tato auta koupil radeji jako nova v jejich predchozich nez soucasnych generacich.beaumont píše:pjanda: Bohužel, generace 147/156/166/GT je už v dnešních podmínkách asi neopakovatelná. Mezi ní a dnešními Alfami je podobný zlom jako mezi BMW 3er E46 a E90 nebo koneckonců mezi minulým a současným Mondeem...
Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.
A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Giulietta me rozhodne nenadchla, po mem soudu je to razem zcela tuctovy kompakt s hezkou tvari, nic vic.
Se 159 s TBi jsem nejel, verim v lepsi fungovani, ale pochybuji, ze to to auto zasadne zmeni. Je to neco jako BMW 320d (srot) a 330i (slusne auto) - proste to motor a celkove naladeni v ramci moznosti posune na vrchol toho co to zvladne, ale ani to neni zadny zazrak.