Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod M.Z. » sob 02 lis 19:07

No vidíš, takže dobrý nákup ;)
Jinak k výtkám podvozku, otázkou je, v jakém stavu se nachází podvozek, který bude asi ještě origo.
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3492
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod PepaSFI » sob 02 lis 19:59

výfuk neřeš, pokud není děravý. Mě na 4x4 se úplně oloupal, odpadl z něho celý obal a pod ním je druhý, nerezový. Jen je tenký takže to dostalo takový plechový zvuk. Vyměnil jsem ho komplet až po několika letech když mi odešel vlnovec na potrubí.
Podvozek to neuškodí zkontrolovat, spodní čepy, silentbloky, mění se komplet ramena a i značková nestojí žádnou megasumu takže není co řešit a trochu zručný amatér to vymění za sobotní dopoledne doma na dvorku. Tlumiče a horní uložení taky. Je potřeba trochu hledat, ceny můžou mít šokující rozdíly, klidně i trojnásobek. Přední tlumiče KYB na 4x4 stály v AutoKelly asi 3800 kč za kus, stejné někde z Ostravy 1400 kč. Ostatní věci podobně, obvykle beru z jedné firmy v Brně, nebudu dělat reklamu abych něco neporušil, rozdíly v ceně obrovské.
PepaSFI
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 108
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod jarka » sob 02 lis 21:19

Ty tlumiče bych viděl na osvědčenou klasiku bilstein B6 :) (nejmenovaný shop). K tomu nasranymu charakteru budou ty 4 Nurburgring nálepky ideál :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2266
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod jerry » ned 03 lis 09:06

Jsem zvědavý na tvoje dojmy, až přitvrdíš v zatáčkách. Panda je v poměru k šířce poměrně vysoké auto, krátký rozvor, výše položené těžiště, vyšší posez. Proto jsem při rychlejší jízdě v zatáčce měl vždy očekávání - půjde dřív do smyku nebo se rovnou převrátí? Nezažil jsem nikdy ani jedno. Asi jsem neměl tu odvahu to zkusit ;) Ale byla to obyčejná Panda 1.1, jejíž hlavní předností bylo parkování, kde jiní nemohli :D 100HP by měla být jiná liga i co se podvozku týká.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod vonkreuz » ned 03 lis 09:33

Když budeš chtít víc (doslova) tvrdit muziku, jsou k dispozici i polyuretanové silentbloky
https://www.powerflex.co.uk/products/Ge ... 841/1.html

K poměru rozvor/šířka/výška - popis nehody s Fiat Seicento na trackday
https://www.autickar.cz/blog/clanek/rep ... vodak/931/
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
 
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod M.Z. » ned 03 lis 09:47

Jerry: 1,1 neměla stabilizatory. Už 1,2 měla mnohem lepší podvozek.
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3492
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod jarka » ned 03 lis 13:01

100hp bude rozmerama podobna Ignácovi a ten rozhodně neměl nějakou tendenci k převrácení. Je to jen o pocitu z vyššího posedu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2266
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvekod Snowman000 » ned 03 lis 14:15

Tak ked to bude v servise tak sa to urcite vsetko skontroluje a poriesi co bude...vsetko sa ale zda byt od pohladu a za jazdy pevne, ale nemam to s im moc porovnat, takze je mozne ze nove tlmice s tym mozu este urobit zazraky :) Ale viem ze ceny su ludove, to bol aj zamer, tak snad prva navsteva nezdvojnasobi hodnotu auta :D

A jasne vyfuk neriesim a riesit ani nebudem ;)

Co sa tyka zakrut tak nemam pocit ze sa to ide prevratit, to fakt ne. Ale tym ze v tom ma clovek hlavu dost vysoko tak o vela viacej vnima naklon, ktory ale v realite nie je nejako dramaticky a aj zmeny sklonu vozovky. Je to proste take ine a chce to trosku prekalibrovat zmysly.
Urcite s nou skusim zbehnut na nejaky track day alebo autoslalom, nech si fakt osaham co v nej je :P
FOR SALE/TO BE RESTORED Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD
Fiat Panda 100HP without ESP
Audi A4 Avant 3.2 FSI 6MT Quattro
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 4191
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

Předchozí

Zpět na Italská auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník