od marv » čtv 24 říj 19:27
Nevím jak 599 GTB, nebo F430, ale 458 Italia je pro kojence a batolata. Velmi jednoduché a příjemné auto na ovládání. Alespoň v režimech Sport a Race (se zapnutou stabilizací = plný plyn klidně i v zatáčkách díky e-diffu bez přehnaného omezování výkonu). Příjemné progresivní brzdy, řízení, řazení jak na playstationu, i automatický režim velmi funkční (drží pěkně motor v otáčkách vždy připravený k akceleraci). Akcelerace pekelná (0-200 pod 10), schopnosti v zatáčkách mimo limit mojí odvahy. Zvukově mě to až tak nezaujalo. Preferuju klasické V8 (AMG, F-Type V8S). Flat-plane V8 ve 458 zní jak vytuněný čtyřválec, což je celkem logické s ohledem na konstrukci motoru. Ale samozřejmě plná akcelerace s řazením v 9000 ot. má svoje kouzlo i tak.
Celkově vzato bych to asi nechtěl ani jako nové za 5 mil., ani jako 4-letou ojetinu za 2 (bez dph). Vadilo by mě, že na běžných cestách v běžném provozu člověk využije potenciál minimálně. S 458 to chce jezdit na okruh, je to taková motokára.
Ten F-Type V8S mě zaujal víc, s ohledem na cenu (základ 100 tis. EUR vs 200 tis. EUR). Dobrá hračka se skvělým zvukem, se kterou si lze užít i normální jízdu. Coupe bych si v budoucnu rád pořídil.