problém motor Grande punto a neviem ako dalej
Napsal: úte 10 črc 18:06
Pozdravujem Vás.
Potreboval by som poradiť ohľadom Grande Punta r.2009 1.4 8V 57kW motor označenie 350.A100. Nabehané má 90 000 km či skutočne to neviem, mám to auto 1/2 roka. Už si neviem dať rady a mechanik mi to tiež nevyriešil.
Na voľnobežných otáčkach 700 ot/min motor trasie. Ak je motor studený tak skoro netrasie, ako sa zohrieva (k pracovnej teplote) a približuje sa k 700 ot/min trasie viac a viac a v pravidelných intervaloch ho tak inak zatrasie (aj za studena). Na diagnostike nič nehlási. Z diagnostiky bolo vidieť pohyb voľnobežných otáčok 40 ot/min hore dole. Krútiaci moment sa tiež máličko menil a kolísal máličko prúd na lambda sondách. Tlaky motora sú v poriadku a tlak na saní bol tiež v poriadku. Vymenil som silentbloky motora (všetky - už boli načnuté najmä spodný a na prevodovke) . V servise mi vyčistil a nakalibroval vzduchovú klapku, vymenil rozvody (toto s tým nesúviselo). Ja som menil sviečky pred 1/2 rokom boli tam NGK dával som Bosh. Realizoval som repas alternátora (výmena ložísk, uhlíkov a vodiacich krúžkov) Alternátor dáva napätie 13.9 V pri naštartovanom aute (Je tam DENSO 70A 14V ). Servisák mi poradil dať naspäť pôvodné sviečky a tankovať 98 a viac oktánový benzín. Otvoril veko oleja a konštatoval, že motor na 90000 km dýcha nejak moc. Toto sú všetky relevantné informácie ktoré ma napadajú... Ešte sa mi stalo, že pri naštartovaní triaslo motor ako keby išlo na 3 valce a ak som pridal alebo znova naštartoval tak bežal v poriadku. Stalo sa mi to iba dvakrát a bolo to pred servisom. Ak by mi niekto vedel poradiť čo sa s tým stretol naozaj by som bol rád. Poprípade dať nejaký postup ako to rozumne odtestovať aby som prišiel na chybu.
Potreboval by som poradiť ohľadom Grande Punta r.2009 1.4 8V 57kW motor označenie 350.A100. Nabehané má 90 000 km či skutočne to neviem, mám to auto 1/2 roka. Už si neviem dať rady a mechanik mi to tiež nevyriešil.
Na voľnobežných otáčkach 700 ot/min motor trasie. Ak je motor studený tak skoro netrasie, ako sa zohrieva (k pracovnej teplote) a približuje sa k 700 ot/min trasie viac a viac a v pravidelných intervaloch ho tak inak zatrasie (aj za studena). Na diagnostike nič nehlási. Z diagnostiky bolo vidieť pohyb voľnobežných otáčok 40 ot/min hore dole. Krútiaci moment sa tiež máličko menil a kolísal máličko prúd na lambda sondách. Tlaky motora sú v poriadku a tlak na saní bol tiež v poriadku. Vymenil som silentbloky motora (všetky - už boli načnuté najmä spodný a na prevodovke) . V servise mi vyčistil a nakalibroval vzduchovú klapku, vymenil rozvody (toto s tým nesúviselo). Ja som menil sviečky pred 1/2 rokom boli tam NGK dával som Bosh. Realizoval som repas alternátora (výmena ložísk, uhlíkov a vodiacich krúžkov) Alternátor dáva napätie 13.9 V pri naštartovanom aute (Je tam DENSO 70A 14V ). Servisák mi poradil dať naspäť pôvodné sviečky a tankovať 98 a viac oktánový benzín. Otvoril veko oleja a konštatoval, že motor na 90000 km dýcha nejak moc. Toto sú všetky relevantné informácie ktoré ma napadajú... Ešte sa mi stalo, že pri naštartovaní triaslo motor ako keby išlo na 3 valce a ak som pridal alebo znova naštartoval tak bežal v poriadku. Stalo sa mi to iba dvakrát a bolo to pred servisom. Ak by mi niekto vedel poradiť čo sa s tým stretol naozaj by som bol rád. Poprípade dať nejaký postup ako to rozumne odtestovať aby som prišiel na chybu.