1,9 tdi vytočenie do maximalnych otačok aj z klucikom vo vypnutej polohe
1,9 tdi vytočenie do maximalnych otačok aj z klucikom vo vypnutej polohe
Dobrý deň potreboval by som poradit ohladom jednej veci co sa mi stala. Jedneho dna som isiel z skoda octavia 1 1,9 tdi 81 kw skusat zrychlenie z 0-100 uz pri druhej rychlosti auto zacalo trocha cukat ale jak som dosiahol 100km/h motor sa sam vytočil do maximalnych otacok nasledne som dal neutral a ostal za mnou sedy dym. Hned ako sa to stalo som vypol klucik zapalovania ale motor furt isiel isiel tak asi 10 sekund na max a potom skapal. Auto nasledne neslo nastartovat, iba na roztiahnutie nastartovalo (pri roztiahnuti auta som si daval pozor aby sa nic nestalo). Auto nastartovalo ale motor dost vybroval (klepal). Pred tym startoval hned na brnk ale teraz dlhsie toci a ked sa nastartuje hlavne zo studena cele auto sa od toho motoru asi minutu klepe. Potreboval by som poradit čo by tam mohlo byt zle. Moja teoria je taka ze sa pokazilo turbo a nasledne na to preskocili rozvody. Otázka je taka že čo sa z tym motor mohlo vsetko stat ked ma tak nepravidelny chod ? ja si myslim ze preskocili rozvody ale nestretli sa piety a ventily. Alepisem lebo si nejsom isty
Re: 1,9 tdi vytočenie do maximalnych otačok aj z klucikom vo vypnutej polohe
Mozu a nemusia to byt rozvody. Mohlo a nemuselo sa to klepnut. Od klavesnice to nezistis.
Re: 1,9 tdi vytočenie do maximalnych otačok aj z klucikom vo vypnutej polohe
Ak to šlo ďalej bez kľúča v obmedzovači, strhlo to olej prepúšťaný turbom... syndróm diesel runaway - popisovaná situácia tomu zodpovedá... Reálne môže byť poškodeného veľa - ložiská na kľuke, pridreté krúžky - strata tlaku... kopec ďalšieho. Toto je ozaj na servis.