Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Snowman000 » pát 07 úno 10:38

HondaMan píše:Kde EU tlačí výrobce aut do automatu?

Krasna a jednoducha odpoved...kazdy gram CO2 sa pocita 95€.

Jaggie píše:mam takovy dojem, ze Snehulak pouziva auto jako daily (ne jako vikendovou hracku, kteri nekteri vlastni a tam je to vice nez adekvatni)... o nic jineho mi neslo, jen spise o duvod proc manual...
to, ze jste se tady korunovali do roli svetovych zavodniku a me jsi automaticky zaskatulkoval do skupiny beznych ridicu je celkem pochopitelne

Ano A4 je pre mna daily vacsinu casu, no niekedy sa na nej chcem tiez trochu zviezt. A nie som PJ a ani Bond a myslim, ze este tu bude dost ludi o dost zrucnejsich, ale chcem mat svoje auto maximalne pod kontrolou a zaroven chcem za volantom byt co najmenej v roli pasaziera a ked uz niekam idem, chcem si to uzit (ano plati to aj pri poskakovani v kolone, kedy ak prechod z 2-1 sa podari s presnym medziplynom, tak moja dusa sa "teteli blahem" :ymblushing: )
A ver ze s AT mam v ramci prace skusenosti bohate, ale to pohodlie mi za to proste nestoji.
AF stretko - hlasovanie o mieste
https://forms.gle/TE9FWx9ts9fbcp9b7

FOR SALE/TO BE RESTORED Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD
Fiat Panda 100HP without ESP
Audi A4 Avant 3.2 FSI 6MT Quattro
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 4599
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Spectral » pát 07 úno 10:54

Jaggie píše:
Spectral píše:Jaggie: Nic ve zlém

v pohode... jen mi trochu vadi, ze se poslednich par komentu posunulo do uplne jine roviny... a to presne te hranicni...

mam takovy dojem, ze Snehulak pouziva auto jako daily (ne jako vikendovou hracku, kteri nekteri vlastni a tam je to vice nez adekvatni)... o nic jineho mi neslo, jen spise o duvod proc manual...
to, ze jste se tady korunovali do roli svetovych zavodniku a me jsi automaticky zaskatulkoval do skupiny beznych ridicu je celkem pochopitelne

za druhe ja jsem nic o sportovni jizde nikde nepsal a ani me to nezajima, je to totiz relativni pojem...

vyjadreni jsem od nej dostal...stacilo mi... korunoval jsi to nekolika slovy o tom, ze vsichni okolo tebe neumi radit manualem
Já se obával, že se to zvrhne do téhle roviny, nicméně tentokrát jsem to jako atak (výjimečně :) ) opravdu nemyslel. Ano, je nás jen tak asi 1 % nadšenců, ale toho manuálu se vzdát nechceme, pakliže má dané auto alespoň malou ambici být alespoň někdy strojem na zábavu. Souhlasím, že A6 z mého osobního pohledu tuto ambici nemá, nicméně Sněhulák si zřejmě užije manuál i tam, neboť ho obecně život s manuální převodovkou baví víc než naopak (to je o těch individuálních přístupech). Stejně tak ti nevyvracím tvůj pohled na věc; jediné, co mě provokovalo, byl ten postoj "na co kdo potřebuje manuál, když automat s pádly ho plnohodnotně nahradí, stačí když si ho přepnete na S", vůči kterému jsem cítil potřebu se vymezit.
A co se týče umění řadit - já si pod pojmem umět řadit představuji řazení na úrovni prezentované například pjandou (https://youtu.be/QQp5kH_eQeE?t=158); pokud to na této úrovni ve tvém okolí zvládá více než 1 % řidičů, pak ^:)^
:ar!
Spectral
Mistr volantu
 
Příspěvky: 748
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod DoubleSix » pát 07 úno 11:33

HondaMan píše:[Kde EU tlačí výrobce aut do automatu?
Automaty tlačí automobilky sami. Když chtějí nabízet technologie autonomního řízení a další podobné fíčůrky, potřebují k tomu automat (podřadit si, přidat plyn, ...).
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
 
Příspěvky: 375
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Jaggie » pát 07 úno 11:48

Spectral píše: automat s pádly ho plnohodnotně nahradí, stačí když si ho přepnete na S


rekl bych, zes porad jeste nepochopil prvotni popis...viz obrazek nize... kolebka plus minus
Obrázek
jak rikal Bob... pokud to auto pojede ale na dvojku 90 dlouho, tak automat preradi...
nicmene si stojim za svym, ze rychlost prerazeni je kratsi pri stisku padla, nez u manualu...
nez ty zareagujes a vymacknes spojku a preradis pakou, tak pomoci padla je davno dokonano...
(taky beru v potaz, ze mam porad obe ruce na volantu)
nezastavam se vubec automatu, nekdy bych ho zabil i ja, ale co se kolon a dlouhodobejsiho cestovani tyce, nejen ve meste, je to mensi zlo nez manual

co se tyce toho jedna procenta... v Jap jezdi naprosta vetsina automatu a jen nadsenci se Skyline, Hondami a podobnymi zbesilostmi maji manualy...co by kamenem dohodil... Kawasaki...rikaji si yankees...malo jich neni...
Uživatelský avatar
Jaggie
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte 02 dub 07:44

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod HondaMan » pát 07 úno 11:56

DoubleSix píše:
HondaMan píše:[Kde EU tlačí výrobce aut do automatu?
Automaty tlačí automobilky sami. Když chtějí nabízet technologie autonomního řízení a další podobné fíčůrky, potřebují k tomu automat (podřadit si, přidat plyn, ...).
Souhlas. Nehledal bych za vším satanáše z Bruselu. AT v běžných autech je imho běžný vývoj. Loni jsem měl půjčenou Insignii se všema možnýma fíčurama a manuálem a bylo to peklo. V podstatě neustále máš na HUD "podřaďte", "přeřaďte nahoru"...

Většina lidí v mém okolí by automat chtěla a ti, kteří nechtějí se:
bojí že to neznají...
když se to rozbije...
řadím celý život...
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 3097
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod jerry » pát 07 úno 12:01

HondaMan: Automat na rozdíl od řadícího řidiče ve většině režimů respektuje pravidla úsporné jízdy, tedy menší produkce CO2. Často i na úkor životnosti motoru. Já se velmi často rozcházím s doporučením zařazeného rychlostního stupně, který musí podle EU být. A při doporučovaném rychlostním stupni je takřka vždy motor podtáčen. Ale automat to za řidiče udělá sám. Velkoplošné zařazování automatů má samozřejmě i jiný důvod a to je zisk. Auto s automatem je vždy dražší, tedy větší zisk.

A jak jsem psal, vadí mi ta možnost nemoci si svobodně vybrat. Neplatí náš zákazník, náš pán. A to mi vadí. I u těch brzd na kolech. Pokud by byl výběr, tak v pořádku. Vybereš si ty i já. A uvědom si, že 90% cyklistů na svých nedělních výletech nikdy brzdy nepřehřejou, natož aby jim kvůli tomu praskl ráfek. Stojím si za tvrzením, že 90% svátečních cyklistů vůbec nepotřebuje kotoučové brzdy. Já najezdil v pohodě desetitisíce km na véčkách a pokud by bylo kvalitní lehké MTB s nimi, chtěl bych je zase. Protože pro mě je každý ušetřený gram na hmostnosti kola plus. A byla by to moje zákaznická volba, kterou nemám. Btw ani někteří silniční profíci nejsou nadšeni kotoučovkami a jezdí dál tradici.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2283
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod HondaMan » pát 07 úno 12:17

Jerry: já mám také rád volbu a mrzí mě, že se některé možnosti vytrácejí. Opelem jezdím proto, že byl jediný, kdo nabídl naftu/manuál/schopnou 4x4/matrix LED/adapt podvozek/bez adapt tempomatu a s vypínatelnými asistenty kromě ABS.

Jenže se na vývoj aut podívej reálně. Manuál posledních 20 let, až na výjimky jako je Porsche, nikdo nevyvíjí, asistenty se s manuálem často perou, lidé jsou líní řadit a při stavu a hustotě provozu se jim nedá moc divit... Třeba u nás ve firmě mají všechna auta střední třídy kromě mého automaty (svobodná volba řidičů) a o třídu níž je to 50/50 přičemž tam je potřeba si při volbě AT ukousnou značnou část další výbavy...

trh, poptávka, nabídka...
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 3097
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Spectral » pát 07 úno 12:35

Jaggie píše:rekl bych, zes porad jeste nepochopil prvotni popis...viz obrazek nize... kolebka plus minus
Ale já to pochopil... S automaty mám naježděno stejně jako s manuály a mám ho i v daily autě (pro dané auto a motorizaci ani není na výběr). U mnoha moderních automatů kolébkový systém není a do "manuálního" režimu se to přepne použitím pádla. Pak je rozdílné chování podle toho, jestli je převodovka v režimu D nebo S a podle toho, v jakém dynamickém režimu je auto (Comfort, Sport apod.).

Jaggie píše:nicmene si stojim za svym, ze rychlost prerazeni je kratsi pri stisku padla, nez u manualu...
nez ty zareagujes a vymacknes spojku a preradis pakou, tak pomoci padla je davno dokonano...
Nesouhlasím, takto paušálně to neplatí. Budou situace, kdy bude automat rychlejší (dvojspojka se správně nachystaným kvaltem i výrazně rychlejší), ale budou i situace, kdy to automat v těch ideálních časech nezvládne; v případě aktivní jízdy budu v řadě případů rychlejší.
Jinak si myslím, že jsme téma vyčerpali. Volba převodovky je o prefencích dotyčného řidiče; nemám rád paušalizující závěry, že automat/manuál je nesmysl a horší volba, a ten, kdo preferuje to druhé, je vůl.
:ar!
Spectral
Mistr volantu
 
Příspěvky: 748
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Zajda » pát 07 úno 12:39

Ad neuspokojení nadšení řidiči v manuálu - myslím že nejde o problém posledních let ale spíš tak 2 dekád.
Jaké benzinové auto naposledy mělo adekvátní reakci na přidání i ubrání plynu, aby si s ním opravdu šlo užít rychlé řazení?

Nemluvě o zpřevodování s rozumnými přeskoky otáček. Nebavim se jen o meziplynech, ale řazení nahoru bez zkopávání spojkou. I moje K20A2 rv.2002 má v sériovém stavu rezervy.

Ty bájné reakce se odehrávají až v horní polovině otáčkoměru, pak to celé začne fungovat. TDIčko reaguje v celém svém rozsahu i v jedné z posledních verzí:-)

A např. u 1.0 MPI v Citigo bych si při přeřazení nad 4000 stihl vykouřit cigáro než jde řadit dál, to je vyloženě otravné.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1214
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvekod Snowman000 » pát 07 úno 12:49

HondaMan píše:trh, poptávka, nabídka...


Sorry ale nesuhlasim...spravne je to: EU > TRH, nabidka, poptavka
Este raz opakujem ze kazdy gram CO2 sa pocita a ak je v prospech Golfu 1.5 DSG TSI 3g CO2 oproti MT, tak je to usetrenych 285€ a teraz si trochu cucnem z prstu, lebo nepoznam presne pocty za celu EU, ale minuly rok sa predalo takmer 500000 golfov, predpokladam ze 40% podiel tato motorizacia mat bude a pomer MT vs. DSG moze byt cca 50:50, tak im to usetri
28 500 000€ rocne na pokutach, len pri tejto jednej motorizacii!!!
(V realite je ten prepocet trosku komplikovanejsi, kedze sa rata priemer za cely VW, preto to berte len ako ilustraciu)

A asistencne systemy? Rovnaka story, len vietor fuka z EURO NCAP.
Priklad? Kia Ceed ma 4* NCAP. Staci ale dohodit SAFETY PACK (dostupny len pre AT) a zrazu je z toho hviezdiciek 5. 8-}
Kto by ale chcel jazdi v aute so 4* ze ano?
Naposledy upravil Snowman000 dne pát 07 úno 13:04, celkově upraveno 1
AF stretko - hlasovanie o mieste
https://forms.gle/TE9FWx9ts9fbcp9b7

FOR SALE/TO BE RESTORED Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD
Fiat Panda 100HP without ESP
Audi A4 Avant 3.2 FSI 6MT Quattro
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 4599
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Německá auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků