Audi klub - pro ty, co chteji Auto
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27057
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
A to je na tom ZF ještě dobře. Takové DSG, když má na druhé spojce zařazeno jinam, než bych chtěl řidič...to je teprv terno Pádla, nepádla...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Honda triple-clutch
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
tak tedka si fakt nejsem jisty, kde bych takovou vec v normalnim prostredi(provozu) vyzkousel... predpoklam, ze pri takovem stylu jizdy bude ta prevodovka asi to posledni omezeni u tehle 13 let stare A6tky... ja chapu, co se mi snazis vysvetlit....uplne to chapu...mmira píše:vidis prd. zkus to udelat pri ostrem brzeni treba ze 150 do 50 do vracecky a soucasnem podrazovani az na 2. v manualu bez mrknuti oka na hranici adheze, s beznym automatem zjistis, ze uz jsi z vraceccky venku a on teprve premysli, ze by tam tu 2 dal.
jen rikam, ze pokud je ta radici paka "zamknuta" v manualnim rezimu, tak se chova uplne jinak...
pokud ji nechas v tom Dcku...tak se stane presne to, co jsi vyse nastinil...
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Jaggie: Nic ve zlém, ale to je přesně problém tvého typu lidí - nejste schopni si představit, že někdo jiný (občas) řídí auto zásadně odlišným způsobem než vy (a než bežný motorista), tudíž je pro vás nepochopitelné, že při takovém (odlišném) stylu jízdy je spousta věcí jinak, a co funguje v běžném nenáročném provozu, to prostě nefunguje při hraničním využití.
Zrovna Tiptronic je pro sportovní jízdu (myslím opravdovou, ne tu parodii na sportovní jízdu, kterou si představí běžný řidič) naprosto nepoužitelný a dosti problematické jsou někdy i automaty, které jsou o míle dál (PDK, M-DCT apod.).
Připomínat v tomto kontextu, že si máme přepnout převodovku z D do manuálního řízení, jen podtrhává naivitu tobě podobných. Zkoušíme prakticky každou myslitelnou kombinaci auta, která by z automatu vytřískala alespoň trochu použitelné chování; opustit režim D je úplně to první, co v takovou chvíli děláme. A já osobně třeba nechávám převodovku při sportovní jízdě jen v S, bez "manuálního" řazení pádly, protože jsou jednoduše nepoužitelná; převodovka nestíhá, neposlouchá a v opravdovém kalupu se při řazení pádly brzy ztratíš v tom, co máš vlastně zařazeno; lepší výsledky tak bývají s automatickým režimem S a autem ve sportovním režimu.
Manuál mi dává jednak 100% kontrolu a jednak přidává do řízení další dimenzi; precizně prováděné řazení s manuálem je zážitkem i výsledkem něco naprosto odlišného oproti klapnutí pádlem u automatu, ale to se těžko vysvětluje lidem, kteří s manuálem řadit neumí (99 % všech řidičů, včetně těch, co jezdí celý život v manuálech).
Zrovna Tiptronic je pro sportovní jízdu (myslím opravdovou, ne tu parodii na sportovní jízdu, kterou si představí běžný řidič) naprosto nepoužitelný a dosti problematické jsou někdy i automaty, které jsou o míle dál (PDK, M-DCT apod.).
Připomínat v tomto kontextu, že si máme přepnout převodovku z D do manuálního řízení, jen podtrhává naivitu tobě podobných. Zkoušíme prakticky každou myslitelnou kombinaci auta, která by z automatu vytřískala alespoň trochu použitelné chování; opustit režim D je úplně to první, co v takovou chvíli děláme. A já osobně třeba nechávám převodovku při sportovní jízdě jen v S, bez "manuálního" řazení pádly, protože jsou jednoduše nepoužitelná; převodovka nestíhá, neposlouchá a v opravdovém kalupu se při řazení pádly brzy ztratíš v tom, co máš vlastně zařazeno; lepší výsledky tak bývají s automatickým režimem S a autem ve sportovním režimu.
Manuál mi dává jednak 100% kontrolu a jednak přidává do řízení další dimenzi; precizně prováděné řazení s manuálem je zážitkem i výsledkem něco naprosto odlišného oproti klapnutí pádlem u automatu, ale to se těžko vysvětluje lidem, kteří s manuálem řadit neumí (99 % všech řidičů, včetně těch, co jezdí celý život v manuálech).
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27057
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Navíc - manuální režim je to jenom na oko, protože 99,9% převodovek na limiteru stejně přeřadí.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Jsou auta, kde k tomu na horní hranici nedojde - viz třeba Audi RS modely. Ale stejně, kdyby se to mělo chovat stejně, není x různých druhů převodovek a je jen jedna. Ta ZF například v RS6 je takový rozumný kompromis, ale pokud s tím chceš jet pilu, tak sis prostě vybral blbý auto, to je celý...
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
pruser je, ze lepsi uz si dnes nevyberes. auta s dnesnimi turbmotory jsou tak silna a soucasne neovladatelna, ze musi mit awd. a na trhu uz neexistuje auto, kde mas 400+ k, awd a manual.
takze s temi automaty musime zit a bohuzel se jim musime prizbusobit.
takze s temi automaty musime zit a bohuzel se jim musime prizbusobit.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
v pohode... jen mi trochu vadi, ze se poslednich par komentu posunulo do uplne jine roviny... a to presne te hranicni...Spectral píše:Jaggie: Nic ve zlém
mam takovy dojem, ze Snehulak pouziva auto jako daily (ne jako vikendovou hracku, kteri nekteri vlastni a tam je to vice nez adekvatni)... o nic jineho mi neslo, jen spise o duvod proc manual...
to, ze jste se tady korunovali do roli svetovych zavodniku a me jsi automaticky zaskatulkoval do skupiny beznych ridicu je celkem pochopitelne
za druhe ja jsem nic o sportovni jizde nikde nepsal a ani me to nezajima, je to totiz relativni pojem...
vyjadreni jsem od nej dostal...stacilo mi... korunoval jsi to nekolika slovy o tom, ze vsichni okolo tebe neumi radit manualem
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
což je zřejmě ten důvod, proč si někdo koupí Focus RS a těch 50 koní prostě jednoduše "přidá"mmira píše:pruser je, ze lepsi uz si dnes nevyberes. auta s dnesnimi turbmotory jsou tak silna a soucasne neovladatelna, ze musi mit awd. a na trhu uz neexistuje auto, kde mas 400+ k, awd a manual.
takze s temi automaty musime zit a bohuzel se jim musime prizbusobit.
Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto
Kde EU tlačí výrobce aut do automatu? Když se bavím s lidmi v okolí, tak bych je rozdělil na chce automat/bojí se automatu a cca 1% nadšenců.jerry píše:Problém je, že volba není Tomu se říká řízení zákazníka kartelem výrobců. Tady jsou výrobci ale tlačeni EU, to jim budiž omluvou. Jsou ale odvětví, kde výrobce rozhodl a zákazník musí akceptovat. Třeba kotoučové brzdy na kolech. Pro 90% populace zbytečně složité, drahé a těžké. Jedinou výhodu tj. lepší možnost brzdění v mokru a blátě těch 90% nevyužije. Ale využije nákup dražšího komponentu a častou návštěvu servisu Ani silniční profíci je nemají všichni, navzdory tlaku výrobců.
Ad kotouče na kole. Mé kolo nemá úplně lehký život ale hydraulické kotoučovky jsou asi nejspolehlivější část a rozhodně jim věnuju mnohem méně péče než kdysi "véčkům".
Brzdný účinek i dávkovatelnost nesrovnatelná. Při sjezdu si nerozpářu/nepřehřeju ráfky...
2.9T RWD