Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Nemiro
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 28 črc 07:12

Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od Nemiro »

Zdravim,

sorry, pokud je muj dotaz debilní. Nejsem moc specialista

Před rokem jsem si koupil Scirocco R, r.v. 2016, 2.0 TSI, 206kW. Najeto to mělo 43t km. Týpek co to prodával na tom udělal výfukový system od MG Motorsport s aktivní klapkou nad 4t otáček + čip na 235kW.

Rok jsem s autem jezdil a nebyl nikdy žádný problém. Servisoval pravidelně dle intervalů a v autorizáku. Při 66t km velkej servis i s výměnou oleje v převodovce. Nicméně po tomto servisu (teď má auto najeto 69t km) se mi už 2x stala taková věc. Zkusim ji nějak popsat, snad pochopíte, co tim myslim.

Jedu na automatickou normální převodovku D, mám tam třeba stupeň D6 a jedu řekněme 70km/h. Chci předject, nebo zrychlit a tak sešlápnu plyn cca do poloviny, převodovka to zaznamená, podřadí na D5, otáčky vzrostou, převodovka však ihned zařadí zpět na D6 a následuje silnej kopanec. Přirovnal bych to ke kopanci jako když se snažíte rozject na jedničku a chcípne vám to. Ale to je celé. Nikde nic nebouchne, nesmrdí, kontrolky nic nehlásí, teploty jsou v normálu, turbo saje jak má. Toto se mi stalo 2x, vždy náhodně. Ať se snažim jak chci, nejsem schopnej to zreprodukovat.

Můžu ject pilu jak sviňa, podřazovat manualně pádlama pod volantem, mnohdy i o 2 stupně rovnou, nic. Auto řadí rychle a jak má. Výkon je okamžitý a zrychlení v pohodě. Když jedu na D a sešlápnu pedál až na podlahu, auto podřadí o dva stupně a vystřelí a řadí v pohodě. Ani na sportovní S automatickou neni jedinej problem. Ani při brždění motorem z kopce. Auto si i na D i na S podřazuje správně dle potřeby a bez problémů a tak brzdí rychlost, ať už setrvačnou či nastavenou na tempomatu. Prostě se mohu snažit jak chci a nejsem schopnej přijít na nějaký způsob, jak to zaručeně přivodit tuto situaci. Přesto se mi to už 2x stalo.

Napadá mě taková věc, a možná je to uplná blbost, tak mě pls kdyžtak opravte. Může to být prostě nějaký špatný moment, při kterém se v automatické DSG převodovce potkají kvalty a auto prostě škubne, jako když se moc rychle pustí spojka u manualu? Je to něco zcela normálního a běžného, nebo je to něco, co by se dít nemělo a může to ukazovat na potenciální problém, nedejbože odcházející převodovku? Nemůže to být třeba špatně udělaný čip, který posílá nesprávně informace v určitých kombinacích zařazeného stupně, sešlápnutí pedálu a rychlosti/otáček?

Předem díky za jakékoliv informace. Auto má defakto prd najeto a kromě tohoto šlape jak hodinky. Na diagnostice při velkém servise nic. Tak doufám, že to bude ok.
Uživatelský avatar
Jaggie
Pan Řidič
Příspěvky: 395
Registrován: úte 02 dub 07:44

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od Jaggie »

mozna by pomohlo udelat adaptaci prevodovky u nekoho kdo ma soft, popr v autorizaku update softu, pokud je nejaka novejsi verze, popr znova nahrat tu stejnou verzi softu
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od retron »

DSG můžeš zblbnout když si myslí, že bude řadit nahoru a má nachystaný vyšší převod na druhé spojce ale ty přitom budeš řadit dolu (typicky před zatáčkou), ale to platí spíš pro manuální mód. Nepřešvihnul si výměnu oleje? Jinak to dost často bývá mechatronika.
Nemiro
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 28 črc 07:12

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od Nemiro »

Nemyslim si, že bych výměnu oleje přešvihnul. Měla se měnit v 60t km. Já ho měnil v 65 tušim. To není tak hrozné přešvihnutí, ne?
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od honziss »

Mel jsem cupru 2015 s dsg, novou a delala obcas to samy. Nejcastejc kdyz jsem treba s pul plynem zacal zrychlovat, auto podradilo, zaclo zrychlovat, prislapnul jsem malinko vic, v panice to tam shodilo jeste kvalt, klidne tesne pred omezovac a pak to odradilo nahoru. V tu chvili sla kultura razeni do haje a zmeny byly tvrdy a uskubany.

Podle me to je klasickej neduh dsg.

Chovalo se to takhle hlavne v Dcku, v Sku jsem to nepozoroval .
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od honziss »

Navic si myslim, ze tohle je klasicky chovani vsech vw prevodovek, touareg to dela svym zpusobem taky, akorat to prirozene neskube autem, protoze tam je menic a vyssi hmotnost auta.

Ten stejnej 8st automat treba v bmw se chova pri tyhle situaci jinak - dokud to neproslapnes az na kickdown, tak uz ti pri postupnym pridavani znovu nepodradi.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5475
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Scirocco R, 2.0TSI, DSG, 2016 - Kopanec převodovky

Příspěvek od M.Z. »

Je to prostě automat a občas se dá nachytat na švestkách. Zkusil bych taky update sw, jinak s tím asi nic nebude.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět