BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.

Re: BMW Divize

Příspěvekod Snowman000 » čtv 02 srp 15:33

Ak si spravne pamatam tak E85 mala zadnu napravu z E46 takze diff z nej by mal akykolvek sediet, iba E46 M3 to mala uplne inak. Ale ruku do ohna fakt nedam za to ;)
"If in doubt, flat out" - Colin McRae 1968-2007

"Co si sami neodřídíte, to nemáte, na všechno ostatní je tady Playstation." - Pavel Janda
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 3719
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

Re: BMW Divize

Příspěvekod Vrooom » čtv 02 srp 17:45

No mela by se max lisit pripojka ke kardanu a zadni viko, ktery ma Z4 zebrovany, ale oboji je zamenitelny. Nejaky tip kde sehnat dily? :-)

PP to mozna jo, ale spis jsem to tam psal proto, ze mi treba nekdo neco nabidne, pak dam spis poptavku do bazaru.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
 
Příspěvky: 1722
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: BMW Divize

Příspěvekod Beny9700 » čtv 02 srp 21:16

jarka píše:
Beny9700 píše:Tak konečně od TUV v ČR schválen vestavěný kompresorový kit pro Z4 3.0i, verdikt TUV vozidlo vyhovuje. Trvalo to 3 měsíce.Tak už to jen nechat zapsat do TP na evidenci. Tak teď už na to mám lejstro. B-)


Hustě, tohle už chce asi velký odhodlání. Ale je super vidět že to jde i u nás, když člověk fakt chce. Co byl největší problém na celým procesu a dělal jsi to sám, nebo přes někoho kdo v tom umí chodit?


Základem bylo, že firma v němcích, která to dělala má schválenou hromadnou úpravu od TUV SUD v němcích. Takže jsem dostal německé TUV SUD protokoly a GTU protokol o testování. Na evidenci vozidel, kde jsem to chtěl zapsat do TP tomu nechtěli rozumět, protože jsou to protokoly z německa a ty nesmí podle současné legislativy akceptovat (i jsem k tomu pořídil ověřený překlad).

Tak jsem kontaktoval TUV SUD v Roztokách u Prahy. První pokus nevyšel, protože hlučnost dle GTU protokolu byla 75 dB a tahle Z4 podle nich má automatickou převodovku (má totiž SMG, což není automatická převodovka, ale podle prý je) a ta má mít max 74 dB. Tak jsem požádal firmu, která to instalovala o úpravu a nový protokol od GTU a tam bylo 73dB.

Dal jsem veškerou dokumentaci na TUV do Roztok, zkontrolovali instalaci kompresoru dle dokumentace. Z databáze TUV ověřili pravost TUV a GTU protokolů a metodiku měření a vystavili protokol - auto po úpravě vyhovuje B-) .

No a teď s tím během srpna až bude čas půjdu nechat zapsat úpravu do TP. Tak jsem zvědav. Samo dám referenci.

Vše jsem si trpělivě oběhal sám.

Od TUV v Roztokách - vstřícný a ochotný přístup. :)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Beny9700
Pan Řidič
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvekod NoCom » pát 03 srp 09:26

Vyjmecne musim taky zareagovat k tematu zapsani kompresoru do TP.

Cca 4 roky nazpet sem koupil 330i, kde jiz kompresor od G-Poweru byl, auto bylo z nemecka, tudis vse oficialne zapsane v nemeckym TP. Kdyz jsem sel auto prihlasit, pochopitelne sem "technika" na vse upozornil, ze bych to tam rad mel zapsane, atd. Ohrnul oboci a rikal, nooo, jako nic neslibuji... Za tyden si jdu pro hotovy dovoz, s tim, ze to tam nemam. Jasne, bylo to tam nemecky, asi dva radky, vcetne druhu kompresoru, atd. Myslim si, ze problem hlavne je, ze to cesky urednik nikdy nevidel a neumi to ani precist, nebo prelozit, hlavne by to byla prace navic. Byl sem ujisten, ze vykon budu mit zapsany spravne. Bohuzel, ani cislo v kolonce vykon v Kw se nepodarilo opsat, to uz me trosku sralo, protoze cisla plati stejne v nemecku, i u nas, ze. Tak to jdu reklamovat, s tim prichazi opet velike haloo, protoze dle retoriky "technika" je auto tzv. neztotozneno (asi proste v databazi 330i je vykon tento, ale ja mam jiny - nevim) tak skutecne vetu, NEZTOTOZNENO mam v TP dole v poznamce.Avsak vykon mam jiz zapsan v poradku.

Na STK sem nemel nikdy problem, zatim sem to neresil, i kdyz sem zvazoval pravni kroky, kdyz to bylo jeste cerstve. Ono, rekneme si narovinu, kdyz me neco chybi, nebo nekde je jedno cislo jinak, nebo je nedej boze evidencka na jinou osobu, tak me proste vyhodi s tim, ze toto v zadnem pripade neni mozne, jak pise kolega, rozdil v 1dB, jako vazne? Nehede na to, ze ja jsem to v TP mel, jak je mozne vydat novy TP bez toho?

Co z toho plyne je asi kazdemu jasne, proste nase misto je tady, tady v pr....
NoCom
Adept autoškoly
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 30 bře 10:08

Re: BMW Divize

Příspěvekod Beny9700 » pát 03 srp 10:48

Opravdu rozdíl 1 dB stačil, ale pozor, je to logaritmická závislost, protože 1 dB navíc je o cca 25 % randálu navíc! Spíš mě zarazilo, že nebyli schopni rozlišit automatickou převodovku, pro kterou to má být dle předpisů 74 dB a převodovku SMG, což je to samé jako manuální převodovka, akorát je řazena ne rukou ale hydraulickým systémem (někdy se tomu říká roboticky řazená převodovka) pro kterou je povolená hlučnost 75 dB (což bylo v souladu s protokolem měření GTU!). Takže při opakovaném měření GTU naměřili 73 dB a je klid.

Nebudu popisovat metodiku měření hluku v pohybu, ale stačí mít více ojeté pneumatiky a více nahuštěné a je hned míň hluku.

K českým úředníkům - když člověk přihlašuje auto z Německa, tak bez problému jsou schopni (aspoň někteří) opsat data z německého TP do českého TP.

Když jsem přišel s protokoly TUV a protokolem z měření GTU, kde je tatáž tabulka jako v německém TP se změnami (ještě jsem dodal úředně ověřený překlad), stačilo jen opsat, tak úředník tvrdil, že tomu nerozumí a že nesmí akceptovat německou dokumentaci!

Řekl mi jo, kdybyste to měl jako dovoz z německa se zápisem v německém TP, tak není problém (tomu jako rozumí? - tatáž tabulka německy).

Prostě je to úřední bordel. Taky jsem měl pocit, že to byla závist a schválnost, nebo nějaké očekávání?

https://www.autickar.cz/clanek/2017-10-19-toyota-gt86-hks-kompresorove-reggae/

V diskuzi pod tímto článkem to borci zapsali i z německých protokolů - takže je tu bordel a záleží na úředníkovi, což není dobře.
Naposledy upravil Beny9700 dne pát 03 srp 12:05, celkově upraveno 1
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Beny9700
Pan Řidič
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvekod mattonecz » pát 03 srp 10:54

mne zarazi ze tu kazdej druhej cituje prispevek ktery je jen o jeden vyse
2016 Opel Astra K 1.4T 92kw - EDS Phase 1 185PS/290Nm
2018 Honda PCX 125
mattonecz
Mistr volantu
 
Příspěvky: 978
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: BMW Divize

Příspěvekod jarka » pát 03 srp 11:52

To co píše NoCom, bych tak nějak očekával. Prostě voser jako sviňa i když je vše košér a jsou k tomu i německý lejstra. Mě strašně vysírají už i kola, jakákoli změna (byť o 1mm na et) znamená nezpůsobilé auto k provozu. A úplně nejhorší, když má člověk typový list na totožné disky, ale od jinýho výrobce, tak je taky problém s tím to zapsat. I když reálně po zapsání, jsou v TP jen rozměry a jakmile jsou v TP, tak už si člověk může pořídit jakékoli disky.

Beny: každopádně gratulace, dotáhnout to do úspěšnýho konce, to už chce fakt odhodlání.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2095
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: BMW Divize

Příspěvekod Beny9700 » pát 03 srp 12:04

Díky, chce to trpělivost.
Říkal mi technik z TUV, že se na pár věcí (např otevřený filtr, který u nás nesmí být) ptal na MD, řekli mu to rozumně - když to schválili v Německu, tak uznat i u nás.

Disky jsem taky řešil na STK. Maj tam neúplný katalogy.
Šlo o Calibru 2.5 V6. Měl jsem na ní 17 kola. Na STK, že tam nesmí být a já že jo. Vytáhl katalog, našel Calibru a říká 2.0 turbo může mít 17 kola, 2.5 V6 ne. Já vytáhl originál návod k autu a ukazuju mu, že tam jsou 17 pro 2.5 V6 uvedený. Tak brblal, ale pustil mě :)) .
Radši jsem to dořešil, napsal jsem na zastoupení Opla v ČR. Za 1300 Kč mi poslali dopis, který potvrdil, že 17 kola lze. Pro jistotu jsem to nechal za 50 Kč zapsat do TP. B-) A je klid.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Beny9700
Pan Řidič
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvekod metaljohn » pát 03 srp 14:02

Vrooom píše:Pobere Z4 jakykoliv diff z E46 (s pomerem 3.46)? Zda se ze nynejsi asi nikdy do servisu nedostanu, tak premyslim, ze bych tam hodil docasne neco jinyho, at muzu aspon jezdit.


Doporučuju kouknout sem, proklikej se na svůj typ, najeď na diferáky, rozklikni si je a tam pak je uvedený, v jakých autech a motorizacích se nachází. A nebo z druhé strany - začít E46 a stejným způsobem. Já díky tomuhle programu vždycky nakupoval díly na E46. Škoda, že Mazda nemá podobně vymakanej systém.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
 
Příspěvky: 550
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: BMW Divize

Příspěvekod Vrooom » pát 03 srp 15:31

Asi chybi odkaz :-), ale jestli myslis realoem, tak to znam, ale Z4 ma minimalne diky tomu viku jiny diff.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
 
Příspěvky: 1722
Registrován: sob 19 bře 15:16

PředchozíDalší

Zpět na Německá auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron