BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3345
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Samozřejmě. Už je to hodně let, co jsem opustil strojní fakultu, ale fyzikální a chemické zákony jsou pořád jedny a ty samé.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: BMW Divize

Příspěvek od Zajda »

pavproch píše:Přesně tak.
Kolik že ti vydržel motor do totálního kolapsu? :D

Mě spíš než viskozitní číslo dráždí že všude předepisují oleje s nízkou vysokoteplotní viskozitou při 150°C. Klidně bych si dal do motoru 0W20, ale s normální HTHS viskozitou, protože chleba se nebude lámat při těch 100°C pro které je relevantní letní číslo v označení, ale když olej prudce bude řídnout dál.
《》
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16373
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Rozborka potvrdila, že to bylo tím "brutal" záběhem..... jinak byl motor vevnitř všude absolutně čistý, nikde nic připečeného, spáleného, čili proto sem napsal, co sem napsal.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jerry
Letec
Příspěvky: 3345
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

I mistr strojař se utne ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 249
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: BMW Divize

Příspěvek od spooon »

můžu se zeptat, jak probíhalo brutal zabíhání motoru?

Nedávno sem dělal GO (klasika atmo benzín) a pak sem hodně přečetl o záběhu a našel jsem doporučení od klasika pianko několik stovek KM až po rady typu brutal záběh prvních 50-70km, aby se kroužky zaběhly po novém honování válce. Piánko záběh měl byt na výdrž motoru ale nižší výkon a brutal na větší výkon ale slabší výdrž.

Já sám sem volil něco mezi, zatím najeto směšných 20 000 km (je to výkendovka), takže těžko soudit.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3974
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: BMW Divize

Příspěvek od HondaMan »

pavproch píše:Rozborka potvrdila, že to bylo tím "brutal" záběhem..... jinak byl motor vevnitř všude absolutně čistý, nikde nic připečeného, spáleného, čili proto sem napsal, co sem napsal.
Jako strojař nejsem, ale že by se počáteční (0 - 2tKm) chyba projevila až po 250tKm místo třeba 350tKm?
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5591
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

PP to zabehol tak ze to nemalo ano vykon a ani vydrz ;))
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od janjan »

Nedostane každý nový auto pěkně zastudena nálož hned po smontování?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16373
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@snow: :D

@HM: asitak.... šály ojnic umřely o dost dřív než kdybych to zabíhal umírněněji

@spoon: někde to tu je popsané: první start na šourůmu, 15km zahřát a potom 40-60-80-100% otáček i zatížení na závěr podplným a to opakovaně.... nyní - s odstupem více let a zkušeností s 3er - už vím, že to asi bylo dobře z hlediska záběhu pístních kroužků i válců, ale hodně nedobře z hlediska záběhu/životnosti šál ojnic.... proto to umřelo už ve 250tis km .... fčíl to, hned jak to přivezu z GO, budu zabíhat jinak, umírněněji.... nedávno sem to tu psal....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jerry
Letec
Příspěvky: 3345
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Řešíme tu životnost motorů z hlediska strojařiny. Ale co životnost aut po stránce elektroniky? Počítač, co byl před 15 lety špička, dnes už ani pořádně neběží. Diskety z před 30 lety dnes na ničem nepřečtu. Budou vůbec dnešní auta schopná provozu po 30 a více letech jako dnešní youngtimery? Slyšel jsem názory, že za 30 let už to nikdo nedá dohromady. Takže éra youngtimerů bude končit přelomem století?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět