VCDS - jak kodovat (VW Group)

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

To, co se dostalo do ruky mě, četlo ŘJ, ale nic nekódovalo. Stálo to prej 16USD.

VCP jsem teď koupil. Čekám, až mi to aktivují.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od retron »

jo tak potom dej vedět jak to funguje
předpokládám, že to mělo starší databázi než auto a čína nelze updatovat
já měl starší verzi tohodle a nebyl s tím problém:
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 514fGE4h9U
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

Hele, nechtělo to kódovat nic. Ani nová a ani stará auta. Wong pak prej přiznal barvu, že byť inzeroval programovací kabel, tak programování neumožňoval.
Teď mi to pustili. Aktualizace tak na 15 minut. Dneska se mi už nechce, ale zítra to prubnu na tom kódování čtení dopravních značek, které jsem při konfiguraci Audi nějak zazdil a na GolfuR kde to je zjistil, že na proměnlivé dopravní značení v tunelech je to super.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

Lap timer pro A6 :D
96861529-BBE2-4F94-A8F6-D0024BA179D4.jpeg
No pain, no gain.
Vespa time \m/
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od retron »

\m/
ja bych bral tu teplotu oleje
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

je pravda, že ta tam standardně jinak nikde není... :-(
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

Done!
B2C47341-1C7F-4CAA-90A4-88763A4E164A.jpeg
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

Příjemná fce je nakódování výhřevu sedaček - jednak lze nakódovat paměť - aby si sedačka (řidič + spolujezdec) po vytežení klíčku pamatovala poslední hodnotu výhřevu a jako dlouho. A také lze nakódovat čas, jak dlouho mají topit hodnoty 3 a 2 :-bd
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27032
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od řidičBOB »

Dovolím si napsat krátké shrnutí mých zkušeností s VCDS a VCP. Nepasuju se do role odborníka, takže to beru čistě z pohledu hobby uživatele.
Nejprve k HW:
Oba systémy jsou dodávány s kabelem. VCDS to má trochu vychytanější, protože USB je v OBD uchyce šroubovací pojistkou a tak se nestává, že USB je špatně zasunuté nebo si jej při manipulaci vytáhnete.
2018-02-14 20.22.42.jpg
2018-02-14 20.22.55.jpg
VCP je na to hodně náchylné a když USB jenom trochu nedoléhá, hlásí to chybu a nepřipojí se. Nějaké "ukotvení" by tomu jistě pomohlo.

SW část + ovládání programů:
SW se pro oba systémy stahuje z internetu. Obojí je vcelku jednoduché stáhnout a nainstalovat.
U VCDS se poté připojí kabel, ovladače jsou součástí instalačního balíku a pokud je kabel autorizován, tak naběhne spojení. V nastavení lze zkontrolovat, zda existuje aktuálnější verze pro HW. Jednoduše se stáhne a nainstaluje.
U VCP je to krapet složitější. Ovladače se rovněž stáhnou spolu s instalací. Kabel je potřeba připojit, vyčíst SN a to odeslat pro aktivaci emailem prodejci. Když je SN autorizováno, kabel se připojí a spojení je povoleno. Je nutné kabel "dobít" a provést aktualizace 1 a 2. Toto trvá vcelku dlouho. Pokud má člověk zaplacený i balík .zdc souborů, tak i tento balík je potřeba načíst. Vše je operace tak na 20-25 minut.
Samotné spuštění je rychlejší u VCDS - trvá pár sekund. VCP aplikace se načítá cca minutu.
Osobně mi rozhraní pro VCDS přijde jako víc friendly - ovládání je více intuitivní a v mnoha místech se objevuje, po najetí kurzoru do políčka, kontextová nápověda. Ta odhaluje například bezpečnostní kódy pro jednotlivé ŘJ, odhaluje popis jednotlivých kanálů nebo napovídá, jak změnit požadované hodnoty. VCDS umožňuje prakticky veškerou diagnostiku, kódování a kompletní výpis ŘJ ve voze.
VCP je v tomto asi více profesionálnější. Je potřeba vědět, kam sáhnout a co a jak změnit - bez kontextové nápovědy. Obrovskou výhodou VCP je ale možnost do jednotlivých ŘJ nahrávat nový FW. Chce to ale už lehce vědět, co člověk dělá, protože když nahraje špatný FW do ŘJ, tak je často na vyhození.
Takže pro takové to domácí žvýkání je VCDS plně dostačující. VCP pro vyšší dívčí.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: VCDS - jak kodovat (VW Group)

Příspěvek od EL_XEL »

A o jakých cenách se bavíme? (rád si hraju, ale zase se mi nechce za nastavení pár kravin vyhodit desetitisíce).
Odpovědět