Re: Volkswagen obecne
Napsal: čtv 09 pro 20:19
Otázka je kde se to měří, 118°C olej určitě zvládne bez úhony, důležitější bude jestli má správný tlak.
507.00 jsou jen xW30 oleje, nikoliv vyšší.
Ta VAG norma se nicméně vyznačuje nesníženou HTHS viskozitu, což znamená že při 150°C olej nezřídne pod určitou mez (>= 3,5 mPas).
Ve viskozitní třídě xW30 se už totiž můžou vyskytovat i eko oleje se sníženou HTHS.
Základní parametry různých norem jdou naklikat v tomhle udělátoru:
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Pro vysokootáčkový Civic Type-R s volnější konstrukcí jsem hledal něco s HTHS 4+, to splní až některé xW40 oleje nebo vyšší.
S takovým olejem bys musel opustit 507.00 třídu a experimentovat
U přehřívaných náplní se pak řeší aby základové oleje byly skupiny IV a vyšší (PAO, estery atd.).
To čemu se většinou říká "plná syntetika" jsou hydrokrakové minerální oleje (skupina III).
https://mechanizaceweb.cz/mineralni-pol ... rovy-olej/
Takže se oklikou vracíme k tomu že nejjednodušší je věřit, že výrobce všechna dilemata vyřešil za majitele, spolehnout se na předepsanou normu a vzít olej co ji splňuje. Byť by to za patřičných znalostí pro specifické podmínky mohlo jít vymyslet lépe
507.00 jsou jen xW30 oleje, nikoliv vyšší.
Ta VAG norma se nicméně vyznačuje nesníženou HTHS viskozitu, což znamená že při 150°C olej nezřídne pod určitou mez (>= 3,5 mPas).
Ve viskozitní třídě xW30 se už totiž můžou vyskytovat i eko oleje se sníženou HTHS.
Základní parametry různých norem jdou naklikat v tomhle udělátoru:
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Pro vysokootáčkový Civic Type-R s volnější konstrukcí jsem hledal něco s HTHS 4+, to splní až některé xW40 oleje nebo vyšší.
S takovým olejem bys musel opustit 507.00 třídu a experimentovat
U přehřívaných náplní se pak řeší aby základové oleje byly skupiny IV a vyšší (PAO, estery atd.).
To čemu se většinou říká "plná syntetika" jsou hydrokrakové minerální oleje (skupina III).
https://mechanizaceweb.cz/mineralni-pol ... rovy-olej/
Takže se oklikou vracíme k tomu že nejjednodušší je věřit, že výrobce všechna dilemata vyřešil za majitele, spolehnout se na předepsanou normu a vzít olej co ji splňuje. Byť by to za patřičných znalostí pro specifické podmínky mohlo jít vymyslet lépe