francis píše:Stinovani neni vubec na takove urovni, aby se mohlo pouzivat bez oslnovani ostatnich. Ani turek to zatim neumi, viz osobni zkusenosti nebo test Radka z akcelerace. Mne do xichtu pali stale nekdo s hypermodernimi svetly, ted uz casteji nez jelita s blbe nastavenyma halogenama. Staci kriva cesta, zatacka, vyjezd, predjizdeni apod...situaci je milion, kdy automatika nestiha
Samozrejme ze muze nastat situace kdy to automatika nezvladne, ale takovejch situaci bude v porovnani s nekym kdo pouziva a prepina dalkovy svetla manualne uplny minimum. Predjizdeni, zatacky, krizovatky, vyjezdy na hlavni, to fakt problem neni, dokonce kdyz jedes po hlavni a prijizdi auto z vedlejsi silnice, tak ho to vystinuje.
Jedina situace kde svetla nachytas je rychla jizda po okresce s horizontama, protoze kdyz jedou 2 auta 120 proti sobe pres horizont, tak se proste videt nemuzou a doba na reakci je minimalni. osobne ale budu radsi kdyz budou mit vsichni ostatni iq svetla, nez aby to byl bordel jako ted (rozptyleny svetlo ze spatnejch svetel, zapomenuty dalkovy, jizda na denni svetla ve tme/tunelech/desti, mlhovkari - to je vubec kategorie sama pro sebe).
Ze jsou svetla vejs? Jo to jsou, stejne tak u dodavek, autobusu, nakladaku. Ale kdyz si vezmes ze jsou svetla vejs o 0,5 m, nakreslis si kam maj tlumeny svetla svitit, tak zjistis, ze na rozestupu mezi auta je ten rozdil ve vysce minimalni.