Stránka 3 z 4

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: pon 02 led 17:01
od řidičBOB
Tak nějak to asi bude. Otázkou je, o kolik jí to zkrátí životnost...ale v té životnosti budou další otazníky - jak se k tomu kdo bude chovat, jakou údržbu to bude dostávat, atd.

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: pon 02 led 20:35
od ctrl_j
Obecne vzato je strop dvouspojek 600 Nm, nad tuto hranici uz maji klasicke tipronic HDM automaty od ZF (Audi to znaci AL551-8Q), tim se nemusime zabyvat. Tam by mel byt strop 700 Nm a u prevodovky AL951-8Q pak 1000 Nm.

V tom strednim spektru by mely byt ctyri prevodovky:
DL382-7Q
DL382-7F
DL501-7Q
DL511-7Q

Ja se domnivam, ze DL382 se montuje do vsech 2.0 TDI a tech nejslabsich 3.0 TDI 140-160 kW a zaroven <500 Nm, DL501 do 160-200 kW a zaroven ≥500 Nm). DL511 se dava do S6 (to vim jiste).

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 03 led 10:55
od Werry
ctrl_j píše:Obecne vzato je strop dvouspojek 600 Nm, nad tuto hranici uz maji klasicke tipronic HDM automaty od ZF (Audi to znaci AL551-8Q), tim se nemusime zabyvat. Tam by mel byt strop 700 Nm a u prevodovky AL951-8Q pak 1000 Nm.

V tom strednim spektru by mely byt ctyri prevodovky:
DL382-7Q
DL382-7F
DL501-7Q
DL511-7Q

Ja se domnivam, ze DL382 se montuje do vsech 2.0 TDI a tech nejslabsich 3.0 TDI 140-160 kW a zaroven <500 Nm, DL501 do 160-200 kW a zaroven ≥500 Nm). DL511 se dava do S6 (to vim jiste).
Podle informací zde: http://www.autohit.cz/novinky/40626-aud ... titronicem by tvá úvaha byla logická.

Cituji: "Do budoucna se tedy v bude ve velkých modelech Audi objevovat výhradně S tronic nebo osmistupňový automat Tiptronic, ačkoliv i u něj Audi zvažuje nahrazení novou zesílenou verzí S tronicu. Aktuální je každopádně nasazení nové převodovky DL382-7F s obchodním označením S tronic, která se objevuje ve spojení s pohonem předních kol nejprve ve faceliftovaném Audi A7 Sportback 3,0 l TDI ultra/160 kW a Audi A6 2,0 l TDI ultra/140 kW. V příští generaci menší řady A4 pak bude výhradní možností, jak získat k pohonu předních kol samočinné řazení."

DL382-7Q - ta bude tedy pro Quattro.
DL382-7F - tahle pro manuál.

Ve verzích 180 kW+ budou ty silnější :-).
DL501-7Q
DL511-7Q

Otázka teď zní: Na kolik Nm jsou DL382-7Q a DL382-7F dimenzované? Jsou už z výroby dotažené na max., nebo mají rezervu? :-)

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 03 led 11:06
od řidičBOB
2.0TDI 140kW quattro/FWD - cca 450 Nm
3.0TDI 160kW quattro/FWD - cca 540 Nm
3.0TDI 180kW quattro - cca 580 Nm
3.0TDI 200kW quattro - cca 665 Nm
3.0biTDI až 240kW quattro - až 760 Nm
Víc bych tam asi necpal.

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 03 led 12:23
od ctrl_j
Werry píše:DL382-7Q - ta bude tedy pro Quattro.
DL382-7F - tahle pro manuál.
Misto manual jsi chtel asi napsat predni pohon.
Werry píše: Otázka teď zní: Na kolik Nm jsou DL382-7Q a DL382-7F dimenzované? Jsou už z výroby dotažené na max., nebo mají rezervu? :-)
Podle meho tam zadna velka rezerva nebude, protoze by pak nedavalo smysl mit tolik typu prevodovek a takto je skalovat. To se samozrejme nebavime o nejake vyrobni rezerve, ktera bude vzdycky.

2.0 TDI ma u vsech 140kW verzi (manual, dsg, quattro) vzdy 400 Nm/1750-3000 rpm a 160kw 3.0 TDI ma v predokolce 400/1250-3750, zatimco quattro 500/1250-3000. Coz znaci ze je tam pomerne razantne omezen tocivy moment kvuli te prevodovce DL382-7F, ktera je tim padem nominalne do 400 Nm.

Kdyz se podivam na web MTM tak na tu predokolku tam zadnou upravu na vykon vubec nenabizi, zatimco na quattro ano. Zjevne vi co delaji.
--
řidičBOB píše:3.0TDI 160kW quattro/FWD - cca 540 Nm
Toto prave neplati, FWD ma vystup redukovan viz vyse.

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 03 led 15:03
od Werry
ctrl_j píše:
Werry píše:DL382-7Q - ta bude tedy pro Quattro.
DL382-7F - tahle pro manuál.
Misto manual jsi chtel asi napsat predni pohon.

Ano, máš pravdu :-).DL382-7F - tahle pro přední pohon.

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 03 led 15:24
od Werry
Dobře, takže když 3.0 TDI 150 a 160 kw, tak raději jedině v quattru (y). Tam jsou převodovky z důvodu většího odporu pohonu všech kol dimenzované lépe :-). To bychom měli automaty (y).

V poslední době vídávám v bazarech ještě motor 2.0 TDI 130 kW Quattro s převodovkou S-Tronic. Hojně se vyskytuje v modelech A4 :-). Jaká je zde verze S-Tronicu? Předpokládám, že DL382-7F (do cca 400 Nm)? :)

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 10 led 19:50
od Werry
O převodovkách ve 2.0 TDI 130 kW opravdu nikdo nemáte informace? :-) Vím, že do předohrabu se dával Multitronic, který byl na štíru se spolehlivostí sám o sobě.

Co ale manuál v předohrabu? (je zde DQ350, kterou mají ostatní koncernoví sourozenci, anebo už DL382-7?)

Co Quattro s manuálem - DQ350 nebo DL382-7?

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 10 led 20:15
od martinecko
řidičBOB píše:2.0TDI 140kW quattro/FWD - cca 450 Nm
3.0TDI 160kW quattro/FWD - cca 540 Nm
3.0TDI 180kW quattro - cca 580 Nm
3.0TDI 200kW quattro - cca 665 Nm
3.0biTDI až 240kW quattro - až 760 Nm
Víc bych tam asi necpal.
V ktorom modeli ma BiTDI taky krutak? V a6 allroad 235 kW ma v papieroch "iba" 650 Nm

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Napsal: úte 10 led 20:25
od řidičBOB
650Nm v základu a až 760Nm po úpravě mtm.