Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od martinecko »

Ach so, to je slusny narast.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od ctrl_j »

Werry píše:O převodovkách ve 2.0 TDI 130 kW opravdu nikdo nemáte informace? :-) Vím, že do předohrabu se dával Multitronic, který byl na štíru se spolehlivostí sám o sobě.

Co ale manuál v předohrabu? (je zde DQ350, kterou mají ostatní koncernoví sourozenci, anebo už DL382-7?)

Co Quattro s manuálem - DQ350 nebo DL382-7?
Ty to oznaceni neustale motas. Pokud pises o manualu, nemuzes zminovat prevodovky s pismenem „D“ na zacatku, to jsou automaty. Koncernove manualy jsou „M“. Druhe pismeno znaci pro jakou zastavbu ta prevodovka je. Q znaci zastavbu pro motory napric.

Cili manual MQ350 (Audi S3) neni mozne do A4 a vyse davat, tam musi mit Audi opet vlastni reseni, ale netusim jak to znaci.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od řidičBOB »

martinecko píše:Ach so, to je slusny narast.
Ale funguje to :ymhug:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Werry
Autoškolák
Příspěvky: 22
Registrován: stř 28 pro 14:17

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od Werry »

ctrl_j píše:
Werry píše:O převodovkách ve 2.0 TDI 130 kW opravdu nikdo nemáte informace? :-) Vím, že do předohrabu se dával Multitronic, který byl na štíru se spolehlivostí sám o sobě.

Co ale manuál v předohrabu? (je zde DQ350, kterou mají ostatní koncernoví sourozenci, anebo už DL382-7?)

Co Quattro s manuálem - DQ350 nebo DL382-7?
Ty to oznaceni neustale motas. Pokud pises o manualu, nemuzes zminovat prevodovky s pismenem „D“ na zacatku, to jsou automaty. Koncernove manualy jsou „M“. Druhe pismeno znaci pro jakou zastavbu ta prevodovka je. Q znaci zastavbu pro motory napric.

Cili manual MQ350 (Audi S3) neni mozne do A4 a vyse davat, tam musi mit Audi opet vlastni reseni, ale netusim jak to znaci.
Máš pravdu, opět jsem se upsal =D.

M je pro manuály :-) (VW, Škoda). D automaty (y).

Osobně je mi jedno, co za skříň ve 2.0 TDI 130 kW v Audinách je. Jde mi o to, na kolik je to dimenzované. Příští rok chci řešit nové auto, tak shrozmažďuji informace, jestli je prostor pro lehčí chip :-).
axiom
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pon 26 bře 14:35

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od axiom »

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nsmissions

Tady je to hezky přehledně, co která převodovka umí

List of DSG variants
Name Orientation Ratios Max. torque (N·m) Clutch type
DQ200 Transversal 7 250 Dry
DQ250 Transversal 6 400 Wet
DQ380[20] Transversal 7 380 Wet
DQ381 Transversal 7 420-430 Wet
DQ500 Transversal 7 600 Wet
DQ511 Transversal 10 550 Wet
DL382 Longitudinal 7 400 Wet
DL501 Longitudinal 7 600 Wet
Werry
Autoškolák
Příspěvky: 22
Registrován: stř 28 pro 14:17

Re: Převodovky v Audinách - manuály i automaty

Příspěvek od Werry »

ctrl_j píše:Obecne vzato je strop dvouspojek 600 Nm, nad tuto hranici uz maji klasicke tipronic HDM automaty od ZF (Audi to znaci AL551-8Q), tim se nemusime zabyvat. Tam by mel byt strop 700 Nm a u prevodovky AL951-8Q pak 1000 Nm.

V tom strednim spektru by mely byt ctyri prevodovky:
DL382-7Q
DL382-7F
DL501-7Q
DL511-7Q

Ja se domnivam, ze DL382 se montuje do vsech 2.0 TDI a tech nejslabsich 3.0 TDI 140-160 kW a zaroven <500 Nm, DL501 do 160-200 kW a zaroven ≥500 Nm). DL511 se dava do S6 (to vim jiste).
Trošku to tu oživím - DL501 asi nebude ve 160 kW verzi (bez ohledu na předohrab nebo Quattro), jelikož MTM nabízí chip pouze
pro 200 kW verzi, které umí zvednou krouťák na 685 Nm viz zde: https://www.mtm-online.de/konfigurator/ ... c7ATDI200q Pro 160 kW chip nenabízí. Tím pádem ve 160 kW verzi bude s největší pravděpodobností nějaké slabší ústrojí.
Odpovědět