Mercedes - auto pro masy

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od d1.8t »

Když jsme pro manželku vybírali auto a potřebovali jsme něco mrňavýho se solidním vnitřním prostorem, bylo A-čko taková nejrozumější volba. Mercedes neMercedes. Holt auto pro masy svojí výjmečnou konstrukcí.
RWD
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od ExFun »

Vasco: protože je to Citroen, neboli od F :D

D1,8T: A MK2 je pro ženu do města imho naprosto ideální auto. Malé vnějškem, relativně velké uvnitř, vysoký posed... To co s ním chtějí udělat v MK3 = alá 1er, je velká škoda..
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od d1.8t »

Tak je to Mk I. A kupodivu se s tim v rámci možností docela pobavim. :D

Obrázek
RWD
RedBaron
Řidič začátečník
Příspěvky: 148
Registrován: stř 09 bře 09:24

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od RedBaron »

d1.8t píše:Tak je to Mk I. A kupodivu se s tim v rámci možností docela pobavim. :D

Obrázek
Tak tvou nenáročnost ti závidím. Já s tím jel nedávno a něco tak ohavného na řízení už jsem v rukách dlouho neměl.
O II 1.9TDI Combi | Ex: [E30]325i P406b [E46]330dT [E32]735iA [E34]525i24V [E34]525i [E34]524td [E34]540iA [E24]635CSi OpelMonza3.0E Trabant601
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od d1.8t »

RedBaron píše: Tak tvou nenáročnost ti závidím. Já s tím jel nedávno a něco tak ohavného na řízení už jsem v rukách dlouho neměl.
Jsem poměrně náročnej. Proč bych měl jinak dvě BMW? Benzínový. :D
RWD
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od pjanda »

pavproch píše:
merlin píše: BMW = dravost
se musím pochválit.... neska při jednání mi obchodní partner říkal něco ve smyslu, "Vy teda ale jdete dravě za svým cílem...." :D
Z toho mi ale vyplyva spise Skoda = dravost ;)) Ostatne skaut neni zadne orezavatko...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od merlin »

RedBaron píše:Tak tvou nenáročnost ti závidím. Já s tím jel nedávno a něco tak ohavného na řízení už jsem v rukách dlouho neměl.
Uplny suhlas, mozno ho dokaze prekonat len MB B :-bd

P.S. Inak prave MB A je to auto kde kontrolka ESP blika skoro v kazdej zakrute...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od d1.8t »

Dobrá, pokusim se to objasnit. Auto je půdorysně malý a na na dnešní dobu i celkem lehký. To zaručuje velmi slušnou obratnost v provozu. Dalším aspektem je vyšší sezení, který zcela jistě zhoršuje vyvážení auta, na druhou stranu má člověk větší přehled než v normálním osobáku. Dále je tady relativně silnej motor, který dává v běžných cestovních rychlostech slušnej potenciál k předjíždění.

Takže ne, není to auto na okruh, ale taková motorová myš, se kterou jsem v hustším provozu schopnej ničit sebevědomí ostatních. A to mě baví. :D
RWD
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od pjanda »

ExFun píše:Tak mě včera napadlo, čím se vlastně MB-BMW (auta, ne image) odlišují třeba od VW. MB dřív býval průkopních nových technologií (ABS, airbagy, ESP). Nasazoval je za horentní příplatek, ale už ta možnost příplatku ospravedlňovala vyšší cenu. I W211 nasadila zvláštní brzdy (sice byly poruchové a skoro ji pohřbily, ale aspoň se pokusila). Momentálně by snad VW neměl mít dual-view, night vision. BMW má ještě kamery vpředu (nic z toho nemá 3er ani C-kl.). KOlem r. 2008-2010 byla kvalita materiálů i horší než u VW stejné třídy(platí pro MB i BMW).

Když si vezmu 3er, C-kl. a Passata, pořád tam rozdíly jsou. Leč zdají se mi být mnohem menší než kdy dřív byly.. Je pak bohužel otázkou, za co chce M-B, BMW prémiový příplatek... V tomto směru chápu marketingovou orientaci na mainstream. Když to mainstream je.

Co pochopit nedokážu, proč MB a BMW nepracují na rozvoji své komparativní výhody, ale naopak ji zahazují :-?? Jediná logická pro mě přijatelná odpověď zní - protože na to nemají prostředky. Tím se spirála smrti uzavírá. Nemizí však otázka co jim prostředky odčerpalo... Můžou to být nařízení EU, nebo současný vývoj několika alternativních druhů pohonu?
Nikdy bych necekal, ze toto reknu, ale: mluvis mi z duse ;) Jiz nekdy od lonskeho podzimu se mi mezi nedokoncenymi clanky povaluje jeden, ktery se jmenuje "Premiova auta ztraceji svou vyjimecnost" a v podstate o tom samem. Zacina u Mercedesu CLK , ktery, kdyz se predstavil v druhe polovine minule dekady, byl hotovy pojizdny Star Trek. Pozbyl klasickeho klice, misto toho ma kodovatelny transponder s mnoha uzivatelskymi vyhodami (to reseni pouziva MB dodnes), pouzival CAN-BUS, coz vyrazne vpred posunulo moznosti elektroinstalace, ve vybave byla mj. navigace, parkovaci senzory vpredu vzadu, brzdovy asistent, ESP, melo to cidlo sledujici kvalitu oleje a system promenlivych intervalu podle toho... Jen par prikladu. Nic z toho nebylo tehdy vubec dostupne pro bezna auta, dnes? Co z toho nelze mit treba v Octavii? A kam se za tu dobu posunul Mercedes? Dnesni E500 kupe nabizi par drobnych vyjimecnosti, ale ve srovnani s technickou prevahou predchudce je to naprosto nesrovnatelne. A to CLK ke vesemu nebyl takovy technicky exot jako byly nektere Mercedesy pred nim, akorat toto si ja pamatuji ze sveho "aktivniho zivota".

Jeste kdyz jsem v roce 2001 kupoval 325i E46, bylo to v mnoha ohledech vyjimecne auto. Kdyz si dnes koupim 330i, ma proti konfekci v podstate jedinou technickou vyjimecnost - motor a pohon zadnich kol. Pristi rok bude konec s motorem, v tomto smeru uz nebude zasadniho rozdilu mezi 330i a Octavii RS, a o BMW jako predokolkach se uz mluvi nejakou dobu, i to docela jiste prijde.

Ten muj clanek miril (a treba ho jeste nekdy dopisu...) k tomu, ze neni divu, ze auta od BMW apod. jdou s cenou stale dolu, protoze se od sve konkurence stale mene fakticky lisi a draz se to proste neda prodat. Nejvetsi odlisnosti je image a jakasi "premiovost", ale fakticky tech odlisnosti stale ubyva a z image nelze zit vecne, ta se nevzala z reklam pri superbowlu. Odlisnosti pritom neubyva jen tim, ze konkurence z nizsch sfer je stale lepsi (a to je), ale predevsim tim, ze samy tyto "premiove" automobilky nejenze nepokracuji smerem vzhuru, ale dokonce miri dolu. Symbolem budiz dvoulitrove turbo R4 misto trilitroveho atmosferickeho R6. A je uplne jedno, ze si to koupi 5 % zakazniku, to tak bylo vzdy. Je to o tom, ze prave tyto verze vytvari image a jakmile prestanou existovat, i ty mene disponovane ji ztrati, trebaze pro ni fakticke zaklady ani v minulosti nemely.

Dulezitou zmenou citelnou pro vsechny je opusteni snahy o maximalni kvalitu a spolehlivost pri ocekavatelnem vyuziti. I to jsou veci, ktere za vyssi cenu ocekava kazdy.

Myslim, ze Tva uvaha nad duvody je spravna, vyvoj je to nejdrazsi. Muze to byt ryzi kalkul (marketing je levnejsi nez vyvoj), ale to by podle me neudelali vsichni naraz, na prvnim miste musi byt zmena, ktera se dotyka vsech. Proto spatruji za ztratou moznosti inovovat presun investic z "trhem tlaceneho vyvoje" do "predpisy tlaceneho 'vyvoje'".
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Mercedes - auto pro masy

Příspěvek od merlin »

Nechapem preco sa automobilky zbavuju dobrovolne image, uvediem ako priklad nove Subaru Legacy. To auto uz nie je Subaru, kludne tam mozu dat znak VW, Ford alebo Opel a pocitovo to nikto nepozna. Vsetko to charisma Lagacy sa stratilo, bezramove dvere, malo posilovane presne riadenie, samosvor vzadu, dobre davkovatelne brzdy (aj ked trochu podimenzovane), mechanicka rucna brzda a samosvor u Otbacku vzadu atd. Zo subaru tam zostal len znak :-\

Co uz vobec nepochopim je ze prave nove Lagacy sa udajne predava ovela lepsie ako to stare... tomu naozaj nerozumiem :-??
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Odpovědět