Porsche - vse o sportovnich modelech

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od pavproch »

Já to rozhodnutí "ne" udělal * při příchodu první vlny Covida sem k nám do Kocourkova, až později mi začalo docházet, že bylo správné quli těm pičičandám. Btw, kdybych to byl býval kupoval, tak s prodlouženou zárukou, takže minimálně na tu záruku bych SW e-call a SS vypnout nemohl (pokud to u Porše vůbec sw vypnout de).

A co vypnout určitě nejde je EURo VI, to by mě asi zabilo, mně stačilo jak pičovsky se choval EURo V v bramborovi1, ešče že brambor2 je jen EURo IV.

* popravdě řečeno, hodil sem si korunou a padlo to "ne"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Zajda »

pavproch píše:A co vypnout určitě nejde je EURo VI, to by mě asi zabilo, mně stačilo jak pičovsky se choval EURo V v bramborovi1, ešče že brambor2 je jen EURo IV.
A co to má společného s jízdou? Že BMW před 10-15 lety u masově vyráběného auta nedokázalo vyladit řízení motoru tak aby nemusel mít při řazení revhang? Možná to i udělali schválně, stejně jako PCV na spojce. Tam žádná přímá úměra EURO 1 až 6xx nefunguje.

Uživatelsky nejnovější emisní norma bude mít jedinou zapeklitost a to GPF.
Ne kvůli chování motoru s filtrem, ale kvůli předepsanému nízkopopelnatému oleji, který ten filtr má chránit pro případ že by auto žralo olej. Přitom lidová moudra praví, že plnotučné vysokopopelnaté oleje (fullSAPS) jsou nejlepší pro samotnou mechaniku motoru.

Jinak pro nejprůzračnější reakce motoru ti poradím tajný tip - sežeň si 1,9 TDI s rotačkou nebo ještě lépe PD.
Sice má turbolag (pořád o dost menší než srovnatelné benzíny), ale otáčky reagují na plyn nahoru i dolů jak u závodního auta, budeš moct řadit jak Jackie Chan v Thunderboltu :))
《》
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1931
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Lachende Bestien »

Přesně vystihl co konkrétně - fakt, že žijeme v idiokracii, kde se produkce atmosférického motoru ve spojení s manuální převodovkou stala mj. díky ekonomických zájmů lhářů a pokrytců z parazitického "zeleného" byznysu "neskutečným majstrštykem"? :ymapplause:
Jak by podobné - v lepším případě naprosto zbytečné a v horším autu a jeho uživateli škodící - cypoviny asi dopadly, kdyby drtivá většina zákazníků vyžadovala modely bez nich, a pokud by už nebyl k mání ani jeden model od ani jednoho výrobce, prostě by si koupili raději starší auto bez o-pičáren, i kdyby měli stokrát na nové?
Ale čím dál víc takyřidičů má a bude mít auta a jejich mechaniku - jak bylo v poslední době na autoforu správně zmíněno - úplně u prdele, což je mj. dáno i neustálým zesložiťováním těchto plechovek a přidáváním zbytečných (éééééé-)chujovin.
Jistě i v minulosti uměla většina maximálně tak točit volantem a šlapat po pedalech a pamatovat si pár značek, takže nakonec k nijak radikálním změnám v přístupu k osobnímu toxickému plechovkaření u většiny stáda nedošlo.

A v souvislosti s možností softwarově vypnout idiotské obtěžující a sledovací stupidity mě napadá, zda se třeba v kupní smlouvě "náhodou" nenajde mikroskopickým fontem tištěná vyděračská podmínka, že je kupující povinen tyto systémy provozovat, jinak přijde o záruku atd. Vůbec by mě to nepřekvapilo.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od M.Z. »

Lachende Bestien píše: A v souvislosti s možností softwarově vypnout idiotské obtěžující a sledovací stupidity mě napadá, zda se třeba v kupní smlouvě "náhodou" nenajde mikroskopickým fontem tištěná vyděračská podmínka, že je kupující povinen tyto systémy provozovat, jinak přijde o záruku atd. Vůbec by mě to nepřekvapilo.
To ani nemusí být mikropísmem, oni se u toho ještě bijou v prsa, když odpovídají na tento požadavek zákazníka.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2540
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Vrooom »

Zajda píše:Nějak tu motáte dohromady řadu 981 vs aktuální 781.
A Pavproch ve svém fundamentalismu nedokáže docenit, že kombinace 4litrové atmosféry s manuálem je v dnešní době neskutečný majstrštyk lidí, co to dokázali protlačit do výroby. Něco jako loučení, po rozebrání plánované produkce už prostě šmytec. Stopstart a ecall jsou věci co tě odradily od koupě? Záležitosti co jdou SW odstavit? To ti fakt nežeru :)
Jakej? Prijde mi to stejny, stejna kastle, takze za me FL, ale rad se dozvim jake rozdily tam jsou :-)

Btw dost me prekvapilo jak je to svizne 0-200
manual 14.2
https://zeperfs.com/en/fiche8373-porsch ... ts-4-0.htm
Automat jen 12.4 (to se mi zda az neuveritelny :-O)
https://zeperfs.com/en/fiche8907-porsch ... -0-pdk.htm
GT3 991 porsche (11.3)
https://zeperfs.com/en/fiche6715-porsch ... t3-pdk.htm
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Zajda »

LB> Toto dnes nejsou auta co se kupují na záruční dobu, ale na chov. Něco co vydrží do důchodu. Deaktivaci start & stopu by donedávna někteří dealeři ochotně udělali. Odpověď proč už to nedělají se skrývá opět v emisních normách. Součástí těch několika posledních jsou ustanovení že zákazníka může po určitou dobu po koupi kontaktovat pověřená autorita a pokud ten bude souhlasit, za úplatu si jeho auto vypůjčí na ověření, zda stále vyhovuje homologačním standardům.

Jinak si neodpustím dodat že zrovna ty, který se dusíš už jen při pohledu na vypnutý dieslový motor (ač jsou diesly se SCR momentálně čistější než benzinové motory), bys měl mít pro ideovou emisní válku pochopení.
《》
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1931
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Lachende Bestien »

Z mé dlouhodobé zkušenosti vyplývá, že drtivá většina dieselových osobáků produkuje nepříjemně dusivý smrad, ale kupodivu se najde i pár výjimek - zrovna před pár dny mě při procházce překvapil velký rozdíl mezi šitovostí emisí ze 2 plechovek - v obou případech se pohybovaly velmi pomalu v nízkých otáčkách. První byla nějaká dýzlová "suv" dachčija, a ta smrděla tak, že podobnou intenzitu bych s mírnou nadsázkou čekal tak spíš u nějaké staré liazky. Fakt humus.
A druhý nějaký menší "suv" mercedes cd220, kde bych bez pohledu na označení motorizace ani nepoznal, že šlo o vocpoďácký "úsporný" smradomet.
Fakt paradox, nicméně v případě toho "čistého" dieselu jde o velmi raritní výjimku z pravidla "co nafťák, to dusivá toxická mrdka" prakticky bez ohledu na značku, typ nebo rok výroby, a že jich tady jezdí opravdu požehnaně. :ymsick:

Takže vaše premisa o mém dušení se jen při pohledu na vypnutý smradomet je mylná, ale samozřejmě chápu, že lecjakého majitele osobní turbonaftičkové plechovky může kritika jejich aromatických "miláčků" iritovat, třeba protože si to z libovolného důvodu berou osobně. :ymhug:
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Zajda »

Já si těžko něco můžu brát osobně, protože nezastávám žádnou koncepci, můj diesel je z pravěku, tj. dosti mimo diskusi, a upřímně veškerá má starost o jeho emise končí tím, že jsem mu nedávno pořídil nový katalyzátor.
Bavil jsem se o nových dieslech s SCR, což jsou podle všeho nejčistší spalovací motory, co kdy byly.
Naopak hojně používané přímovstřikové benziny sice taky nesmrdí skoro vůbec, zato dokážou produkovat jemné rakovinotvorné saze, které řeší až filtr pevných částic v posledních letech.
《》
Lukasp
Autoškolák
Příspěvky: 54
Registrován: ned 28 úno 22:09

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Lukasp »

Snowman000 píše:
Vrooom píše:Treba tohle GTS :x (cena uplne silena ...)

Obrázek
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e0059cf76c
:x
Ale za tu cenu...ufff...aj keby som na to mal, tak bych za to tolko fakt nedal =((
Chlapi, jak je to se servisníma nákladama na tohle auto? (obecně asi na značku Porsche, nepředpokládám, že by mezi 911 a Caymanem GTS byly nějaké velké rozdíly).

Přemýšlím, kudy dál po M2 competition a tohle byl jeden z nápadu, přece jen 4.0 atmosféra s manuálem je velké lákadlo, ale nikdy jsem Porsche ani nic podobného nevlastnil a z okolí slyšel jen odstrašující zprávy na servis Porsche v ČR. Je mi jasné, že servisní náklady budou výš než u BMW, ale o kolik? Chápu, že když chce mít člověk na opičku, musí mít i na banány, ale i tak by mě to zajímalo :)

Díky moc za info
Jedi
Autoškolák
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 10 pro 12:16

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Jedi »

Zajda píše:Nějak tu motáte dohromady řadu 981 vs aktuální 781.
A Pavproch ve svém fundamentalismu nedokáže docenit, že kombinace 4litrové atmosféry s manuálem je v dnešní době neskutečný majstrštyk lidí, co to dokázali protlačit do výroby. Něco jako loučení, po rozebrání plánované produkce už prostě šmytec. Stopstart a ecall jsou věci co tě odradily od koupě? Záležitosti co jdou SW odstavit? To ti fakt nežeru :)
981 - tretia generacia
982 - stvrta generacia (sucasna), modelovo to oznacili ako 718 (vyhodili N/A F6, prislo turbo F4)

Inak mnohymi je prechod z 981 na 982 povazovany za hrubsi facelift, mnoho technickych veci (okrem motorov) sa nezmenilo.
Odpovědět