d.18t: Uz jsem to tu castecne zminoval. 130i je sice velmi schopne a zabavne auto, ale porad zustava normalnim kompaktem, ve kterem v rozumne poloze za volantem s bohatym prostorem ve vetsine smeru (hlavne v tom podelnem) muzete jezdit prakticky kdekoli. Mne se prave tato kombinace na 130i velmi libi, je to zkratka zabavne auto pro kazdy den, ne jen pro nekdy, ne jen pro neco. Navic bez oznaceni modelu vypada vsedne a malokdo Vam ho bude zavidet. Z meho pohledu to bylo jedno z nejlepsich aut, ktera jsem kdy mel a to i presto, ze jsem mel auta nasobne i drazsi i mnohem vykonnejsi. Je v tom hodne subjektivity, ale pro me je to z hlediska silnicniho vyuziti a toho, co pri nem hledam (kombinaci relativne prijemneho presunu s nejakym zazitkem z jizdy) zrejme vrchol
Z4 Coupe 3,0si vedle toho meni vsechnu onu univerzalitu za jemne vysroubovani jizdnich schopnosti vyse. Ale zatimco z hlediska prostoru, komfortu presunu, vyuzitelnosti pro beznou prepravu osob ci nejakeho harampadi, atp. ztraci 50 procent, jizdni schopnosti posouva maximalne o jednotky procent dale diky nizsi hmotnosti a hlavne jejmi lepsimu rozlozeni. Navic, a to ja beru spise jak minus (z hlediska bezneho vyuziti), pridava ohromnou show kolem. A ja v aute nechci delat dojem na sve okoli, chci potichu mizet v dali
Proto jsem Z4Csi zavrhoval a rikal jsem: kdyz uz Z4, tak M Coupe, protoze to vyuziva koncepce toho auta bezezbytku a s 3,2 R6, samosvoorem, poradnymi brzdami atd. je v uplne jine tride nez 130i a vsechna ta neprakticnost je u toho auta na miste. Je to prece sportak.
To je ale spise "psychologicke rozuzleni". Proto dnes na Z4Csi koukam smirliveji, protoze fakticky je to skvele auto, ktere porad dokaze prodat prednosti sve koncepce, jen z nich nevytezi tolik co Z4MC. Pokud pritom nemyslite na 130i, dostanete pekny maly sportacek, ktery se dnes uz proste nedela (coz je dalsi faktor, kvuli kteremu jsem ho vzal na milost).
Ja bych si Z4Csi zrejme stejne ani dnes nekoupil kvuli vyse zminenemu dilematu. Pokud ale nekdo chce takove auto a vykon M nevyuzije (a ruku na srdce, Z4MC je takovy hardcore, ze znam jen dva dalsi lidi, kteri dokazou jeho prednosti vyuzit naplno, pak jsem potkal o rad vice tech, kteri si s nim vubec nevi rady), bude pro nej i trilitrova verze skvelou volbou, a proto ji rad doporucim jako druhe nebo dalsi auto.