Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

Jak už tady dříve konstatoval pj, můj brambor "trpí" neduhem "nepadaní otáček"... cituju z mého staršího dotazu na bmwklub.cz:
Plně zahřátý motor, delší jízda s vysokým zatížením, vytočím někam nad 4k otáček a chci přeřadit nahoru, tak (po uvolnění pedálu plynu a sešlápnutí spojky) otáčky padají velmi neochotně, prakticky vůbec... při méně zahřátém motoru nebo při řazení nahoru pod 3k otáček otáčky padají správně (čti rychle dolů).
Pokud ale předtím autíčko "ženu" opravdu na max výkon (plný plyn až do omezovače), tak následně několik minut otáčky nechtějí padat (při řazení nahoru) ani v otáčkách i jen lehce nad 2k....
Prozatím mi tam nikdo "rozumně" neodpověděl.... autí to od novoty nedělalo (nebo sem si toho v prvotním nadšení nevšiml), registruju to od cca 5-8kkm na tachu...... páč ňa to sejří čímdáltímvíc, v podstatě každý pokus o sportovnější jízdu končí stavem menší či větší nasratosti, tak sem se rozhodl to řešit.... V servisu mi ovšem tvrdí, že je vše OK.

Proto vznáším otázku:
Nevíte někdo (kdekoli v CZ/SK) o nějakém jiném autě (3er, 5er s MANUÁLEM!) s motorem N53B30O0B (200kW, ideálně MR2010-11), se kterým bych se mohl svézt (myslím vlastnoručně řídit, ne spolujezdec... proto klidně i půjčovna....) abych měl přímé srovnání, zda je to problém mého konkrétního kusu nebo obecný neduh těchto motorů (teda spíš teho posratého EURO 5)?
Naposledy upravil(a) pavproch dne pát 20 dub 07:54, celkem upraveno 1 x.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od EL_XEL »

Nepomůžu ti, ale není to nějaká přiblblá feature? Jako že si řídící jednotka řekne "aha, on jede sportovně, tak to bude asi rychle řadit, tak to nenechám tak moc padat otáčky".
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

nojo, ale ono to nepadá vůbec, ba dokonce někdy po odřazení ještě otáčky vyletí o 50-100 nahoru, zůstanou sekundu dvě a pak teprve začnou pomaaaaaaaaaalinku padat.... takže naopak musím přeřazovat extrémně pomalu.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od KDB »

Váznutí škrtící klapky ?
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

to by VAG něco ukázal a on opakovaně ukazuje "nic"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pjanda »

PP, to je vlastnost a nevsiml jsi si toho jen proto, ze jsi se v prvnich tisicich km tak vysoko s otackami nepohyboval (i kdyz znam Tve zajizdeci zpusoby ;) ) a take jsi nemel srovnani. Neprijde Ti to divne, dokud to nepoznas jine - kdyz budes mit osklivou zenu a bude jedina na svete, take si budes myslet, ze je krasna. Az pak pristanu ja v kosmickem korabu se spoustou krasnych kocek na palube, najednou Ti to prijde jine ;) Tak nejak to bylo, akorat za ty holky si dosad starsi 330i...

Myslim, ze svezt se s jinym autem nema smysl. Muze to byt jine, ale staci, aby to byla o pul roku starsi verze a stejne to muze byt oboji spravne. Nemocne auto se tak jako to Tvoje nechova, to je program a ne chyba.

Timhle dneska trpi spousta aut, proto vidim reseni spise v tom si nechat od nekoho upravit ridici jednotku. Treba u Hartgeho by to mohli zvladnout. Ma to SW pricinu a SW reseni...

Jinak EX_XEL: Jestli to nebude tak, ze prave pri rychlem razeni potrebujete rychle padani otacek a ne maopak, co Vy na to? ;)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

no tak teda dík za ty marťany.... :D

EDIT? teda marťanky... :D
Naposledy upravil(a) pavproch dne čtv 19 dub 17:37, celkem upraveno 1 x.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od glider »

Primera P11-144 2.0 (SR20DE)

rovnaka vlastnost, clovek by si povedal ze stare dobre SRko, ale prd otacky voobec nechcu padat a taktiez najskor pri vyslapnuti spojky chvilu zostanu alebo kusok vyjdu nahor proste blee :ymsick:

2x vyslapnutie spojky pomoze ale pri ostrejsej jazde nejak neni nato cas
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

@pj: když je to vlastnost, tak proč to nedělá pořád? a furt stejně?

Zcela nedávno jsem absolvoval v jednom dni asi 220km, napřed 80km po dálnici na tempomat 150, potom asi 100km hustým provozem s dynamickým předjížděním systémem plný/brzda a na závěr (téměř bez provozu) rally vložku bytča-makov-Bumbálka opravdu nadoraz..... až při příjezdu domů jsem si uvědomil, že ani jednou za celou cestu se mi nestalo, že by otáčky nepadaly tak jak mají a odstavil (spokojený) auto do garáže.... Druhý den jsem opět vyjel z garáže (zhruba stejná teplota, počasí, nedolíval jsem benzín), po zahřátí (cca 15km) to podržel pod krkem a..... a po prvním vytočení motoru nad 3000 toček a pokusu o řazení otáčky nespadly a takto se chovalo celý zbytek jízdy asi 80km.

Jako laik mám pocit, jako by si palivové čerpadlo/vstřikovací jednotka žily svým vlastním životem: někdy si po delší jízdě (je jedno, jestli předpisově nebo agresivněji) jedu třeba na trojku/čtyřku ustálenou rychlostí a potom dám nohu z plynu (dojíždím třeba ke křižovatce) ale nechám zařazenou rychlost - očekávám brždění motorem, ale motor (dle ukazatele okamžité spotřeby) ještě sekundu i dvě drží okamžitou spotřebu a jede dál v otáčkách (i když už nemám nohu na plynu!), teprve potom rafika ukazatele začne padat (na můj vkus hodně pomalu) k nule, ale při přechodu na brždění motorem auto cukne.... jindy zase po ubrání plynu okamžitě přejde plynule na brždění motorem.... taktéž meziplyny někdy jsou přesně, někdy je to boj, se trefit... taktéž popojíždění po městě na dvojku-trojku s lechtáním plynu není vždy ukázkově čistou a plynulou jízdou....

Samozřejmě ovšem může být taky SW chybka mezi sedačkou a volantem zvaná "lopata"....

Benzínem to být asi nemůže, liju do toho výhradně 100voltový MaxxMotion nebo Vervu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Příspěvek od pavproch »

na bmwklub.cz se před chvíli objevila (jako reakce na mou "stížnost") zmínka o výměnách HPFP.... žeby?!?!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět