Stránka 3 z 3

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 13:48
od mattonecz
arteonu slusi ta 2,0tsi 140kw, prip silnejsi. tdi 110 bude o hovne a bitdi o drzku

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 13:59
od Snowman000
Len jednu podstatnu...nie je BiTDI ako BiTDI...ten v Passate/Arteone/Tiguane je iny ako v Multaku T5 a zase iny ako v Multaku T6 a zase o trosku iny ako v Multaku T6.1 :-t

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 14:32
od volfi
Samozřejmě nejsou to 100% indentické motory, ale oba jsou stejné koncepce. Jen jsem chtěl dát všeobecný příklad, co může stát oprava TDI. A nechci, aby to vyznělo, že je TDI něco špatného. Ty motory fungují dobře, ale už je to tak složitej stroj, že to hold musí časem něco stát.

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 15:22
od honziss
Snowman000 píše: čtv 07 pro 10:28
petr_riha píše: čtv 07 pro 10:09 Btw. za každý Nm a kW výkonu jsem rád třeba pokaždé, když jedu z Prahy na Olomouc přes HK a potřebuju na I/35 předjet kolonu kamionů proložených pár lepiči. A nejen tehdy a tam.
Presne! Vykonu nikdy nie je dost :-w :ymhug:

Tym ani ja netvrdim, ze sa neda bez neho bezpecne predbehnut, a zaroven aj s velkym vykonom byt doslova brzdou a neni to len o tom zadupnut plyn do podlahy a cakat co sa udeje, ale to tu asi vacsina vieme.

110kW TDI mi ale z principu pride ako ideal v Passate ako sluzobak pre pobehaja kedy je priorita TCO a auto sa toci, co 4 roky.
Z tazatela mam dojem, ze mu to auto ma hlavne robit radost a to uz ci len dizajnom ale verim, ze aj jazdne a to mi k 110kW TDI FWD nesedi. Vyhol bych sa aj 2.0 TDI 140kW DSG 4MOT tak ako to tu uz niektori spominali, to auto realne nejde o moc lepsie ako 110ka...

Ak tazatel teda nevyuzije 4MOT tak bych volil medzi 2.0 TSI/TDI 140kW FWD DSG, ak sa mu hodi tak medzi 2.0 TSI/TDI 206kW/176kW. A to vyuzitie nie je len o tom vyliezt na chatu v zime raz za rok...
Já teď střídám 4 auta, od 90k v dieslu po 340k v benzínu a nikdy jsem neměl pocit, že by mne trápil nedostatek výkonu nebo dokonce nějak ohrožoval. Největší brzdou je provoz. Když jsem přestupoval z naftové Giulie 150k do GSka 340k, tak jsem si představoval jak budu v německu najednou děsně rychlej na dálnici a reálnej rozdíl byl nulanic na mé běžné trase. A jak píšeš, jsou lidi daj svižnej a plynulej přesun se 100k a jsou lidi co to stejné neumí ani s násobně vyšším výkonem..

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 15:55
od petr_riha
Asi na to mas jiný názor než my dva (a třeba i mnozí další). Nemám potřebu te přesvědčovat a pokud by ti stačil arteon se 100koni, klidne si ho porid.

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 16:49
od řidičBOB
honziss: no a v tom provozu potřebuješ právě občas něco předjet. Dneska jsem jel za kolegou z Brna do Svitav. Kolega 2.0tdi 110kW, já Passat 2.0tsi 240kW.
Musim tedy říct, že já dal v mezeře kamiony 4, on max 2.
Na dálnici to samé. Pribrzdil nás kamion a on, než to rozjel zpět na 140kmh, tak mě v autě vykvetl kaktus.
Já tedy rozdíl v tom výkonu vnímám.

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 17:37
od honziss
No tak jasne, 110 vs 240 kw. Ja mam jednoho cloveka v rodine, kterej muze ridit co chce a stejne to vzdycky zrychluje jako 44 kw :D

Re: Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka?

Napsal: čtv 07 pro 21:39
od Zajda
honziss: Nikdo přece netvrdí, že výkon je potřeba pro rychlou jízdu samotnou, to je strašné nepochopení.
Na okresce k tempu vyššímu než 99% provozu stačí jednou rukou ležérně řízená Škoda Favorit.
Přesně do doby než dojede zombie vláček "ukázněných" řidičů, nalepených na sebe.

Co se týče exaktně změřených rozdílů když se vyloučí zmíněný vliv, pomůžu si svým oblíbeným rallysportem.
Konkrétně výsledky středoevropské rally, kterou pořádala ČR společně s AT a DE.
https://www.ewrc-results.com/final/8024 ... ally-2023/

Nejrychlejší předokolkař - Timo Schulz s 200 koňovým Opelem Adam R4 dosáhl 83% procent tempa vítěze závodu, Thierryho Neuvilla v 500 koňovém WRCu s brutálním aerem. Rozdíl v tempu je poněkud méně propastný než v parametrech aut.

Na Japonské rally, která se lišila ve 2 zásadních bodech - pomalejší profil trati, méně bláta, které je pro předokolky limitující - bylo tempo obdobné předokolky od Peugeotu přes 90% vítěze ve WRCu.
https://www.ewrc-results.com/final/8024 ... apan-2023/

Re: VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion.

Napsal: čtv 07 pro 22:28
od řidičBOB
wolfi: biTDI 2015 fakt není tentýž biTDI, jako v roce 2020 nebo 2023.