
Pro krásu je třeba trpět!
Kdyby sis na toho žebráka nalepil 335i, tak bys neměl s takovými póvly problémy.pavproch píše:do avensisu kombi fdýzlu se dávala ta 2.2d 400Nm? sem neska jednoho zádvoduchtivého SK pylota nebyl schopen až někam do 180kmph (na okresce) pojet s 316i......
dávalo, ale nějak se mi nezdá, že by to mohlo držet krok s 330i. i na 2.0TSI se to dívá hodně zdálky.pavproch píše:do avensisu kombi fdýzlu se dávala ta 2.2d 400Nm? sem neska jednoho zádvoduchtivého SK pylota nebyl schopen až někam do 180kmph (na okresce) pojet s 316i......
sedněte si do takové 330i E90 dnes a budete mít pocit, že jste osedlali skanzen řidičských radostí. Atmosféricky plněný „hořčíkový” šestiválec vykouzlí úsměv na tváři už na místě a za jízdy radost jen umocní. Má vše - ostré reakce, rychlé nástupy, linearitu, gradující výkon v nejvyšších otáčkách, nádherný zvuk a vysokou efektivitu při náročné jízdě. Převody jsou pořád delší, na dnešní dobu jsou ale lepší než norma. A komu přesto vadí, pár nových koleček v diferenciálu třeba z modelu 130i to spraví. Podvozek s runflaty se po létech nespravil, ale kupte si empaketovou verzi, použijte normální pneumatiky a máte pod sebou BMW. V rukou třímáte volant s hydraulickým posilovačem a mechanika auta je stejně odolná jako u E46. Statisíce kilometrů distingvovaného řádění nevyžadují výměnu klíčových komponent.
jelikož mám doma jak e91, tak e89, dovolím si pár komentářů...Takový model Z4 generace E89 je ztělesněním plejády ústupků. Snad v honbě za širším zásahem potenciálních klientů udělali v Mnichově z řidičsky podmanivého, malého, lehkého a neskutečně mrštného kupé resp. roadsteru E85 otylý, podvozkově rozplizlý a řidičsky naprosto nezajímavý stroj s pevnou skládací střechou. Ve verzi 35i nebo 35is umí být sakramentsky rychlý a nabídne rozličné „statické libůstky” pramenící z novějšího data zrodu, ve srovnání se svým předchůdcem ale naprosto selhává ve schopnosti oslovit při aktivní technické jízdě.
Verze s šestiválcovým biturbem (tehdy ještě...) s povinným automatem je v tomto ohledu zcela nekompetentní, šestiválcová 30is s manuálem alespoň trochu zajímavá. Ale asi tušíte, co ji stihlo - zkuste si Z4 28i s dvoulitrovým turbem (ano, i tady muselo být...) a bude vám nejspíše fyzicky špatně z toho, co tento stroj předvádí.