Porsche - vse o sportovnich modelech

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rikin
Řidič začátečník
Příspěvky: 148
Registrován: pon 21 úno 22:31

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Rikin »

Snowman000 píše:Ako by sme take "ridicske" auto definovali?
To je velmi zajimava otazka, samotnemu mi to trvalo dlouho nez jsem pochopil co je to ridicske auto. Zkusim to trochu popsat.
Rychle auto v zadnem pripade neznamena ridicske, ridicske muze byt i "pomale" (treba 116i minule generace pred FL). Ridicske auto nemusi byt ani sportak (podle me treba e60 540i je ridicske auto).

Ridicske auto je podle me auto, ktere ridici zprostredkovava co nejvic zpetne vazby a ktere je radost ridit. Docela dlouho mi trvalo nez jsem si uvedomil, ze zpetna vazba = radost rizeni.

Z toho jak to chapu ja, tak temer neni mozne aby ridicske auto bylo s elektrickym rizenim (za vyjimku povazuju boxster, ktere je pro me jedine ridicske auto z novych porsche).

Edit: ridicskost imo taky dost souvisi s ostrosti auta, napriklad 130i pred-fl nebo Z4M jsou ostry jak britva, tupy a gumovy auta jsou nudny (nekdy je to ale tak, ze nektery casti jsou ostry a nektery gumovy)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5715
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Snowman000 »

JJ suhlas, komunikativnost je zaklad a rovnica ze rychlost nerovna sa ridicskost je svata pravda!

No pre mna komunikativnost nie je vsetko...potrebujem k tomu este motor a podvozok s charakterom...proste niekoho komu mozem sefovat a ten ma bude aj posluchat ;)

Ad ostrost, ta si myslim ze je nutna tym viac cim rychlejsie auto to je...taka mala motorova mys do mesta nemusi byt ostra a vie to byt zabava :)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Davcza
Autoškolák
Příspěvky: 71
Registrován: úte 23 říj 20:19

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Davcza »

Dostatek zpětné vazby a z toho plynoucí čitelnost je určitě řidičsky nezbytná věc, a druhá, stejně důležitá, bude ovladatelnost...... zazněl tady příklad 911 s 4x4 a PDK..... což jsou oboje záležitosti, které podstatně snižují míru ovladatelnosti, v tomto případě výměnou za stabilitu, větší jistotu, ale na druhou stranu přináší menší nároky na řízení (porovnání při stejném tempu jako zadokolka s manuálem).

Čímž ale neříkám, že řidičské auto musí být náročné na řízení, může být relativně snadné ho řídit i při rychlé jízdě (Mazda MX-5, Toyota GT-86) ale rozdíl je v tom, že řidičské auto neubírá možnosti velice přesně přenést pokyny řidiče do způsobu jízdy (zvolit si přesně stopu, případně projet lehkým smykem), umožňuje korekce. Zjednodušeně řečeno: není "tupé" a zůstává ovladatelné i na limitu.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od jarka »

Abych to taky trochu zkomplikoval, tak mě se zas často stává, že si řízení užiju i v autě, od kterýho bych to nikdy nečekal. Např. mě na správný silnici (prakticky jakákoli okreska) baví ostře vodit :) Doblo 1.4. Až si někdy říkám, že bych si řízení užil i ve V3S. Mě k řidičskýmu autu stačí rozumná odezva na plyn, manuál (bez něj si to neumím představit) a zbytku se přizbůsobím a svoji zábavu si najdu. Opravdové řidičské auto bez kompromisů, tak jak si ho představuju, pro mě v tuhle chvíli znamená Ariel Atom s 240koňovou hondí atmosférou, v kombinaci se skvělým manuálem. Jinak reálně jsem naprosto spokojen s upraveným ctr 7g na léto, v kombinaci s maďarským wintercarem. Abych se držel vlákna, tak jednou jsem řidíl v Mostu CaymanS, ale za tu 1/2 hoďku jsme se nestihly poznat tak detailně, aby mě mohl nějak extra oslnit.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5715
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Snowman000 »

to Jarka: Ad Doblo, tomuto plne rozumiem, sam si pamatam ako som Fobiu Greenline drtil na Pezinskej babe, strasna prdel, no nikdy by som kvoli tomu autu nesiel do bodu B dlhsou trasou, proste je rozdiel auto tyrat a auto si uzivat ;)
Ad Ariel, to je tez moj nedostizny sen a ideal vsetkych idealov, snad raz prosim :ympray:
A aby som nebol off topic tak do vysnivanej garaze mi patri 964RS, bez kladiva by to proste nebolo ono :P
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Rikin
Řidič začátečník
Příspěvky: 148
Registrován: pon 21 úno 22:31

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Rikin »

jarka píše:Abych se držel vlákna, tak jednou jsem řidíl v Mostu CaymanS, ale za tu 1/2 hoďku jsme se nestihly poznat tak detailně, aby mě mohl nějak extra oslnit.
Caymana S jsem ridil pred pul rokem. Vynikajici ridicske auto, vsechny aspekty mimo nenapadnosti a prakticnosti A1. Nejvice me prekvapil motor, ktery i kdyz jinak papirove nevykonny ma docela silny stred na atmosferu (a to rikam jakozto ridic STI) a nejvetsi slast je manualni razeni. Porad radite jen tak pro zabavu, uzasny pocit mechanicke dokonalosti. :)

Jinak k te ridicskosti, dnes jsem ridil imprezu 2.0 prvni generace (auto v hodnote 30-40k kc) a naramne jsem se bavil na technicke okresce. Kdyz tak nad tim premyslim, tak jsem se bavil vic nez v 991 4S PDK.

Nicmene nemuzu se dockat az se zase projedu v nejakem porsche s manualem, ac jsem jich za svuj zivot ridil 6 ruznych kusu, tak jen jedno melo manual.
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od metaljohn »

Souhlas s tím, že řidičský auto nemusí být vyloženě sporťák. Mě docela bavilo jezdit svižněj i v bývalým Bravu. Stačilo, že to nemělo úplně tupej volant a mrtvej plyn a přeposilovaný brzdy, takže jsem jakž takž věděl, co se s autem děje. Pak jsem přesednul do Stila a tam to byl přesnej opak - všechno přeposilovaný, vysokej posaz, tupej plyn.

Co mi ale přináší radost za volantem (nemůžu samozřejmě srovnávat s vyloženě sportovníma autama, protože se k nim nedostanu :D), tak je moje 323 a kamarádův Civic 1,6 Vti, to je parádní pila, ten motor má bomba charakter, chce víc a víc a víc :) A ještě dalšího kamaráda Prelude 2,2 Vti. Tyhle starý auta mají něco do sebe tou jednoduchostí.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
Rikin
Řidič začátečník
Příspěvky: 148
Registrován: pon 21 úno 22:31

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Rikin »

Tak jsem zjistil, ze aspon nejsem v te nejhorsi skupine. :D Ale dle schematu to vypada, ze porsche je way to go. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5715
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od Snowman000 »

Jo...tak som tiez celkom v pohode...len asi by som doplnil tabulku o kategoriu "Used one" - kazdy kto ma jazdenku postupuje o kategoriu vyssie ( samozrejme okrem poslednej skupiny ;)) )
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Příspěvek od metaljohn »

Rikin píše:Tak jsem zjistil, ze aspon nejsem v te nejhorsi skupine. :D Ale dle schematu to vypada, ze porsche je way to go. :D
Obrázek
No co, každej nemá možnosti, až dosáhnu na Porsche, tak taky budu psát jinak :D
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Odpovědět