Arnie: Ale o tom ja nepochybuji, vsak jsem to hned psal, ze N20 ma v nizsich a strednich otackach (tj. v nejakych 2-5 tisicich ot) o 10-15 procent vyssi tocivy moment a logicky tedy i vykon. Vase tabulka rika vesmes 16-17 %, uplne dole je to o neco vice, uplne nahore o neco mene. Tak to bude v prumeru treba i ke 20 %, ja to jen odhadoval z krivky, ale to neni podstatne - kde je ten rozpor?

Toto jsem konstatoval sam.
Ja jsem rekl jen to, ze diky sirsimu spektu pouzitelnych otacek muze mit atmosfericky motor kratsi prevody, cimz bude eliminovan ten pozitivni efekt jinak nesporne vyssiho vykonu v nizsich otackach pro uzivatele, kteri je pouzivaji, coz jste rekl Vy. Dale to nema cenu opakovat. O nic jineho tu neslo.
Jinak nepochybuji o tom, ze ta krivka vykonu N20 je na obou svych koncich dramaticky idealizovana. Ta se tak pozvolna vytraci... Ale opravdu bych chtel videt, jak ten motor bude mit v 1 250 ot. 45 kW stejne jako ze by mel mit v 7 000 ot. 165 kW. Pro praxi si u tohoto motoru muzeme napsat pod 1500 ot nula a nad 6 000 mozna 6 500 ot take nula. Prave proto by za idealniho (zel bohu neexistujicicho) stavu musely mit oba motory jine prevodovky, ktere by ten narazovy vykonovy rozdil pro praxi srovnaly, protoze to podstatne neni maximum vykonu, ale plocha pod krivkou vykonu, kterou cely prubeh v grafu zabere. A tato plocha bude pro oba motory dle meho soudu velmi podobna.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n