
Len sa treba zmierit s hlucnostou...
Souhlasim s tebou. Inzenyri v bmw snad vedi co delaji. Nicmene znam svuj styl jizdy a po tom, co jsem videl v jakych teplotach F20 funguje, jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30honziss píše:Ja se dneska nudil zaseknutej na D1, takze jsem odemknul to menu a az do bratislavy sledoval teploty:
Olej - prakticky porad 100'C, at jsem jel 80 v zuzeni nebo 150, nehlo se to ani o stupen.
Voda - 90, pomala jizda v kolone do kopec to vystoupala na 96, ale pak to zase spadlo.
Nicmene vyssich teplot bych se nebal, kazdej olej ma svuj teplotni rozsah kdy maze a limitni teplotu kdy zacina degradovat a tyto dva parametry se nemusi nutne prolinat s jeho viskozitou. Jinymi slovy: viskozita klesa s rostouci teplotou, ale mazaci schopnosti stoupaji pouze do urcite hodnoty viskozity (jenze to se na zadny obalu nepise :/)... Takze myslenka: mam moc horkej volej - dam hustsi neni uplne spravne. Radsi bych dal lil to co predepisuje vyrobce, protoze na tomhle mazadle byl motor vymyslenej a s timhle mazadlem se delaly zatezove a zivotnostni zkousky.
Pneumatiky - sjety hrany gum, zvlast prednich maj vsechny F20, bez rozdilu motorizace. Chvili se to resilo na f20addicts foru, ale ani brutalni prefoukani moc nepomuze jak tam lidi psali. Urcite by pomohly vetsi priklony, ale myslim ze s tim vpredu nejde hejbat. Podle me melo bmw auto hotovy, poslali ho poprvy projet, zjistili ze to toci jak svine, takze seriovka dostala tupejsi predni geometrii a ta ted huntuje gumy.
Docela nedávno sem někde na webu (v nějaké diskusi o olejích) četl zajímavou poznámku (zřejmě) člověka z mastné branže:Alex89 píše:.... jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30
i ten druhý odstavec je zajímavý...shi píše: Zdvořile si dovolím částečně nesouhlasit.
1) Modifikátory viskozity v olejích 5w-40 se po pár tisíci km rozemelou a viskozita je stejná jako u 5w-30. Vyšší teplotní odolnost 5w-40 je v podstatě mýtus, podstatná je HTHS viskozita a tak je u 5w-30 a 5w-40 prakticky stejná (myšleno u olejů ACEA A3/B3). Jinými slovy běžnou 5w-40 si člověk oproti 5w-30 nebo 0w-30 vůbec nepomůže. Oleje 5w-50 složením nebávají až tak běžné, ty skutečně větší tepelnou zátěž snesou. Hlavní výhoda 5w-40 je to, že to je levné a lze to měnit častěji bez vlivu na obsah peněženky.
2) Doporučení výrobce (měnit olej po 25 000 km) má smyslů brát jako hodnotu, která platí, pokud člověk dosahuje nominální spotřebu podle techničáku. Takže s nominální spotřebou 8 L/100 km nájezd 25 000 km odpovídá spotřebě paliva 2000 litrů. Olej tím pádem má jít na výměnu nejpozději po spálení 2000 litrů a je jedno kolik km to auto ujelo. Aspoň takto to prý kdysi bylo v nějakém návodu k BMW M3 v době, kdy ještě návody psali technici.
mažou stejně, jen 40 má vyšší teplotní zatížitelnost.Alex89 píše:Souhlasim s tebou. Inzenyri v bmw snad vedi co delaji. Nicmene znam svuj styl jizdy a po tom, co jsem videl v jakych teplotach F20 funguje, jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30honziss píše:Ja se dneska nudil zaseknutej na D1, takze jsem odemknul to menu a az do bratislavy sledoval teploty:
Olej - prakticky porad 100'C, at jsem jel 80 v zuzeni nebo 150, nehlo se to ani o stupen.
Voda - 90, pomala jizda v kolone do kopec to vystoupala na 96, ale pak to zase spadlo.
Nicmene vyssich teplot bych se nebal, kazdej olej ma svuj teplotni rozsah kdy maze a limitni teplotu kdy zacina degradovat a tyto dva parametry se nemusi nutne prolinat s jeho viskozitou. Jinymi slovy: viskozita klesa s rostouci teplotou, ale mazaci schopnosti stoupaji pouze do urcite hodnoty viskozity (jenze to se na zadny obalu nepise :/)... Takze myslenka: mam moc horkej volej - dam hustsi neni uplne spravne. Radsi bych dal lil to co predepisuje vyrobce, protoze na tomhle mazadle byl motor vymyslenej a s timhle mazadlem se delaly zatezove a zivotnostni zkousky.
Pneumatiky - sjety hrany gum, zvlast prednich maj vsechny F20, bez rozdilu motorizace. Chvili se to resilo na f20addicts foru, ale ani brutalni prefoukani moc nepomuze jak tam lidi psali. Urcite by pomohly vetsi priklony, ale myslim ze s tim vpredu nejde hejbat. Podle me melo bmw auto hotovy, poslali ho poprvy projet, zjistili ze to toci jak svine, takze seriovka dostala tupejsi predni geometrii a ta ted huntuje gumy.