petris: Opravdu nemam rad, kdyz mi nekdo rika, ze muj pohled na neco je dan tim, ze to nemohu vystat. Myslite si, ze jsem prisel na svet, rozhledl se a rekl jsem si: "Nemam rad automaty!" a pak pro to zacal hledat duvody?

Kdepak, ja jsem si s otevrenou mysli vyzkousel rozlicne alternativy a dosel k tomuto zaveru. Obracet tuto logiku je absurdni. Nejsem zaujaty, proc? Hledam dobre, nejlepsi reseni. Automat mi jako takove reseni neprijde.
Co se tyce Vasi fakticke poznamky - ne, to opravdu neni omezeny pohled. Jsem naprosto presvedcen, ze kdo povazuje za dobre to, jak dokaze radit automat, musi mu cast citu pro rizeni chybet. Nebot automat pri veskere snaze neni s to zohlednit vsechny podminky, ktere panuji na silnici, v okoli vozu, uvazovat i to co je pouze videt, zpracovat Vase rozlicne zamery atd. a to vse zcela flexibilne menit v case podle toho, jak je treba. Dela v danem okamziku jen jednu vec, jednim zpusobem, a to zcela bez ohledu na zminene faktory. Vysledkem je pak jizda, ktera ma alespon z meho pohledu k dokonalosti daleko.
Muze byt faktem, ze automat dokaze rozlicne specificke cinnosti zvladat lepe, prace se razenim je mnohem komplexnejsi cinnosti a v cele siri jejiho zvladnuti se lidskemu pristupu nedokaze vyrovnat.
Pokud s tim nesouhlasite, respektuji to, ale znamena to jen to, ze nevyuzivate vsech moznosti, ktere manualni razeni skyta a nikdy jste ani nevidel nikoho, kdo by jich vyuzil. Protoze jinak opravdu nevim, jak byste k tomuto presvedceni mohl dojit. Umi snad automat v klidu na 6 plout v kolone, v mziku s presnym meziplynem preradit na 2 ci 3, v prubehu predjizdeni bleskove prejit na vyssi stupen pri dalsi akceleraci a pak jemne a pomalu zaradit 5 a 6 nebo rovnou 6? Ani nahodou. Bud pojedete v kolone na 4, abyste mohl rychle vyrazit, nebo na 6 a budete pri kickdownu cekat sekundy na podrazeni. Pak budete mit bud D a dockate se pomaleho razeni nahoru, nebo S a razeni bude rychlejsi, pri pozdejsim zvolneni ale prijdete o komfort pozdejsiho prerazeni, krom toho, ze automat sam o sobe na S nikdy ani vyssi stupen nezaradi, natoz pak nejvyssi.
A to je jedna situace z milionu, ktere realny zivot na silnici prinasi. Pri podobnem aktivnim zachazeni s autem je automat naprosto nekonkurenceschopny z hlediska kombinace rychlosti a komfortu razeni i jizdy same. A to i v manualnim rezimu, ktery stale neumi prubezne menit jemnost a rychlost razeni nebo briskne zmenit prevod o vice stupnu. Pokud se nekdo pri takovem stylu jizdy spokoji s tim, jak neurvale se pri nem chova sebelepsi automat, musi cit pro rizeni postradat.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n