Stránka 1330 z 1488

Re: BMW Divize

Napsal: pon 27 led 22:12
od blah
To v mem taky - 11 let. V softwaru zapsana puvodni 70Ah AGM, ve skutecnosti tam byla klasicka 77Ah, takze to proste nekdo akorat nezapsal :ymhug:

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 09:21
od Předseda
To se divím, že jí inteligentní nabíjení neodrovnalo. Když tam místo AGM jebneš klasickou, tak jí to do roka odrovná. Tady je originál BMW 80Ah 800A. Jako je možný, že tam autorizák dal zase novou BMW baterku, ale podivil bych se, kdyby jí nezapsal do diagnostiky. Ale slušný výkon. U druhého auta klasická baterka vydržela 10 let. Pochybuji, že nová bude mít takovou výdrž..

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 12:18
od jerry
Chytré nabíjení, zápis nové baterie do diagnostiky a podobné otravnosti mají jaká auta a od kdy? Je to "výsada" prémiových značek nebo to jde napříč trhem? Já totiž zatím nikdy na autech, kterými jezdím pravidelně baterii nedobíjel. Vždy jsem jen jezdil, po cca 5-8 letech baterie vyměnil za novou a nikam nic nezapisoval. Naposledy jsem tak učinil v Suzuki Swift Sport r.v.2014 teď na podzim. Opomenul jsem něco nebo mohu být v klidu?

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 12:53
od Předseda
Můžeš být v klidu.. já to dobíjel protože jsem s tím dlouho nejel. Univerzum co se týče od kdy to auta mají žádny imo nebude. Pokud auto má start-stop tak pak inteligentní dobíjení mít bude. To stejný pokud má rekuperaci. Případně už i jen přípravu na start stop na facelift apod.

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 13:28
od pavproch
Měl sem e91 (poface, MY2012) a mám e90 (preface, MY2006) a u obou po výměně baterky za novou AGM (jak je u mně zvykem, preventivně, cca po 6-ti letech, většinou před cestou do FR na lyže, kde to auto týden stojí na mraze, tak abych tamocuto odjel) sem registroval do řj auta i když ani jeden brambor neměl a nemá S/S ani jiné pičičandy (esli mají inteligentní dobíjení sem nezjišťoval - asi jo), prý ten hlavní důvod registrace je ten, aby řj věděla, že je tam nová baterka a podle toho řídila dobíjení (prý novou to dobíjí jinak než starou).

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 13:36
od retron
Zapisování baterie do systemu má už predface A4ka, dělal jsem to při výměně před 5lety za AGM, přes VCDS zadává se výrobce, typ a kód. Bez toho prý systém zanedlouho hlásí slabou baterii ikdyž tomu tak není. S/S nemám, ale rekuperaci už ano. Předpokládám, že dnes to už bude mít i mainstream na MQB.

Re: BMW Divize

Napsal: úte 28 led 14:17
od Předseda
brambora má (co jsem zjistil a netušil) IBS (intelligent battery senzor) a na základě toho hlídá neustále tyhle parametry:
  • Voltage (6V to 16.5V)
  • Current (200A to +200A)
  • Closed Circuit Current (0A to 10A)
  • Starting Current (0A to 1000A)
  • Temperature (-40C to 105C)
Dopočítává to kondici baterie, odběrry proudu, spotřebu proudu tak, aby auto alespoň jednou pak rano nastartovalo. Stejně tak to vypočítává předpokládanou životnost a kapacitu baterie. Dle toho taky volí kdy a jakým proudem bude baterii nabíjet. Při plné akceleraci se dobíjení třeba odpojí aby se ušetřilo nula nula prd CO2. Naopak když zase jednotka vyhodnotí, že je třeba dobít, tak tam jebne i přes 15V.

Asi když by to mělo mít nějakou univerzální poučku, tak bych řekl, že co už má dnes AGM baterii, tak má i chytré dobíjení.

detailní čtení o IBM zde

Re: BMW Divize

Napsal: čtv 30 led 21:36
od x2005

Re: BMW Divize

Napsal: pon 03 úno 09:44
od pavproch
Jedna e92 M3 na prodej
V aute novy motor montovany primo v BMW najeto 5tis. Km!!!
Mám deja-vu? :D

Re: BMW Divize

Napsal: pon 03 úno 13:18
od Vrooom
600k investovano a prodava za 850, hehe to se vyplati :-D ... Ale krasny kousek, super kola, interier. Jeste to mit manual a perfekt.