
Ad potreba energie dodatecne energie - da se to snadno spocitat, ceska statisticka rocena uvadi spotrebu motorovych paliv v kg. Z toho si lze snadno spocitat spotrebu "efektivni energie" pri uvazeni efektivity spalovacich motoru a nasledne pri uvazeni cca 20 procentnich ztrat elektromobilu (realne to asi bude vice, ale budme optoimiste) priblizne odhadnout potrebu elektricke energie pro jejich dobijeni/pohon.
Pocital jsem to pri prilezitosti selhani ve Fukusime, vyslo to na cca 32 miliard kWh za rok potrebnych pro pohon vsech aut jezdicich v CR. Temelin aktualne vyrabi okolo 15 mld kWh za rok, takze pro auta by bylo treba postavit dva nove Temeliny. Neni to az tolik, ale realne to beztak neni, zvlast nyni.
Vetsi uhelna elektrarna vyrobi okolo 0,5 mld kWh rocne, takze takovych by bylo treba okolo 64 navic. To uz vubec neni realne...
Mimochodem, pri vyrobe onech 0,5 mld kWh v uhelne elektrarne se vyprodukuje cca 550 000 tun CO2.
A posledni informace - z jadra se dnes celosvetove dela okolo 15 % veskere elektriny.
Staci pet minut pocitani, aby kazdy rozumny clovek videl, jak utopicka myslenka nahrazeni konvencnich aut elektromobily je. Ano, ona ropa jednou dojde. Tak az dojde, zvolime druhou nejlepsi moznost, protoze zadna lepsi uz nebude. Ale volit ji predem jen proto, ze jednou muze dojit? To neni odpovedne, ale nekonecne hloupe. Ona take muze dojit za 50 nebo 100 let, kdy mohou byt soucasne elektromobily a jejich reseni jen usmevnou vzpominkou...