pavproch píše:pavproch píše: bohužel nepadání otáček to nevyřešilo, takže budu bádat dál....
Obrovské díky matizovi...
Neska od oběda až dofčíl sme se v tym hrabali a dospěli sme k mnoha poznatkům - napřed ty, které se netýkají padání otáček:
- k nepadání otáček - matiz mi potvrdil, že to nepadání není "normální" a že to na 100% není chtěná vlastnost sw či hw, postupným vypínáním všeho možného sme vyloučili, že by byla příčina v xDrive, DME, čidlu YAW a mnoha dalších subsystémech, flashli sme tam nejnovější soft do všech jednotek (a nic se nestalo, čili chyba v SW to taky nebyla) a znovu je spárovali s VIN a naopak přišli kde je zřejmě zakopán pes - když se nadrzo odpojí konektor na řídící jednotce DSC (přitom se rozsvítí palubka jak vánoční stromeček), tak nepadání otáček zmizí.... když ale DSC vypnu jen pomocí tlačítka na středové konzoli, tak nezmizí...
Čili problém s nepadáním otáček má zřejmě tři možné příčiny:
- někde něco je špatně v hardware DSC (řídící jednotka, čidla, pumpa atd).
- něco je špatně junction boxu
- nebo jsou krátkodobé výpadky v Drivetrainu komunikaci po CAN busu
Takže sme to sice neodstranili, ale sme o výrazný kus dále.... halt śe bude bádat/vyměňovat dále... ale už vím kde bádat a vyměňovat...
Tak, a sem tam kdesembyl - v autě je nová/jiná jednotka DSC a .... blblo to lehce hned po její ingstalaci (bylo ale plus 25-28 st c) ale až neska sa to zase projevilo v plné nahotě.... jel sem (venku mrzgolení, mlha, vlhko, 8-11st c) přes kopce do Diliny a zpět.... a mohl se při každém řazení proti kopci zbláznit....
- jedu proti kopci na 1/2 až 3/4 plynu, vytočím to do 4-5 tis otáček a chcu řadit nahoru
- noha z plynu, druhou šešlápnu spojku, rukou řadím na vyšší rychlost
- jak ale odřadím, tak otáčky (samovolně a ihned!) vyletí o 200-300 nahoru a potom teprve začnou pommmmmmaaaaaaaaalinku padat dolů (a to nemám vůbec nohu na plynovém pedálu!)
- nebo jedu proti kopci na roztočenou třeba trojku a vidím, že budu muset nějak reagovat, čili uberu plyn a auto místo aby začalo zpomalovat (proti kopci a brždění motorem), tak se jakoby snaží ještě několik sekund držet rychlost, jak kdyby byl zapnutý tempomat (není!)
KURWA FIX!
Znova otázka na ty, co tady mají N53B30 v manuálu (a čtyřkolce) : dělá vám to něco takového?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.