Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod Honza42 » ned 16 kvě 20:49

Když se tak rychle dokáže nabít, tak v případě poruchy či havárie bude schopna se taky rychle vybít.
Tak to potěš koště.
Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
Akumulátor elektrické energie je chemický zásobník, který obsahuje obě reaktivní složky. Rychlost reakce může být sice limitována konstrukcí, ale jen do té doby, než je ta konstrukce narušena. A hasitelné to není vůbec. Jen se ponořením celého vozu do (slané?) vody doufá v to, že se to nějak vyzkratuje.
Chová se to jako nevybuchlá munice a k likvidaci takových zázraků by to chtělo spíš pyrotechniky než hasiče.
Honza42
Letec
 
Příspěvky: 1427
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod dyrup » ned 16 kvě 23:54

406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let

Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?



těmi 192,5A jsi si jistý? Víš, že píšeš o třífázové soustavě? Tak kolik ta nabíječka využívá fází? Dvě nebo tři. Protože pokud využívá tři tak ten tvůj výpočet je pěkná blbost a platí:
I=77000/(400x1,73xcos) cos=účinník sítě (pro snadnější výpočet = 1)
A najednou tu máme proud 111,3A

Položím ti otázku jinak.
Kolik lidí potřebuje mít doma elektromobil dobitý za 10min?
Trochu blbost takto uvažovat, ne?
dyrup
Autoškolák
 
Příspěvky: 39
Registrován: pon 17 čer 19:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod ctrl_j » pon 17 kvě 09:52

Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3612
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod EL_XEL » pon 17 kvě 10:05

406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let

Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?


He? A ty doma tankuješ auto? Rychlonabíječky nejsou a nikdy nebyly koncipovány tak, aby byly na doma. Doma to píchneš přes noc v klidu dobít. Nebo ty máš doma benzínovou pumpu, kde si taky za 10 minut doplníš benzín do auta?
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
 
Příspěvky: 1399
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod HondaMan » pon 17 kvě 10:55

EL: důležitá je nenávist!

Nejdříve byla problém doba nabíjení a řídkost sítě. Teď už jsme u toho, že si doma nemůžeš nabít auto do plna za 10 minut.

Další problém je hašení. Spalováky sice hoří 10x častěji, ale zase je jednodušší je uhasit :-D

Na každé řešení je třeba najít problém...

Ještě se tu psalo, že BEV mají vyšší spotřebu pneumatik a brzd protože jsou těžší :-D
2.9T RWD
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod Turbo » pon 17 kvě 11:50

Honza42 píše:Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.


Vážně tak prosté? https://youtu.be/XW4OpyiMxVk?t=309

A prozradíš nám už konečně jak je to s tou náročností na energie při produkci uhlovodíkových paliv?
Turbo
Autoškolák
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon 17 zář 12:38

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod dyrup » pon 17 kvě 12:36

ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.


Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam. :ymapplause:

Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
dyrup
Autoškolák
 
Příspěvky: 39
Registrován: pon 17 čer 19:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod pavproch » pon 17 kvě 12:42

dyrup píše: To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?


Z mého úhlu pohledu ano, chtěl bych to.

Těch 10minut bych byl ochotný i u toho stát a čekat (a přitom kuntrolovat, že neděje žádný nechtěný exotermní děj) - na nabíječce bez dozoru nenechávám ani mobil.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 15091
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod ctrl_j » pon 17 kvě 13:03

dyrup píše:
ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.


Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam. :ymapplause:

Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?

Co tam mas dal ty „hausnumero“?
P.S. Nejakych vasich 10 minut jsem nekomentoval, ani me ve vztahu k domacimu dobijeni nezajimaji.
Přílohy
priloha-wallbox.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3612
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvekod Honza42 » pon 17 kvě 14:54

Co se Vám zase nezdá? Reakce byla na zprávu, jak vyvinuli aku, co se dokáže nabít za 10 minut. No a reakce byla, že to je volovina a vlastnost, o kterou nikdo nestojí a není prakticky realizovatelná. Což přiznávají obě strany sporu, takže nechápu, o co se vlastně přete.
To Turbo: Nevidím důvod, proč bych Tě měl zdarma dovzdělávat. Vlastně nevidím důvod na Tebe reagovat.
Honza42
Letec
 
Příspěvky: 1427
Registrován: pát 27 kvě 11:47

PředchozíDalší

Zpět na Eko koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků