@Zajda
Jako co chceš po mě za odpovědi na až, když, pokud, nabíjecí povolenky, dostupnost aut a podobně???
Pokud si jsi tak jistý, že s vyšším počtem BEV na silnicích nebudeme mít dostatek elektřiny, tak to podlož konkrétními daty a výpočty a můžeme o tom diskutovat, do té doby to jsou zkrátka jen scestné hypotézy.
My máme nadprodukci elektřiny, ale v ropě téměř absolutní závislost na magorech, pro které máme statut nepřítele, trollují nám internet, vyhazují muničáky do vzduchu a vraždí spoluobčany, a vy jste tady strachy připosraní jestli možná za 20let nebude nějaký problém, když jim tyhle aktivity přestaneme štědře dotovat? To je naprosto absurdní myšlení!
Možná jste si nevšimli, ale mimo jiné jsme úspěšně na Marsu, posíláme sondy dokonce mimo sluneční soustavu, tak i proto se mi nějak nechce moc věřit, že tady za 20let budeme po nocích při svíčkách.
Elektromobil není samozřejmě perpetuum mobile, ale poukazovat na ztráty ve srovnání se spalovákem? To fakt není téma, kde může spalovák jakkoliv excelovat
Ano, má ztráty nabíjením a ano, snižuje se kapacita baterie s poklesem teploty. Nicméně pokud porovnám spotřebu elektřiny dodané ze sítě, kterou zobrazuje wallbox, a to v těch nejnepříznivějších podmínkách letošní zimy v podhůří Jizerských hor, která činí cca 30kWh/100km a k tomu spotřebu O3 2,0TDI 110kW 4x4, kterou mám průměrně za celou zimu 8l nafty (bez započtení ztrát na benzínce), tak i při takto extrémním používání je stále i3 více jak 2,5x účinnější, v létě pak zhruba 4x.