Zajda píše:Fundamentalisti jako ty dělají elektromobilitě medvědí službu. Tohle vlákno by mělo být o novinkách a pokrocích. Na náboženství kolem není nikdo zvědavý. Kromě kolegů věřících.
Vy jste tady fakt zajímavá parta
Fundamentalista obviňuje z fundamentalismu
Manipulátor s čísly obviňuje z manipulací čísly
Arogantní narcistický ignorant obviňuje z arogance, narcismu a ignorantství
Vyznavač fašistického hnutí obviňuje z fašizmu
To je jak z nějakého vtipu, i když proč "jak" že...
Zajda píše:
Bezbřehé prosazování elmobilů nelze argumentačně ustát. Současné emisní limity jsou nastaveny tak, že libovolný elmobil, klidně s hmotností 2,5 tuny, je bezemisní vozidlo. Do flotilového průměru započítané jako 0 dokonce více než jednou. Zatímco 900 kg benzinové městské ředkvičky mizí z trhu kvůli legislativní zátěži. Nejefektivnější a nejdostupnější osobní auta vůbec. Pokuta za jejich emise se dále zvyšuje kvůli podměrečné váze. To je vrchol absurdity.
On tady někdo bezbřeze prosazuju BEVka? Do teď mi spíš přišlo, že se je tady snažíte bezbřeze zatracovat...
Už jsem to jednou psal - provozní emise má BEV zkrátka nulové, proto se uvádí 0. Pokud by se do toho měly započítávat i emise z produkce PHM, pak by to u spalováku muselo být rovněž tak, jinak to přece nedává žádný smysl ne? A to se nebavím o tom, že z výfuku spalováku zdaleka neleze samozřejmě jenom CO2...
Zajda píše:
Pár kontrolních otázek, mohl bych pokračovat dlouho:
- do jaké kapsy budou státy sahat, až jim začne vypadávat zdanění paliva?
- když se spalovací auta v dosavadním nožství nahradí elmobily, z čeho je budeme nabíjet za současného tlaku na obnovitelné zdroje?
- nejšetrnějším nabíjením pro síť i baterii je nabíjení pomalé. Jak se to slučuje s obyvateli bytů, kteří žádnou vlastní zásuvku nemají?
- budou existovat nabíjecí povolenky? Nebo se nabíjení v lukrativní doby stane luxusem pro nejbohatší jednoduše díky ceně?
- kdo bude dotovat elektromobily až nebudo možné přesouvat tyto náklady na kupce konvenčních aut?
- pokud se v době elmobilů bez dotací zdraží nejlevnější dostupné modely na násobky současných cen, jak se celý ten průmysl, založený na pravidelném obnovování vozových parků (prostě na spotřebě) udrží nad vodou?
To jsou jako argumenty jo? Jaký smysl má řešit nějaké zcestné hypotetické úvahy? To se opravdu nikam neposuneme.
Fakt je třeba to, že dnes využíváme z 23GW instalovaných zdrojů max.2/3, konkrétně dnes to nebyla zdaleka ani polovina a z toho fosil byl jen 30%. Navíc každý rok posíláme za hranice produkci elektřiny, která by tady uživila miliony BEV. Naopak 97% spotřeby ropy importujeme.
Fakt je taky to, že ropa tady nebude rozhodně navěky, sice třeba Rusáci nebudou mít jistě problém (kromě jiného zvěrstva) rozmrdat celou Arktidu a zlikvidovat tam nenávratně kompletní ekosystém, aby odtamtud dostali poslední kapku ropy, ale toto já zkrátka podporovat odmítám.
Zajda píše:
Já opravdu nestojím o 20 let takového socialismu než se tedy opravdu ukáže, že jsme si ukousnuli ruku co nás živila.
"Pokrokový západní svět" se dostal do myšlenkového nastavení že všeobecný blahobyt dosáhnul takové výše, kdy je ho třeba část obětovat na oltář vyšších cílů. A různí polovzdělaní oportunisté nabyli pocitu, že by měli tu transformaci řídit.
Věda se přitom krčí v koutě. Není čas na soutěž argumentů, pravda je jen jedna, vždy a všude.
Nejlépe elektrifikovat i zemědělské stroje a kamiony.
Jímala mě hrůza, když v pořadu o elmobilech na ČT jakýsi exot zmiňoval, že v budoucnu by se každá lampa veřejného osvětlení mohla stát nabíječjou. Je toto reprezentativní vzorek elektromobilního náboženství? Jakože máme lampu s připojením dimenzovaným na desítky, maximálně nízké stovky W, vyvedeme z ní zásuvku a může se tam nabíjet auto?
Tohle mě ale na vás kluci baví fakt nejvíc
- nejdřív se oháníte nadprůměrnou inteligencí, po té doplníte o filozofickou úvahu o podstatě bytí člověka na Zemi, a nakonec završíte pořádnou třešničku, která jen potvrzuje, že jste zcela mimo