od PepaSFI » sob 23 kvě 10:34
zkusím se na věc podívat neutrálně a technicky, ať už si o elektromobilitě myslím cokoliv.
E-call už je dnes téměř standardem. Jestli ten bezpečnostní systém není příliš citlivý, těžko říct. Rána šla zrovna na nosníky a je vidět že se to zohýbalo až kdoví kam. Je to jen čidlo, má nějaké nastavené parametry a pokud rána byla tvrdým na tvrdý, snadno může naměřené zrychlení dosáhnout šokujících hodnot ikdyž pocitově se to ztratí v čalounění sedadla. Anebo taky někdo může vykrvácet z vnitřního zranění aniž by měl pocit že mu něco vážného je.
Operátor na e.call neví že tam je jen panika, zmatená mamina s dětma, kdo někdy zažil nehodu, ví že to není jednoduchý. Vzpomínám si jak do mě na křížovatce ducla Avia, vlastně to i nárazník přežil a stejně to je úlek a chvíle zmatení. Stojíte na červený, koukáte na semafor a najednou křáp.
Že byla Tesla po nehodě nepojízdná protože se odpojilo skoro všecko? Myslíte že normální auta jsou lepší? Nevím jak jiné ale třeba u Fiatu už staré Punto mělo bezpečnostní odpojovač dodávky paliva který se při nějakém nestandardním pohybu auta, nárazu nebo velkém náklonu vypnul. A teď si představte že vám mamina s dětma někde na parkovišti přeskočí obrubník a zboří popelnici a vypne se jí palivo. Na displeji nějaká cizozemská hláška a auto nejede. Troufám si tvrdit že naprostá většina lidí netuší že tam ta funkce je a kde je na to tlačítko, páč návod nikdo nečte.
A že u Tesly je taková anabáze s opravama? Jeden z našich šéfů má služebák Karoq. Asi po půl roce zjistil že mu někde teče olej a horší se to. Tak to nahlásil při pravidelném servisu. Koukali na to jak na holý skřivánky, že na ten motor ještě vůbec nic nemají a že to budou muset vykomunikovat s Boleslaví a že je možný že si to asi do té fabriky odvezou. Žádná exotická Tesla na baterky, normální benzinový auto tuzemské produkce, jedno z nejběžnějších.