Duke_Luke píše:No to pomenovanie Turbo je fakt kvalitka. Som zvedavy aj na realny dojazd, kedze vieme, akymi normovanymi testami prechadzaju v skusobni a tiez to s realitou nema nic spolocne . Taktiez, co urobi s dojazdom mraz v zime. Poznam pripad, kde chlapik ma Teslu a nechal ju v zime uplne nabitu vonku pri -22C a rano mal len 40% kapacity k dispozicii . Ano ,aj nafta vie zamrznut v nadrzi a stuhnuty parafin upchat filter, ak clovek nema "zimnu" naftu, ale ak to nastartuje,tak ma clovek dojazd tolko,kolko nechal v nadrzi. Tu aby clovek mal vyhrievanu garaz so sukromnou nabijackou. Uplny nezmysel. Som zvedavy aj na pohotovostnu hmotnost taycanu. Jazdil som raz Teslu S P85+ a potreboval som krizovo brzdit a necakal som tu hmotnost a skoro som to neubrzdil - ano aj kvoli mojej hluposti v tu chvilu.
A popravde aj tvar prednych svetlometov a bokov naraznika s vyduchmi mi nejako nesedi k odkazu Porsche a jeho tradicnym tvarom.
Marketing. Turbo je skoro Synonymum u Porsche něco jako Quattro u Audi atd pro všechny, co chtějí něco TOP...
V moderní době je navíc ono klíčové slovo skutečně klíčovým, viz elektonické předobjednávky ještě před představením, elektronické showroomy atd...
Jinak ty aku má aktuální třeba Passat GTE jen chlazené, ale nemá vyhřívané. Vyhřívání v zimě u elektromobilu je základ stejně jako tepelné čerpadlo, jinak zapomeň na zimní provoz.
Pro ty, co nemají garáž S KANÁLEM a OBLOŽENÉ STĚNY KACHLIČKAMA, nebo jiné řešení proti stěnám sajícím vodu, tak je to zase k ničemu, protože zrovna když jsou mrazy a máš auto od sněhu a ledu, tak to do garáže nedáš, a ráno máš aku tak promrzlé, že i když máš vyhřívání aku, tak to u stojícího vozu nemáš aktivní.
Potom je klidně možné, že aku přes noc ztratí polovinu dojezdu, a mít z 250km jen 125km je úlet, když přičteš, že při náročném topení Ti to hned spadne ještě někam k 75
Musel bys to mít na kabelu, a už vidím jak běháš na kabel celý leden.
K zamrznutí nafty, to je věc, která se mi stala asi 2x za 2mio km a víceméně to nebude standartní problém ale otázka špatné kvality paliva v klimatickém pásmu střední evropy rozhodně, jelikož aditivuji VIF a leden+únor když mrzne tak dávám arktickou ale je pravda, že poslední roky její tankování je náročné na vyhledání.