leonidas píše:Já doufám,že za pár let do měst budou mít spalovací motory zákaz..
Táááák, to je voda na můj mlejn todle. Takže sumárně :
- Elektrika se vyrábí největším dílem z uhelných elektráren. Nelze vyvrátit. Atomovky jsou až v závěsu a jádro chce Brussel rušit.
- S emisními povolenkami se kšeftuje snad jako nikdy dříve a co si matně pamatuju, tak jsme je prodávali Japonsku tak, že jsme na tom 2 roky postavili rozpočet ČR.
- Co mi pomůže mít ve městě elektro auta, když dnes už snad každé město okresního významu má na okraji 10 fabrik ? Automotive, zpracování kovů, betonu a čekoholiv. EMISE nejsou jen z auta. Takovej polétavej mikroprach z betonu je taky "luxus" pro plíce. Ale nevadí, zaměříme se jen na auta, to přece stačí aby ovca uvěřila, že chci mít její děti zdravější, že jo.
- Nemám zprávy (nezajímal jsem se natolik), že by někdo řešil odpady z lodí, letadel atd...Zaoceánský tanker má takovou sptořebu, že by se všechny HEMI dohromady mohly stydět jak jsou čisté. Ale tam to nevadí, protože to nesere lidi lokálně, ale znečišťuje to planetu "od moře/oceánu", kde to není na očích.
- Pralesy mizí houfně, přírodopis na prvním stupni ZŠ tě učí, že bez stromů jde ta přeměna na kyslík dost ztuha, že ? Proč tě nezajímá kácení pralesů a zeleně všude obecně ? Nebylo by lepší města zamořit zelení a udržet emise aut na stávající úrovni ?
Vzpomínáš na Avie ? V3S ? Karosy ? Škody 105? Srovnej to proboha s dnešním provozem. Tobě dnes nějaké nové auto smrdí ? Já mám čich v pořádku a neřekl bych. Ano, bylo jich 20x méně..Ale smrděly a škodily (beru v potaz i ty částice) 100x tolik.
+ až MASIVNĚ nastoupí elektromobilita, brutálně podraží elektřina a kapacitně elektrárny nebudou stačit + se má rušit jádro = více obnovitelných zdrojů = více plochy zacpané solárama atd atd atd...Povede to ke 2 věcem - závislost na energii jako nikdy dříve a zohyzdění krajiny tak, jak ji známe dnes.
Protože DODNES nejsme legislativně schopni přikázat každému majiteli obrovské skladovací haly, nebo továrny, aby měl na střeše povinně soláry, které jsou jinak na polích okolo.
Mě hrozně dovede rozčílit krátkozrakost těch "eko" teroristů co řvou za čistší vzduch, že musí být elektroauta a nedohlíží to, že vyrobit elektroauto je asi 3x ekologicky náročnější, než moderní auto se spalovacím motorem. Chce to totiž do toho přemýšlení zahrnout všecny aspekty okolo a ne se urputně upnout jen na to, že elektromobil nemá výfuk=nesmrdí=je čistší. Není. V konečném důsledku původu elektrické energie není.