Stránka 2 z 310

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 08:24
od Vana
Než tam dávat několikrychlostní převodovku mi taky přijde jednodušší raději výkonově předimenzovat elektromotor
Prio plynulou jízdu se využívá jen zčásti, a s akcelerací si ta hromada kW poradí

A taky můžou zákazníky oslňovat megavýkonem a megakrouťákem - ten ovšem v případě elektromotorů je vzájemně dost neporovnatelný viz různé e-trony apod.

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 08:26
od Smrťák
Jedině elektroretromotorka +aku Optima :o) :o) :o) Obrázek a v nádrži je RUM 8-x

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:14
od Vana
ani ta Optima není nic moc, jen taková trochu lepší klasika
aby byla k čemu z hlediska pohonu, taky by se musela zlepšit aspoň desetkrát

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:17
od Head
ad převodovky - bez nich se ušetří dost velká váha (se kterou mají elektromobily už tak problémy) a hlavně se ušetří náklady na výrobu a potenciální nebezpečí poruchy.

zadruhé by ty převodovky asi nebyly "hodněstupňové" když to elektromotor zvládá i s jednou rychlostí. A machrovat pak v PR materiálech s třístupňovou převodovkou by moc nefungovalo.

Takhle raději připlatí část peněz, co ušetří za převodovku, za silnější elektromotor a ještě mají pěkná čísla o výkonech do letáku. Problém je v tom, že 1 převodový stupeň jim neumožní výkonu dosáhnout.

Je tam 400 kW? Ano, ale v 12 000, jen škoda, že se k těmto otáčkám nedostane, protože ve 200 km/h točí "jen" 9000 a tam ještě nemá dostatečný výkon na další zrychlování ...

Jako elektromobil by mohlo fungovat fcx clarity, ale tam to zase brzdí síť čerpacích stanic a cena výroby paliva.

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:26
od Vana
Head: myslím že to funguje trochu jinak

elektromotory se používají většinou synchronní s permanentními magnety a jsou obvykle zpřevodované tak, že do cca poloviny otáček jedou s přibližně konstatním momentem (kde výkon s otáčkami plynule roste od nuly do maxima) a při zvyšování otáček pokračují v režimu konstatního výkonu (kde již pochopitelně moment postupně klesá)

takže plného výkonu dosahují od středních otáček
a samozřejmě jen krátkodobě, protože by to akumulátory moc nevydýchaly

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:29
od Head
Vana: je to možné, nejsem odborník na elektromotory, ale i tak si myslím, že převodovka by to vyřešila

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:35
od Vana
Head: co by měla řešit převodovka ?
například elektrické lokomotivy se bez ní taky obejdou, mají sílu stáda buldoků a zároveň dovedou uhánět zatraceně rychle
u elektropohonu je vícerychlostní převod zbytečný, resp. předimenzování elektromotoru je mnohem jednodušší

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:39
od pjanda
Vana: Mate pravdu, jen je pak treba zvyknout si na to, ze maximalni vykon je nicnerikajici cislo. Resp. ze rika trochu neco jineho, nez na co jsme zvykli dnes, protoze je zamerne predimenzovany kvuli absenci prevodovky, dnes se jej naopak snazime maximalne vyuzit vhodnym zprevodovanim...

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:40
od beaumont
Zahraju si s dovolením chvilku na ďáblova advokáta. 8-x

Měl jsem nedávno příležitost, projet si bezprostředně po sobě dvě provedení současné generace Smartu: normální benzínový se sekvenční převodovkou a pak elektrickou verzi.
Ten benzínový je bída s nouzí: motor vříská, převodovka cuká ať už řadí sama nebo s pomocí pádel, ve finále to stejně nejede a dojem je dost utrápený / nekomfortní.
Naproti tomu je elektromobil naprosto tichý, krásně plynule a nečekaně živě zrychluje, byť někde mezi 60-80 km/h je konec. Žádné cukání, ticho, pohoda. Kromě toho vyšší hmotnost kvůli akumulátorům alespoň subjektivně zklidnila poskakování podvozku (nemohl jsem dost dobře srovnat, jelo se na jiné trase).
Samozřejmě, že taková věc jako elektro-Smart je použitelná jen jako druhé / třetí / čtvrté auto k dispozici, výhradně do města a prozatím je nesmyslně drahý. Ale pokud bych si měl bez dalšího vybrat, kterým z těch dvou budu jezdit do práce a po městě jako služebním, jasně beru elektromobil.

Re: Elektromobily a vse kolem nich

PříspěvekNapsal: úte 24 kvě 09:40
od Head
Vana: samozřejmě, že je předimenzování elektromotoru jednodušší, ale vyšší výkon = vyšší příkon (za předpokladu, že motor bude mít stejnou účinnost). Vyšší příkon = menší dojezd.