Zahraju si s dovolením chvilku na ďáblova advokáta.
Měl jsem nedávno příležitost, projet si bezprostředně po sobě dvě provedení současné generace Smartu: normální benzínový se sekvenční převodovkou a pak elektrickou verzi.
Ten benzínový je bída s nouzí: motor vříská, převodovka cuká ať už řadí sama nebo s pomocí pádel, ve finále to stejně nejede a dojem je dost utrápený / nekomfortní.
Naproti tomu je elektromobil naprosto tichý, krásně plynule a nečekaně živě zrychluje, byť někde mezi 60-80 km/h je konec. Žádné cukání, ticho, pohoda. Kromě toho vyšší hmotnost kvůli akumulátorům alespoň subjektivně zklidnila poskakování podvozku (nemohl jsem dost dobře srovnat, jelo se na jiné trase).
Samozřejmě, že taková věc jako elektro-Smart je použitelná jen jako druhé / třetí / čtvrté auto k dispozici, výhradně do města a prozatím je nesmyslně drahý. Ale pokud bych si měl bez dalšího vybrat, kterým z těch dvou budu jezdit do práce a po městě jako služebním, jasně beru elektromobil.