Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

A proč to ten importér vlastně uvádí? Nebo co to číslo reálně znamená? Že když s tím pojedu naplno, tak se to vybije po 30 minutách?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Duke_Luke píše: úte 28 pro 13:57… ako musia umelo znizovat kapacity nadrzi ,aby nemali az tak do oci bijuci dojazd oproti elektro. Cista fraska, co sa deje.
To neni kvuli dojezdu, to je jen vedlejsi efekt.
Primarne je to kvuli homologaci na emise. Predepsan je test s 90 % objemu nadrze, tzn. mala nadrz = lehci auto, coz ve meste na rozjezdech neco muze udelat.
Fabiu IV teda dostanes v zakladu 40 litru, ale za smesny priplatek (+1000) mas 50 litru. Vubec bych se nedivil, kdyby to byla nejcetneji volena priplatkova vybava.

Stepan píše: úte 28 pro 16:38 A proč to ten importér vlastně uvádí? Nebo co to číslo reálně znamená? Že když s tím pojedu naplno, tak se to vybije po 30 minutách?
A proc by to jako nemel uvadet, kdyz to tak je a nema potrebu nikoho uvadet v omyl, nebo pak celit nejaky medialni kampani rozhorcene verejnosti, ze to je jinak.
Ma snad tohle VAG po dieselgate zapotrebi?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

Že nevím, co to číslo reálně znamená. Maximální výkon je jasnej údaj, nějak změřenej (...). To samý dojezd měřenej podle nějaký "normy" nebo třeba i hmotnost.
Ale tohle mi říká co? Že se to po 30 minutách "na plnej knedlik" vybije? Že to začne hořet? Že se to nějak softwarově najednou omezí? Nebo že když budu chtít jet aspoň 30 minut, tak můžu využívat jen 226kw?
U spalováku žádnej takovej údaj nevidím, tak úplně nechápu, jak mám s takovou informací naložit.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od M.Z. »

No podle mě, se prostě bude výkon snižovat, takže plnou akceleraci si užiješ jen dočasu.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

ctrl_j píše: úte 28 pro 16:13
EL_XEL píše: pon 27 pro 11:08
ctrl_j píše: ned 26 pro 09:42 U veci na elektrinu je proste tohle ↙ tak nejak normalni.
Umíš si představit reálnou situaci, kde takto vysoký výkon budeš vůbec schopen využít po tak dlouhou dobu?
To je pekna ukazka argumentacniho klamu. Ja zde prezentoval informaci vyrobce (importera), ktera je v rovine faktu.

Oponent vyslovuje nejakou hypotezu, ktera je ovsem zcela irelevantni, protoze zaporna ani kladna odpoved na ni nema na prezentovany fakt zadny dopad (mylne vyvozeni – puvodni tvrzeni-fakt zustane v platnosti i kdyby uzivatel vozu dany vykon nevyuzil absolutne nikdy).
Oponent me zaroven vyziva, abych jeho vlastni hypotezu dokladoval (presunuti dukazniho bremene na jineho).
Tyvole, už to nehul. U benzíňáků se to neuvádí, protože to nikoho nenapadlo reálně změřit, nicméně má odpověď je v rovině toho, že to je v praxi úplně jedno, protože tahle konkrétní hodnota je IMHO nedosažitelná.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

Stepan píše: úte 28 pro 16:51 Že nevím, co to číslo reálně znamená. Maximální výkon je jasnej údaj, nějak změřenej (...). To samý dojezd měřenej podle nějaký "normy" nebo třeba i hmotnost.
Ale tohle mi říká co? Že se to po 30 minutách "na plnej knedlik" vybije? Že to začne hořet? Že se to nějak softwarově najednou omezí? Nebo že když budu chtít jet aspoň 30 minut, tak můžu využívat jen 226kw?
U spalováku žádnej takovej údaj nevidím, tak úplně nechápu, jak mám s takovou informací naložit.
Prostě to delší dobu není schopno takový výkon poskytovat, protože se např. přehřeje baterka. Asi jako kdybys jel úplně plnej knedlík dlouhou dobu ve většině spalováků, tak to uvaříš.
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od rhinos »

a který konkrétně spalovák uvaříš?
Já si z toho odnáším to ,že se spalovákem mohu jet i s palivem na dně rezervy plný knedlík a s etronem ani za zlatou kobylu
Citroen C4 GP
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1931
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Lachende Bestien »

@ctrl_j
Pravda, argumentační klamy jsou velmi účinné při odvádění pozornosti a (sebe)klamné racionalizaci koupě a provozu nákladného é-autíčka na hraní.
Pan samozvaný obhájce étronů je v jejich užívání nadprůměrně dovedný.
@rhinos
Dobrý postřeh.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

rhinos píše: úte 28 pro 22:06 a který konkrétně spalovák uvaříš?
Já si z toho odnáším to ,že se spalovákem mohu jet i s palivem na dně rezervy plný knedlík a s etronem ani za zlatou kobylu
Mozna je ta vykonova rezerva vyclenena na tezbu bitcoinu :D
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Ofiko vysvetlenie pri ID.4 GTX najditelne napr v zmluve...

Poznámky:
1) Výkonové parametre motora : systémový výkon 220 kW/ 299 k, najvyšší menovitý výkon 77 kW/ 105 k, najvyšší menovitý výkon pre elektromotor 220 kW/ 299 k, najvyšší 30-min. výkon pre elektromotor 77 kW / 105 k.
2) Elektrický maximálny systémový výkon 220 kW (299 k): maximálny výkon podľa normy UN-GTR.21 (globálny technický predpis EHK OSN o určení výkonu elektrifikovaného vozidla DEVP), ktorý je k dispozícii maximálne na 30 sekúnd.
Výkon, ktorý je k dispozícii v individuálnych jazdných situáciách závisí od rôznych faktorov, akými sú napríklad vonkajšia teplota, teplota, úroveň nabitia a kondícia vysokonapäťovej batérie, ako aj od fyzikálneho starnutia vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho systémového výkonu si vyžaduje najmä teplotu vysokonapäťovej batérie v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia batérie na viac ako 88 %. Odchýlky najmä od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo až k nedostupnosti maximálneho systémového výkonu.
Teplota vysokonapäťovej batérie sa dá do istej miery nepriamo ovplyvniť funkciou nezávislej klimatizácie a úroveň nabitia batérie sa dá, popri iných nastaveniach, nastaviť vo vozidle. Výkon, ktorý je aktuálne k dispozícii sa zobrazuje na indikátore výkonu vozidla digitálneho prístrojového panela.
Na dosiahnutie optimálnej využiteľnej kapacity vysokonapäťovej batérie sa odporúča na každodenné jazdenie nastaviť cieľ nabitia batérie na 80 % (ktorý sa dá pre jazdy na dlhé trasy zmeniť na 100 %).

Pri e-tron S je len toto...
Poznámky:
1Výkonové parametre motora : systémový výkon 370 kW/ 503 k, najvyšší menovitý výkon 226 kW/ 307 k, najvyšší menovitý výkon pre elektromotor 370 kW/ 503 k, najvyšší 30-min. výkon pre elektromotor 226 kW / 307 k.

Takze 30 sekund plny vykon, 30 minut garantovany ten znizeny udavany vykon a pak...

Mnoho ostatnych automobiliek nic z toho neuvadza ale tyka sa to aj ich :-??
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět